Pagina 1 van 2

C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 05 jun 2014 01:41
door fjansz
Ik ben voor een artikel op zoek naar de C5 rijder m/v met de meeste kilometers.
452.000 is tot nu toe het hoogste wat ik gevonden heb bij een bezinemotor (2L) en 495.000 bij een diesel. Wie biedt er meer??
vrgr
Fred Jansz

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 05 jun 2014 07:07
door Herman
Ik hoop voor je dat ze er over de 5 ton zijn.

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 05 jun 2014 08:39
door Rvs63486
Forumlid Brinkfilter zat in februari dit jaar met zijn 2.0 benzine motor al op 508.000 km. Zie het draadje "Met je C5 in de Citroexpert".

Die lijkt mij het hoogst te zitten met benzine motor.

Groet, Frank

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 05 jun 2014 09:02
door GW-tje
Ik mag nog een paar jaar met mijn 320.000 km! :smt023

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 05 jun 2014 10:19
door edwin48
Kom er net niet aan zit op de 459441.

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 05 jun 2014 16:38
door stefan 055
tijdje terug in de autoweek een C5 2.0hdi phase 1 met 550000 km :smt038

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 06 jun 2014 07:56
door EW
Waar is de ex van Menno en wat staat daar inmiddels op?

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 06 jun 2014 08:15
door henkie HDI
Die heeft Hilmar en volgens zijn profiel staan er 437700 kilometers op.

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 06 jun 2014 16:14
door fjansz
Andere Citroëns dan wellicht in jullie kennissenkring? Hoorde van een Xantia met 6 ton in het westen van het land en een Saxo 1.5D uit het oosten met 480.000km die persé naar de 5 toe moet van de eigenaresse.
groet
Fred

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 06 jun 2014 16:19
door c5jan
BX-en met ergens tussen de 4 en de 6 ton zijn er ook voldoende. Ik vind eerlijk gezegd de hoogste score bij C5'en nog een beetje tegenvallen :?

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 06 jun 2014 16:32
door Menno
Een bx is minimaal 10 jaar ouder ...

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 06 jun 2014 16:38
door c5jan
Ook in de hoogtijdagen van de BX, niet alleen nu...
Overigens viel me indertijd wel op dat er bovengemiddeld veel xantia's lijken te zijn met een hoog kilometrage.

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 07 jun 2014 23:19
door KarelE

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 09 jun 2014 19:24
door Timo 1972
c5jan schreef:BX-en met ergens tussen de 4 en de 6 ton zijn er ook voldoende. Ik vind eerlijk gezegd de hoogste score bij C5'en nog een beetje tegenvallen :?
Menno schreef:Een bx is minimaal 10 jaar ouder ...

En de brandstofprijzen waren toen ook wel wat gunstiger :lol:

Re: C5 Phase I met de meeste kilometers??

Geplaatst: 09 jun 2014 23:30
door fjansz
c5jan schreef:BX-en met ergens tussen de 4 en de 6 ton zijn er ook voldoende. Ik vind eerlijk gezegd de hoogste score bij C5'en nog een beetje tegenvallen :?
Ja dat gevoel bekruipt mij ook een beetje. Maar ms zijn ze gewoon nog in gebruik...?
Er staan er zat op MP, AS24 en Gaspedaal tussen de 3 en 4 ton en iets daarboven, maar daarna is het ineens afgelopen.
Is er nog leven voor een C5 2L na de 5 ton of zijn blok & bak dan totaal op ofzo?

Het Autoweek videootje met die blije mevrouw laat zien dat er C5-en zijn met 5 ton en meer op de klok die gewoon nog lekker ronddeinen en waar blijkbaar HELEMAAL NIETS aan mankeert.
Dus er moeten er ook zijn met 6 ton of zelfs meer kms.... Bij Volvo kom je wel eens tegen dat zo'n wagen echt het klokje rond gaat, maar dat is ook sporadisch en ook in die wereld een rariteit.
Zou dat met een C5 ook kunnen?

Frappant vind ik ook dat ik eerste serie auto's op de sloop zie die totaal geen -maar dan ook helemaal geen- last van roest hebben. Ook de lak ziet er nog zeer patent uit. Zelfs besmettelijke kleuren als rood en zwart.

Heeft iemand van jullie een idee hoe het zit met de levensduur van de gebruikt elektronica?
Ik heb horen zeggen dat het na 15 jaar zo langzamerhand wel over en uit is met de meeste stekkerverbindingen, printplaatjes, schakelingen en dergelijken? (ik ben 110% leek).
Zou dat de reden zijn waarom een gemiddelde C5 het tot ca 4,5ton uithoudt?
vrgr
Fred