C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:06
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Locatie: Alphen aan den Rijn
Vraagje

Starten in de morgen gaat prima in 1 keer
Ook bij warme motor bijvoorbeeld 5 min even laten staan, start ook weer meteen.
Bij parkeren in een parkeergarage lang of kort ook meteen starten.

Enkel wanneer de auto in de zon geparkeerd staat, met zon op de motorkap
Moet ik wel drie tot vier keer starten. Dus bij koude motor hogere omgevings temperatuur.
Is al 4 keer voorgekomen. (Sinds ik de auto heb 3 weken en ook pas 4 keer in de zon gestaan)

Loopt daarna gewoon merk geen verschil.

Ook geen storing via uitlezen OBD2 lezer. :smt017
Temperatuur koelwater is altijd wel erg snel op temperatuur.

Waar zou ik naar kunnen kijken, ik wil graag de startmotor sparen en erger voorkomen, ook voor vakantie met veel zon is dit niet handig. ?

Groeten Eric
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Isolatiedeken over de motorkap als je hem in de zon parkeert? ;)

Flauw, maar je zou denken dat je onder invloed van warmte druk verliest in je brandstofsysteem.
Misschien ontstaat er bij hogere temp een minimaal lekje?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:06
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Locatie: Alphen aan den Rijn
GW

Ja daar zit misschien wel wat in. Ik snap niet zoveel van dit brandstof systeem

Tank met pomp en filter > leiding > rail op het motor blok met ventiel? > injectie verstuivers 4 stuks.

Staat dit systeem altijd onder druk?

Kan ik iets met het ventiel?

Lees hier ook het een en ander over een stekker op de pomp of van de pomp die problemen kan geven. Waar zit deze?

Vul even aan wat ontbreekt of niet klopt a.u.b.

Alvast bedankt
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Als je de zitting van de achterbank aan bijrijderszijde opklapt, zie je een grote zwarte dop. Als je die losneemt kijk je boven op de brandstoftank met daarin de pompcombinatie. Hier kun je de stekkers
controleren. Haal ze eens los, maak ze eens schoon en met wat vaseline monteer je de stekkers weer.

Het ventiel op de galerij is om de zaak drukloos te maken als je aan de inspuitventielen moet werken.
Niet aankomen, staat druk op en de benzine komt je om de oren. De zaak staat dus permanent onder druk.

Verstuivers kun je op lekkage in het spruitstuk controleren door bij draaiende motor remmenreiniger te spuiten rond de aansluiting. Zie je daar luchtbellen o.i.d. dan zijn de afdichtrubbers gaar en zul je die moeten vervangen. Zoiets zou een oorzaak kunnen zijn van je problemen.

Daarnaast kan het geen kwaad om je gasklephuis eens goed schoon te maken. Daar is wel één en ander over te vinden op het forum.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
door bij draaiende motor rem reiniger te spuiten
ga je hem in brand steken :o
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Nee, hoor, Willy4. Werkt perfect. Je mag natuurlijk ook een spuitbus "gaslek-opspoor-spul" gebruiken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:06
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Locatie: Alphen aan den Rijn
Hmmmm maar dan gaan we al uit van een lek.

Als ik de C5 niet gebruik voor b.v. 2 dagen start ze in de morgen ook meteen.
En dan heeft ze in die dagen ook in de zon gestaan.
Dan zou het geen lek kunnen zijn denk ik.

En zo extreem warm is het nu ook weer niet geweest de laatste dagen
dat de temperatuur onder de motorkap zo hoog oploopt dat er metaaluitzettingen zijn
waardoor het een beetje zou lekken denk ik.
Zit ook nog isolatie onder de motorkap.

Kan het ook een temperatuur sensor zijn.? Die b.v. warme lucht ziet en te weinig benzine laat inspuiten, of een andere sensor.

De stekker van de pomp ga ik sowieso nakijken,
Bedankt alvast
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Die zit dus in je gasklephuis, heb je een mechanische smoorklep of een electronische?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Volgens mij hebben alle Diference II van 2004 (1.8) allen een electronisch geregelde gasklep.
Die van mij tenminste wel.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:06
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Locatie: Alphen aan den Rijn
Ga er van het weekend mee verder. Auto staat nu bij de schade hersteller.

Wordt ze weer mooi..... :smt193


Ik ga lezen hoe de gas klep schoon te maken.

Groeten.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
lees hem is uit met de lexia,en ga is in de parameters zien
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 mar 2014 00:06
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Locatie: Alphen aan den Rijn
Heren,

Gisteren in de morgen en 2 weken geleden hield de Auto ook erg in met koude motor, 2 weken geleden ook uitlaatgas storing zie ander draadje (storing is weer weg, OBD gaf voorste lambda sensor aan).
Ik dacht komt door vochtig weer, gisterenmorgen was het ook vochtig net als 2 weken gelden .......

Maar in beide gevallen was de benzine tank ook bijna leeg (Nog 100km op de board computer), dit samen met het feit dat de auto waarschijnlijk wel even stil heeft gestaan bij de handelaar.
Zou het dan niet kunnen dat er vocht/water in de benzine tank zit ?
Gisteren in de middag getankt en vanmorgen was er ook veel condens op de auto maar nergens last van, meteen starten en geen inhouden onderweg.

Probleempjes lijken dus elke keer met een bijna lege benzinetank voor te komen.

Zou ik de benzine tank leeg kunnen maken met zo'n Pele olie extractor ? (sommige hebben die las ik)
Kan ik daar ook koelvloeistof en eventueel ook de LDS olie mee vervangen ?

Auto rijdt verder prima hoor :smt023 , ik hoop enkel dit probleempje ook op te lossen.

Groeten Eric.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Kan prima met zo'n vacuumpomp en oude benzine kan zeker deze ellende geven.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Wat lange slang tot onder de bodem en daar wat wegzuigen.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Lijkt idd op water in de tank.
Plaats reactie