Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Beste mensen,
Afgelopen vrijdag was ik in Arnhem, toen opeens de koelwatertemperatuur omhoog schoot. Dus, ramen open en verwarming hoog. Daardoor daalde te temp enigzins en kon ik naar de dichtsbijzijnde Citroen garage rijden. Daar staat ze nog, want pas maandag kunnen ze kijken wat er aan de hand. De eerste korte inspectie liet in ieder geval zien dat de koelventilator niet draaide.
In ieder geval, dit voorvalletje heeft me toch weer aan het denken gezet of het geen tijd wordt voor een nieuwere C5. Nu staat er bij die Citroen dealer een C5 wat een optie zou kunnen zijn, en onze huisgarage heeft er nu toevallig ook een staan. Er zit wat prijsverschil tussen, maar ook uitvoeringsnivo en kilometerstanden verschillen.
In het kort:
Dealer wagen (KLIK) is een zilver metallic Ligne Business, met wokkels en slechts 52000km op de teller. Vraagprijs 14795
De C5 bij de huisgarager (KLIK) is een rood metallic Exclusive, met HP, maar met 118000 op de teller. Vraagprijs 12850.
Dus een prijsverschil van 2000, waarbij de duurder veel minder km heeft, maar geen HP en de ander luxer is, wel HP, maar 2x zoveel km. En ze zijn beide van 2009. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? Is er goed te leven zonder HP en wat minder luxe i.c.m. weinig km? Is dat een veiliger keuze. Of doet de km stand er nauwelijks toe en is de Exclusive een goedkopere en tevens betere optie?
Ik hoor heel graag jullie input
Afgelopen vrijdag was ik in Arnhem, toen opeens de koelwatertemperatuur omhoog schoot. Dus, ramen open en verwarming hoog. Daardoor daalde te temp enigzins en kon ik naar de dichtsbijzijnde Citroen garage rijden. Daar staat ze nog, want pas maandag kunnen ze kijken wat er aan de hand. De eerste korte inspectie liet in ieder geval zien dat de koelventilator niet draaide.
In ieder geval, dit voorvalletje heeft me toch weer aan het denken gezet of het geen tijd wordt voor een nieuwere C5. Nu staat er bij die Citroen dealer een C5 wat een optie zou kunnen zijn, en onze huisgarage heeft er nu toevallig ook een staan. Er zit wat prijsverschil tussen, maar ook uitvoeringsnivo en kilometerstanden verschillen.
In het kort:
Dealer wagen (KLIK) is een zilver metallic Ligne Business, met wokkels en slechts 52000km op de teller. Vraagprijs 14795
De C5 bij de huisgarager (KLIK) is een rood metallic Exclusive, met HP, maar met 118000 op de teller. Vraagprijs 12850.
Dus een prijsverschil van 2000, waarbij de duurder veel minder km heeft, maar geen HP en de ander luxer is, wel HP, maar 2x zoveel km. En ze zijn beide van 2009. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? Is er goed te leven zonder HP en wat minder luxe i.c.m. weinig km? Is dat een veiliger keuze. Of doet de km stand er nauwelijks toe en is de Exclusive een goedkopere en tevens betere optie?
Ik hoor heel graag jullie input
Groeten, Marc
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Een persoonlijke keuze. HP is fijn maar bij de ph3 niet noodzakelijk wat mij betreft (heb beide gehad).
Ik zou voor de auto met minder km's gaan mits garantie etc ook goed geregeld is.
Ik zou voor de auto met minder km's gaan mits garantie etc ook goed geregeld is.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
De vorige eigenaar van mijn break Ph2 rijdt nu een Tourer met wokkels, maar heeft daar toch wel spijt van....
Ik zou met beide een uitgebreide proefrit maken, het blijft toch een persoonlijke voorkeur.
Ik zou met beide een uitgebreide proefrit maken, het blijft toch een persoonlijke voorkeur.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
De staat van de auto en het onderhoud is natuurlijk ook van belang. Misschien is de eigenaar van die met weinig km's er minder zuinig op geweest. Of andersom.
Exclusive met HP houdt misschien iets meer waarde bij inruil op termijn.
Exclusive met HP houdt misschien iets meer waarde bij inruil op termijn.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik zou staat van onderhoud voorop stellen ( indien te achterhalen ) ....
Daarna pas voorkeur aan HP geven
Daarna pas voorkeur aan HP geven
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Zoals KarelE en MichielC5 al zeggen: uitgebreide proefrit maken om zelf te bepalen of je het verschil in de veersystemen voor jou doorslaggevend is voor de keuze. Hoewel ruim 50.000 km aantrekkelijker is dan 118.000 km is dat niet zo'n groot punt. De 2 liter is een erg betrouwbare motor dus die km-stand is geen ramp, zeker als je niet zoveel rijdt zoals je zelf zegt. Wel staat die Exclusive kort voor DB-wissel (120.000 km), zorg dat dat -inclusief waterpomp en poelies- vervangen wordt voor aflevering. En kijk wat voor garantie je krijgt. Succes met de keuze (reparatie of andere auto).
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik sluit me aan bij vorige sprekers. Indien aantoonbaar onderhoud goed is ben ik niet bang voor die dubbele stand. Keuze wordt ook bepaald door hoeveel en hoelang je er mee denkt te gaan rijden.
Die 2000 heb je dan alvast in je zak voor aanvullend onderhoud of een tegenvaller. Indien niet nodig dan is het alvast een flinke spaarbodem voor de volgende.
gr. Ronald
Die 2000 heb je dan alvast in je zak voor aanvullend onderhoud of een tegenvaller. Indien niet nodig dan is het alvast een flinke spaarbodem voor de volgende.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club Bikkel


Berichten: 370
Lid geworden op: 15 apr 2014 18:53
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Locatie: Regio Gouda
Auto's zijn beide van 2009, dus 5 jaar oud. Dan heeft de ene 11.000 per jaar gereden en de andere (bijna) 24.000 per jaar. Dan is de kans groot dat de eerste korte ritjes heeft gemaakt, en de de tweede langere ritten. Op basis van gevoel (helemaal fout, maar ja) zou ik alleen daarom naar de tweede neigen. Maar hoe dan ook, maak een uitgebreide proefrit met allebei, en neem zo mogelijk een vriend met een nuchtere kijk mee.
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
Berichten: 409
Lid geworden op: 22 apr 2012 22:08
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart
Die ene kan ook de helft lange ritten gemaakt hebben t.o.v. de ander. Het lijkt me niet handig om op deze aanname een besluit te nemen in ieder geval. Ik gebruik de mijne ook mondjesmaat maar als ik 'm gebruik is het toch meestal voor een km. of 30 x 2
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Op de RDW site worden ook aantallen eigenaren vermeld. De rode heeft 3 zakelijke eigenaren gehad en de zilveren 1 prive eigenaar. Wat is die info waard? Zakelijk, regelmatig onderhoud, maar kan lomp bereden zijn, want toch maar auto van de zaak/lease. Prive eigenaars zijn zuiniger op eigen bezit?
Groeten, Marc
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
In 5 jaar 3 eigenaren vind ik persoonlijk veel, is wel iets waar ik naar kijk als ik een auto koop ....
Dat zakelijke rijders minder zuinig zijn kan ik het niet mee eens zijn, die prive persoon kan ook wel gedacht hebben ik koop een nieuwe auto en ruil deze na 5 jaar in zonder verder onderhoud te plegen, daar ken ik er genoeg van die deze vreemde wijze hanteren
Dat zakelijke rijders minder zuinig zijn kan ik het niet mee eens zijn, die prive persoon kan ook wel gedacht hebben ik koop een nieuwe auto en ruil deze na 5 jaar in zonder verder onderhoud te plegen, daar ken ik er genoeg van die deze vreemde wijze hanteren
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Net even bij mijn huisgarage naar binnengelopen en even de rode bekeken. Onderhoudsboekje slechts 2 keer gestempeld. Bij 71000 en 114000. Heeft verder een RT4 radio, maar wel met groot kleurenscherm erboven. Halfleren stoelen met elektrische verstelling. Elektrische achterklep. Wat dat betreft wel luxe, maar dat onderhoud vindt ik erg weinig.
Groeten, Marc
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Royaal onderhoud is het idd niet, iets wat prive dus vaak een ondergeschoven item is , zeker bij een nieuw gekochte auto !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Die rode is de zakelijk bereden auto, door 3 rijders. Wat de onderhoudshistorie van de prive bereden zilveren is, weet ik (nog) niet.
Groeten, Marc
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ok, erg karig voor zakelijk gebruik 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

