Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
Ik weet het niet meer..
Ik heb gisteren de com2000 vervangen door een nieuwe die ik opgestuurd heb gekregen door D & O Services in almere, maar de klachten blijven zich voordoen:
-regelmatig uitval beide koplampen tijdens rijden ( met remmen, lange remweg bijv. afrit snelweg, gaan lampen meestal aan/uit knipperen om vervolgens helemaal uit te vallen )
-radio die soms spontaan van zender verspringt & geen response van radiobediening stuur
-spontane uitval beeldscherm boordcomputer wil som gewoon geen beeld geven
Het is dat ik al kaal ben, anders had ik mijn haren eruit gerukt uit frustratie, maar desondanks ben ik gek met de C5
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven waar ik de oorzaak van de rare storingen kan vinden.
( zou de achteraf ingebouwde cruise control een factor kunnen zijn? want het zat er niet standaard op heb ik al wel gezien )
of kan het wezen dat er een fout in de boordcomputer zelf zit en die misschien een software update nodig heeft?
alle hulp is welkom!
Ik heb gisteren de com2000 vervangen door een nieuwe die ik opgestuurd heb gekregen door D & O Services in almere, maar de klachten blijven zich voordoen:
-regelmatig uitval beide koplampen tijdens rijden ( met remmen, lange remweg bijv. afrit snelweg, gaan lampen meestal aan/uit knipperen om vervolgens helemaal uit te vallen )
-radio die soms spontaan van zender verspringt & geen response van radiobediening stuur
-spontane uitval beeldscherm boordcomputer wil som gewoon geen beeld geven
Het is dat ik al kaal ben, anders had ik mijn haren eruit gerukt uit frustratie, maar desondanks ben ik gek met de C5
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven waar ik de oorzaak van de rare storingen kan vinden.
( zou de achteraf ingebouwde cruise control een factor kunnen zijn? want het zat er niet standaard op heb ik al wel gezien )
of kan het wezen dat er een fout in de boordcomputer zelf zit en die misschien een software update nodig heeft?
alle hulp is welkom!
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Ik zou eerst de storingen laten uitlezen en registreren. Daarna een update uitvoeren en kijken of dit helpt.
Succes.
Succes.
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Ja inderdaad, wat zegt de lexia?
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
dank jullie voor de response....dan wordt dat de volgende stap. binnenkort maar eens een ritje naar Almere maken om het uit te laten lezen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En de roemruchte massapunten, had je die al gecontroleerd?
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
dat is een goeie! Dat van die massapunten wist ik dus niet en ben wezen zoeken en kwam op deze draad uit:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... ok&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
morgen gelijk eens kijken!
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... ok&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
morgen gelijk eens kijken!
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Afgelopen weken ook de meest rare storingen gehad, een complete kerstboom op het dashboard.
Met behulp van een aantal mensen hier op het forum ook op de massapunten uitgekomen......
3 bij de lnkerkoplamp
2 bij de linker veerbol
2 bij de hydropomp/rechterkoplamp
3 bij je linkervoet(achter de bekleding)
Met name die bij de linkervoet blijken ij mij vooralsnog de boosdoeners geweest te zijn(thx again willy
)
Die onder de kap waren bijna allemaal geoxideerd, maar na reinigen bleven de rare storingen.
Na het schoonmaken van de 3 bij de linkervoet(die allemaal verf op de raakvlakken hadden) zijn tot nu toe alle (rare) meldingen al een week weg.
Met behulp van een aantal mensen hier op het forum ook op de massapunten uitgekomen......
3 bij de lnkerkoplamp
2 bij de linker veerbol
2 bij de hydropomp/rechterkoplamp
3 bij je linkervoet(achter de bekleding)
Met name die bij de linkervoet blijken ij mij vooralsnog de boosdoeners geweest te zijn(thx again willy
Die onder de kap waren bijna allemaal geoxideerd, maar na reinigen bleven de rare storingen.
Na het schoonmaken van de 3 bij de linkervoet(die allemaal verf op de raakvlakken hadden) zijn tot nu toe alle (rare) meldingen al een week weg.
Zeg maar André
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
dat is dus een mooi checklist die ik morgen ga afwerken
*wrijft in handen*
*wrijft in handen*
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
nou, ik heb de massapunten nagelopen en schoongemaakt ( met dank aan akooiman ) en ben benieuwd.
Ik heb voor de verduidelijking wat foto's gemaakt van de punten die ik na heb gelopen.
Misschien heeft er iemand wat aan.
Het viel mij wel op dat de massacontactpunten redelijk schoon waren, uitgezonderd de allerachterste bij de linker veerbol. Die was verroest en vuil.
En nu maar hopen dat de storingen minder worden/uitblijven.
Bij deze de foto's met de massapunten:
3 bij linkervoet(achter de bekleding)

3 bij de linkerkoplamp

2 bij de linker veerbol

2 bij de hydropomp/rechterkoplamp
( in mijn geval maar 1 punt )

Ik heb voor de verduidelijking wat foto's gemaakt van de punten die ik na heb gelopen.
Misschien heeft er iemand wat aan.
Het viel mij wel op dat de massacontactpunten redelijk schoon waren, uitgezonderd de allerachterste bij de linker veerbol. Die was verroest en vuil.
En nu maar hopen dat de storingen minder worden/uitblijven.
Bij deze de foto's met de massapunten:
3 bij linkervoet(achter de bekleding)

3 bij de linkerkoplamp

2 bij de linker veerbol

2 bij de hydropomp/rechterkoplamp
( in mijn geval maar 1 punt )

Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jan 2012 06:40
Auto: C5 Exclusive 2.0 PH2
Opties: alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 116.000
Kleur: beige
Locatie: Elburg
Contacteer:
hm...storingen blijven helaas aanwezig na het schoonmaken van de massapunten.
Ik las hier ergens op het forum om de min kabel van de accu er een uur af te halen zodat de boordcomputer zich kan ''resetten'' naar fabrieksinstellingen, miss dat dat helpt...baat het niet, dan schaad het niet denk ik maar zo.
Ik las hier ergens op het forum om de min kabel van de accu er een uur af te halen zodat de boordcomputer zich kan ''resetten'' naar fabrieksinstellingen, miss dat dat helpt...baat het niet, dan schaad het niet denk ik maar zo.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Sowieso... Is de accu al eens doorgemeten? Heb je de accuklemmen gecontroleerd?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


