Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2014 21:32
Auto: C5 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: rood
IK ben van plan een C5 1.6 THP te kopen, alleen er zijn problemen geweest met dat type,
is dat opgelost of raden jullie mij dat af, graag een degelijk advies.
is dat opgelost of raden jullie mij dat af, graag een degelijk advies.
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Persoonlijk zou ik een THP links laten liggen. De problemen met de ketting en het daardoor slechter presteren van de motor mogen dan oplosbaar zijn, de problemen op lange termijn agv de inwendige vervuiling zijn niet opgelost door Citroën. En het is niet de vraag of dit problemen gaat geven maar meer wanneer....
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Precies.....C5 prima, maar zoek een ander torretje!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Deze twijfels qua 1.6THP had ik ook, daarom alleen naar de 2-liter gekeken.
Groeten, Marc
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik ben het met jullie eens over die THP-motor als ik dat allemaal lees/hoor.
En toch.......
Ik hoop voor PSA dat ze er meer verkocht hebben dan dat handvol forumbezoekers dat hun THP-problemen hier meldt (waarvan Robbert wel heftige ervaringen heeft met deze motor (ook al zit die in een Peugeot)). Overigens hoef je niet bij andere merken te zijn voor deze motor/dit principe (directe benzineinjectie). Ook VW, Mini, BMW hebben vergelijkbare problemen (o.a. omdat de PSA, BMW en Mini dezelfde motor hebben).
Hebben die andere THP-bezitters dan geen problemen? Leven ze ermee? Of klagen ze hier niet/weten ze niet dat ze hier kunnen klagen?
Neemt niet weg dat ik zelf die 2-ltr zou kiezen (of een V6 als die niet te duur is/als je weinig km's rijdt (ik rij ong 25.000 km/jaar))
(diesel is voor mij geen optie).
En toch.......
Ik hoop voor PSA dat ze er meer verkocht hebben dan dat handvol forumbezoekers dat hun THP-problemen hier meldt (waarvan Robbert wel heftige ervaringen heeft met deze motor (ook al zit die in een Peugeot)). Overigens hoef je niet bij andere merken te zijn voor deze motor/dit principe (directe benzineinjectie). Ook VW, Mini, BMW hebben vergelijkbare problemen (o.a. omdat de PSA, BMW en Mini dezelfde motor hebben).
Hebben die andere THP-bezitters dan geen problemen? Leven ze ermee? Of klagen ze hier niet/weten ze niet dat ze hier kunnen klagen?
Neemt niet weg dat ik zelf die 2-ltr zou kiezen (of een V6 als die niet te duur is/als je weinig km's rijdt (ik rij ong 25.000 km/jaar))
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Er zijn duizenden THP's verkocht in Nederland. En die staan echt niet allemaal in de garage.
Inderdaad is het vervelend dat de problemen met de motor niet preventief aangepakt worden maar op moment dat er problemen optreden. Zit je dan eerst met de verkeerde diagnose dan kost het je nog geld ook.
Interne vervuiling bij directe injectie is inderdaad een probleem, maar dat geldt ook voor alle diesels. Er zijn inmiddels spuitbussen in de handel voor preventieve reiniging van je spruitstuk en kleppen.
De THP is voor de rest in alle opzichten superieur tov de 2l. Stiller, krachtiger onderin, sneller, zuiniger, lichter.
De 2l was een prima motor, maar in het vorige decennium. Bovendien werd ie in de C5 met verouderde transmissies geleverd (4 traps automaat, 5 handbak) terwijl de THP alleen met 6 versn wordt geleverd.
Tot slot zoveel 2l zijn er natuurlijk ook niet omdat die maar 2 jaar is geleverd.
Enige voordeel van de 2l is dat ie op gas kan.
Inderdaad is het vervelend dat de problemen met de motor niet preventief aangepakt worden maar op moment dat er problemen optreden. Zit je dan eerst met de verkeerde diagnose dan kost het je nog geld ook.
Interne vervuiling bij directe injectie is inderdaad een probleem, maar dat geldt ook voor alle diesels. Er zijn inmiddels spuitbussen in de handel voor preventieve reiniging van je spruitstuk en kleppen.
De THP is voor de rest in alle opzichten superieur tov de 2l. Stiller, krachtiger onderin, sneller, zuiniger, lichter.
De 2l was een prima motor, maar in het vorige decennium. Bovendien werd ie in de C5 met verouderde transmissies geleverd (4 traps automaat, 5 handbak) terwijl de THP alleen met 6 versn wordt geleverd.
Tot slot zoveel 2l zijn er natuurlijk ook niet omdat die maar 2 jaar is geleverd.
Enige voordeel van de 2l is dat ie op gas kan.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ook jouw THP is niet aan diverse garagebezoeken en "aanpassingen" ontkomen. En dat met nog maar 61 kkm op de teller, als ik je profiel zo zie.
Als jij nu voor de keuze zou staan, en ergens tegen een THP aan zou lopen met pakweg 60 kkm op de teller, zou jij die dan kopen?
Ik niet, mijn voorkeur zou dan naar wat anders uitgaan......
Groet,
JW
Als jij nu voor de keuze zou staan, en ergens tegen een THP aan zou lopen met pakweg 60 kkm op de teller, zou jij die dan kopen?
Ik niet, mijn voorkeur zou dan naar wat anders uitgaan......
Groet,
JW
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Inmiddels 78K ...
Natuurlijk ik heb het ook gehad. Maar cit heeft het gewoon betaald en opgelost (en uiteindelijk had ik dus een kapotte inspuitpomp, die hebben ze ook betaald
Iedereen is zo gefocussed op die distributieketting dat die als eerste gedaan wordt bij problemen.)
Op zich is de vraag niet zo relevant, want cit levert alleen maar THP's meer. Je loopt dus niet tegen wat anders aan als je een C5 zoekt.
Maar ik zou hem zeker niet inruilen voor een oude 2l (da's een grote teruggang voor mij, daar was ik in de ph1 al zat van) en een V6 vind ik inmiddels te dorstig en maakt de auto bovendien wel erg zwaar.
Een diesel zou ik wel overwegen. Daar is weer het nadeel dat cit alleen de 2.2. als excl automaat levert in NL (a 50K), terwijl de2l HDI163 mijn voorkeur zou hebben (een stuk zuiniger en met 163PK ruim voldoende, de HDI180 lijkt me ook wel wat...).
Dus de volgende een THP, maar ja waarom zou ik dan inruilen...Want dat heb ik al
Natuurlijk ik heb het ook gehad. Maar cit heeft het gewoon betaald en opgelost (en uiteindelijk had ik dus een kapotte inspuitpomp, die hebben ze ook betaald
Op zich is de vraag niet zo relevant, want cit levert alleen maar THP's meer. Je loopt dus niet tegen wat anders aan als je een C5 zoekt.
Maar ik zou hem zeker niet inruilen voor een oude 2l (da's een grote teruggang voor mij, daar was ik in de ph1 al zat van) en een V6 vind ik inmiddels te dorstig en maakt de auto bovendien wel erg zwaar.
Een diesel zou ik wel overwegen. Daar is weer het nadeel dat cit alleen de 2.2. als excl automaat levert in NL (a 50K), terwijl de2l HDI163 mijn voorkeur zou hebben (een stuk zuiniger en met 163PK ruim voldoende, de HDI180 lijkt me ook wel wat...).
Dus de volgende een THP, maar ja waarom zou ik dan inruilen...Want dat heb ik al
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mijn vraag aan jou was bedoeld als startpunt.
Als jij nu geen C5 zou hebben, en je zou tegen een THP uit 2010 aanlopen met zo'n 60 kkm op de teller, zou jij die dan kopen met de wetenschap die je nu hebt over de THP?
Of toch maar wat anders, uit die jaren?
Toen was er bijvoorbeeld wel een goeie 2.0 HDi met AM6, Menno had er zo eentje....
Groet,
JW
Als jij nu geen C5 zou hebben, en je zou tegen een THP uit 2010 aanlopen met zo'n 60 kkm op de teller, zou jij die dan kopen met de wetenschap die je nu hebt over de THP?
Of toch maar wat anders, uit die jaren?
Toen was er bijvoorbeeld wel een goeie 2.0 HDi met AM6, Menno had er zo eentje....
Groet,
JW
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Tja ik vind vergelijken van diesels en benzine niet erg reëel.
Je begint met de vraag of je benzine of diesel wilt rijden en daarna zoek je er een auto bij.
Inmiddels rij ik nu wat meer en zou evt een diesel in aanmerking komen. Toen ik de auto kocht absoluut niet.
De HDI met 136pk zou ik overigens net onderbemeten vinden .
terug naar benzine:
In zijn soort is de THP een uitstekende motor. Zie maar de juichende reviews uit de oertijd van mensen die er in reden en een oude 2l gewend waren. Dus ja. Wat anders?
Je begint met de vraag of je benzine of diesel wilt rijden en daarna zoek je er een auto bij.
Inmiddels rij ik nu wat meer en zou evt een diesel in aanmerking komen. Toen ik de auto kocht absoluut niet.
De HDI met 136pk zou ik overigens net onderbemeten vinden .
terug naar benzine:
In zijn soort is de THP een uitstekende motor. Zie maar de juichende reviews uit de oertijd van mensen die er in reden en een oude 2l gewend waren. Dus ja. Wat anders?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ja, in benzine wel. Maar dat had ik al gezegd. Verreweg de beste benzine motor in de C5. Ik zou wel even checken of ie zijn distributie upgrade al gehad heeft. Vanzelfsprekend. En een voorbehoud maken met olieverbruik (want dat is de hoofdveroorzaker van vervuiling)
Ik heb toch ook nooit een V6 laten staan terwijl je weet dat je rond dezelfde km stand een keer aan de beurt bent voor nieuwe bobines? En inmiddels kennen we hetzelfde bij 120K met het nokkensasverstelventiel (scrabble waarde = ...)
Als je mijn posts goed gelezen hebt weet je dat bij de mijn THP weliswaar de ketting preventief vervangen is maar uiteindelijk niet de oorzaak was van de storing. Mijn motor was ook niet vervuild . Door dit alles is een toevallige reparatie (de inspuitpomp) gratis verholpen bovendien. Ik hoefde alleen nieuwe olie en bougies te betalen.
Ik blijk achteraf dus bij de zwijgende meerderheid van probleemloze THP's te behoren (qua vervuiling en ketting dus). Ik heb in de evaluatie van de reparatie citroen dan ook een 9 gegeven (geen 10 want de huurauto moest ik zelf betalen
)
Ik heb toch ook nooit een V6 laten staan terwijl je weet dat je rond dezelfde km stand een keer aan de beurt bent voor nieuwe bobines? En inmiddels kennen we hetzelfde bij 120K met het nokkensasverstelventiel (scrabble waarde = ...)
Als je mijn posts goed gelezen hebt weet je dat bij de mijn THP weliswaar de ketting preventief vervangen is maar uiteindelijk niet de oorzaak was van de storing. Mijn motor was ook niet vervuild . Door dit alles is een toevallige reparatie (de inspuitpomp) gratis verholpen bovendien. Ik hoefde alleen nieuwe olie en bougies te betalen.
Ik blijk achteraf dus bij de zwijgende meerderheid van probleemloze THP's te behoren (qua vervuiling en ketting dus). Ik heb in de evaluatie van de reparatie citroen dan ook een 9 gegeven (geen 10 want de huurauto moest ik zelf betalen
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Kapitein Rob schreef:Hebben die andere THP-bezitters dan geen problemen? Leven ze ermee? Of klagen ze hier niet/weten ze niet dat ze hier kunnen klagen?.
** Misschien wat kort door de bocht om bij 'zwijgende meerderheid' meteen te veronderstellen dat het 'probleemloze THP's' zijnexroosje schreef:Ik blijk achteraf dus bij de zwijgende meerderheid van probleemloze THP's** te behoren (qua vervuiling en ketting dus). Ik heb in de evaluatie van de reparatie citroen dan ook een 9 gegeven (geen 10 want de huurauto moest ik zelf betalen)
Oké, het is dus niet bij iedereen voorgekomen, toch maar eens over de THP nadenken (ik ben het met je eens dat de THP meer vermogen en koppel heeft dan de 2-ltr en ook bij (aanzienlijk) lagere toerentallen).
En die 6-traps automaat is natuurlijk ook te verkiezen boven die 'oude' 4-traps.
En ja, bij een gebruikte auto moet je controleren welk onderhoud hij heeft gehad. Rond de 120.000km is de distributieriem belangrijk en de V6 zou ik niet laten staan voor de bobine's en de nokkenasverstelventielen. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je -als gebruikt-koper- weet wat de aandachtspunten zijn (en toch ben ik nog wat huiverig, temeer omdat ik (nog?) niet gehoord heb dat het vervuilingsprobleem is opgelost/kan worden opgelost met 'behandelingen' en de vraag of de Citroën-organisatie de 'problemen' inderdaad netjes oplost/weet hoe die opgelost moeten worden).
Eh.... als ik die huuurauto zou moeten betalen, zou ik ook geen '10' geven...
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Als je een rustige rijder bent gewoon de 2 liter kopen, motor heeft zich bewezen en is echt wel sterk genoeg voor de C5, en wat betreft geluid is het ook de stilste auto die ik tot nu toe gereden heb.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
C5-3 is van nature een stille auto. En ook qua overig karakter vooral een heelrijke comfortbak. Juist dan valt een relatief rumoerige motor zoals de 2 liter benzine op. En al helemaal met de 4 versnelling automaat. In mijn zoektocht destijds heb ik er in gereden en hem laten staan... Neem de gemodificeerde 1.6 THP (wat een heerlijke motor) of een diesel, als dat financieel uitkomt met kilometers en euro's.



