Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


Hoi,
Ik wil morgen mijn Parrot MI9200 carkit inbouwen, heeft iemand nog tips. Welke plek is het beste, waar moet ik om denken. Problemen te verwachten met de board computer.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groet Paul.
Ik wil morgen mijn Parrot MI9200 carkit inbouwen, heeft iemand nog tips. Welke plek is het beste, waar moet ik om denken. Problemen te verwachten met de board computer.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Groet Paul.

V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Ik heb hem laten inbouwen bij GJO te Nieuw-Vennep en het werkt prima. Was redelijk snel voor elkaar.
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.
groene TÚV-sticker 4.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Ik zou zorgen dat de afstandbediening niet te ver van de ontvanger komt anders vreet hij batterijen, uit eigen ervaring , verders werkt het ideaal.
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik heb het schermpje tegen het dashboard geschroefd(de sticker liet steeds los), net achter het ruitwisserstaakje.
Zo zit het schermpje net onder de tellers en is goed zichtbaar door het stuurwiel.
De afstandsbediening zit bij mij op de middenconsole, en het kastje op de plaats waar een knieairbag zou kunnen zitten. Microfoon bij de spiegel.
Ik heb verder geen rare dingen gedaan met draden omwisselen of ergens anders spanning vandaan halen.
gewoon tussen de ISO connectoren, werkt prima. Als het goed is blijft na het uitzetten van het contact het systeem een paar minuten online, dat hoort zo. mocht je merken dat het systeem meteen uitschakeld als je de sleutel omdraait, geen rare dingen doen met de draden, alleen rood en oranje zekeringhouders omwisselen.
Het enige waar je even naar moet kijken is welke van de drie draden voor mute is, maar dat heb je zo gevonden.
Succes
Zo zit het schermpje net onder de tellers en is goed zichtbaar door het stuurwiel.
De afstandsbediening zit bij mij op de middenconsole, en het kastje op de plaats waar een knieairbag zou kunnen zitten. Microfoon bij de spiegel.
Ik heb verder geen rare dingen gedaan met draden omwisselen of ergens anders spanning vandaan halen.
gewoon tussen de ISO connectoren, werkt prima. Als het goed is blijft na het uitzetten van het contact het systeem een paar minuten online, dat hoort zo. mocht je merken dat het systeem meteen uitschakeld als je de sleutel omdraait, geen rare dingen doen met de draden, alleen rood en oranje zekeringhouders omwisselen.
Het enige waar je even naar moet kijken is welke van de drie draden voor mute is, maar dat heb je zo gevonden.
Succes
Zeg maar André

V.I.P.


Bedankt voor de reacties,
Als ik het goed begrepen heb bouw je de radio uit door het verwijderen van beide kapjes aan de zijkant van de radio.
En zit daaronder een Torx om de radio los te maken, verder werkt het koppelen van de ISO bekabeling inderdaad goed.
Heb hem zelf in en uit mijn Xantia gebouwd. Hoop dat er voldoende ruimte achter of onder de radio zit om daar de blauwe box in te bouwen.
Als ik er aan denk zal ik een paar foto's maken van de operatie.
Heb trouwens ook een setje NGK's en luchtfilter en interieurfilter gehaald. Wanneer deze zijn vervangen is onbekend. Bij een koude motor loopt hij wat onregelmatig.
Groet Paul.
Als ik het goed begrepen heb bouw je de radio uit door het verwijderen van beide kapjes aan de zijkant van de radio.
En zit daaronder een Torx om de radio los te maken, verder werkt het koppelen van de ISO bekabeling inderdaad goed.
Heb hem zelf in en uit mijn Xantia gebouwd. Hoop dat er voldoende ruimte achter of onder de radio zit om daar de blauwe box in te bouwen.
Als ik er aan denk zal ik een paar foto's maken van de operatie.
Heb trouwens ook een setje NGK's en luchtfilter en interieurfilter gehaald. Wanneer deze zijn vervangen is onbekend. Bij een koude motor loopt hij wat onregelmatig.
Groet Paul.
Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Weet niet hoe groot die blauwe box is van de parrot, maar het bakje van mijn nokia Bluetooth carkit kon ik destijds in mijn phase 1 kwijt onder het paneel aan de versnellingspook, onder de asbak. Kabels van de radio naar daar was geen probleem.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 nov 2008 15:57
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Locatie: 3e byte rechts
Als je originele parkeer sensoren hebt moet je de parrot op de AUX ingang van de radio aansluiten als je muziek wilt afspelen.
Doe je dat niet, dan hoor je de piepjes van de parkeersensoren niet meer omdat de parrot de luidsprekers loskoppelt van de radio tijdens het afspelen van muziek.
Doe je dat niet, dan hoor je de piepjes van de parkeersensoren niet meer omdat de parrot de luidsprekers loskoppelt van de radio tijdens het afspelen van muziek.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety 

Berichten: 735
Lid geworden op: 11 feb 2008 22:11
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Kan me niet herinneren dat het signaal van de (originele) parkeersensoren door de speakers van de radio kwamen. En als ik me niet vergis was de radio ook niet voorzien van een AUX-ingang. Heb toen nog liggen prutsen met een apparaatje om mp3 af te spelen via de antenne ingang.
Is misschien afhankelijk van de uitvoering en type radio. Het signaal klinkt in de phase 1 van mijn vader inderdaad anders dan dat het klonk in mijn phase 1.
Is misschien afhankelijk van de uitvoering en type radio. Het signaal klinkt in de phase 1 van mijn vader inderdaad anders dan dat het klonk in mijn phase 1.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)

V.I.P.


Wat een ruimte achter de radio!
Was in mijn Xantia wel anders
Beide filters zijn vernieuwd, was echt wel nodig! (wie heeft de plaats van het interieur filter verzonnen!)
Bougies vervangen zaten Bosch in nu weer NGK hoop dat de koude start nu ook beter gaat.
Versnellingspook vervangen voor een volledig leren, aluminium sneed in mijn hand, weet niet of ik het zo laat of alsnog een originele bij de dealer ga halen?
De Carkit werkt ook nu alleen de juiste Mute nog even opsnorren, en alles weer terug bouwen. Het blauwe besturingskastje van de Parrot heb ik op de kachelunit gelegd, dus zeg maar onder de radio. De bekabeling zit overal uit het zicht.
Foto's volgen.
Was in mijn Xantia wel anders


Beide filters zijn vernieuwd, was echt wel nodig! (wie heeft de plaats van het interieur filter verzonnen!)
Bougies vervangen zaten Bosch in nu weer NGK hoop dat de koude start nu ook beter gaat.
Versnellingspook vervangen voor een volledig leren, aluminium sneed in mijn hand, weet niet of ik het zo laat of alsnog een originele bij de dealer ga halen?
De Carkit werkt ook nu alleen de juiste Mute nog even opsnorren, en alles weer terug bouwen. Het blauwe besturingskastje van de Parrot heb ik op de kachelunit gelegd, dus zeg maar onder de radio. De bekabeling zit overal uit het zicht.
Foto's volgen.

V.I.P.


Maar even een link geplaatst met fotos van de inbouw.
De versnellingspook is maar tijdelijk, originele is besteld.
https://plus.google.com/photos/11512237 ... zNDzs-qlQA
De versnellingspook is maar tijdelijk, originele is besteld.
https://plus.google.com/photos/11512237 ... zNDzs-qlQA

V.I.P.


Berichten: 120
Lid geworden op: 19 okt 2010 12:02
Auto: c5 break 2.0 hdi automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 08959
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200232
Kleur: grijs metallic
Locatie: spijkenisse
Mooi opgelost, bij mij heb ik de draden in het handschoenen kastje (voor usb e.d.) laten uitkomen, zo als jij
is het makkelijker kan je er gelijk bij.
Groeten van Peet


Groeten van Peet
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ik heb m'n MKi9100 al 3x ingebouwd, 2x een Ph1 en 1 een Ph2 :
Voor mute:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=4568" onclick="window.open(this.href);return false;
Inbouw
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 82#p178182" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor mute:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=4568" onclick="window.open(this.href);return false;
Inbouw
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 82#p178182" onclick="window.open(this.href);return false;
Johan
Berichten: 425
Lid geworden op: 05 mei 2010 23:11
Auto: Citroen C4 Grand Picasso
Opties: veel moois; umweltplakette, HangUp
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 204000
Kleur: paars
Locatie: Ridderkerk
Wie heeft er ervaring met portable handsfree toestelen. Ik heb geen zin om te gaan boren of kabels verleggen...
Kwaliteit van de geluid, storingen
zo iets..http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/JA ... langId=-11" onclick="window.open(this.href);return false;
Kwaliteit van de geluid, storingen
zo iets..http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/JA ... langId=-11" onclick="window.open(this.href);return false;
Smart Forfour voor de betere helft 


V.I.P.


Voor een jaar of 10 terug zoiets gehad, voor aan de zonneklep. Je moet hem opladen en het klonk toen erg blikkerig. Eerst de radio zacht zetten dan telefoon opnemen. Ik vergat hem op te laden en op het moment dat je hem nodig hebt, zat ik nog met de telefoon in de hand te bellen.
Ik zou voor een inbouw gaan is ongeveer een uur werk en je hoeft niets te boren. En is mooi geïntrigeerd en perfect geluid!
Groet Paul.
Ik zou voor een inbouw gaan is ongeveer een uur werk en je hoeft niets te boren. En is mooi geïntrigeerd en perfect geluid!
Groet Paul.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Ja, die van 10 jaar terug ken ik ook nog. maar er is een hoop gebeurt in 10 jaar 
Over deze:
http://www.pdashop.nl/product/114665/ca ... ser-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hoor en lees ik veel goeds, en ik twijfel hard. 2 tegens :
Je moet heb zelf aan/uit zetten... tenminste, iig aan, uit gaat íe als je buiten bereik geraakt (30 meter
)
en de FM functie lijkt zo goed te zijn dat de hele buurt via de radio je gesprek mee kan luisteren...
Ik twijfel nog over het inbouwen van een MKi9x00 of toch maat voor een andere radio met BT en USB en stuurbediening. Da's het grote verschil met 10 jaar geleden, er is nu zat keuze qua modellen met stuurbediening. Al voor 89 euro + 60 euro voor de stuurbedieningsmodule of zoiets...
In de C8 zit de radio fraai achter een klepje en die zie je toch nooit...

Over deze:
http://www.pdashop.nl/product/114665/ca ... ser-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hoor en lees ik veel goeds, en ik twijfel hard. 2 tegens :
Je moet heb zelf aan/uit zetten... tenminste, iig aan, uit gaat íe als je buiten bereik geraakt (30 meter

en de FM functie lijkt zo goed te zijn dat de hele buurt via de radio je gesprek mee kan luisteren...
Ik twijfel nog over het inbouwen van een MKi9x00 of toch maat voor een andere radio met BT en USB en stuurbediening. Da's het grote verschil met 10 jaar geleden, er is nu zat keuze qua modellen met stuurbediening. Al voor 89 euro + 60 euro voor de stuurbedieningsmodule of zoiets...
In de C8 zit de radio fraai achter een klepje en die zie je toch nooit...
Johan