C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik heb een probleem de sleutel (zonder AB) wil niet meer draaien in het portier slot. Ik kan dus de deuren niet op slot zetten of juist eraf halen. Wel kan ik met de sleutel de auto starten. De sleutel met AB werkt wel gewoon dus die wil wel in het slot draaien.

Is er nog iets aan te repareren of moet ik een nieuwe sleutel laten maken en wat zou dat ongeveer gaan kosten?

Alvast bedankt

Lieuwe
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Zeker jarenlang de AB gebruikt?

Misschien even de sloten inwendig smeren?
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Mijn vrouw gebruikt de AB ik de andere sleutel (de AB werd wel het meeste gebruikt)
Hoe kan ik het beste het slot inwendig smeren?
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Probeer maar eerst WD40.
Afbeelding
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2013 15:29
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Locatie: Valkenswaard
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Of gewoon slotenspray, bij WD-40 heb ik nog altijd het gevoel, "iedereen gebruikt het voor vanalles, maar niemand weet waarvoor het dient".
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Gebruik het voor werkschoenen tegen regen, een houten bij tafel van iemand om op te knappen(perfect) en een oud leder bankje :smt023
sleutel zwaar even inspuiten en het gaat weer :smt023 en ga zo maar door.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 110
Lid geworden op: 30 jan 2013 15:29
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Locatie: Valkenswaard
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Da's wat ik bedoel, begrijp me goed, het spul werkt voor vanalles en nog wat. Maar de beste man die het heeft uitgevonden heeft 40 pogingen gedaan om het ultieme anti corrosiemiddel te maken en is toen maar gestopt. Noemde zijn middel WE-40 en zet het in de markt als multifunctioneel product dat 39 keer verbeterd is. Maar moet ook toegeven, het werkt voor veel dingen.
DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ja, voor dit soort klusjes en bevroren sloten kun je best wat WD40 proberen als je het hebt staan.

Het grootste probleem van (en mogelijk ook de grootste omzetgenerator) van WD40 is het feit dat het een prima waterverdrijver is (vroeger gebruikt voor verdelerkappen) maar dat het absoluut erg slechte kruipolie is.
Het kruipt namelijk niet. Het lost misschien wel roest op, maar dit is maar het halve werk...
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
WD-40 = Water Displacement - 40th Attempt (lang leve Wikipedia; geven jullie ook een paar Euro omdat in stand te houden?)
Het is een lichte olie met een oplosmiddel en drijfgas. En inderdaad niet ideaal als kruipolie.
Wisten jullie trouwens dat er een beursgenoteerde (NASDAQ) WD-40 company is?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Is de sleutel zelf nog wel goed, bij mijn vorige auto had ik ook een sleutel die slecht in het deurslot ging, moest hem meestal een mm terug trekken en dan ging het wel.

Als de sleutel met ab wel goed werkt in het slot, zou je toch zeggen dat het slot wel goed is.
toch maar weer een citroen!!!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Als je het slot met wat dan ook weer gangbaar hebt, doe er dan wat grafiet in dan blijft het goed.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Klopt dat werkt ook super, ik heb een flesje staan die meer dan 30 jaar oud is en gebruik het samen met wd40,
eerst de poeder en dan een beetje wd40.

Maar volgens mij heeft ts het niet over een vastzittend slot.
toch maar weer een citroen!!!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik had een uit de pas lopend slot versus slotplaatje. Dan krijg je 'm ook niet meer open of dicht.
Even met de tip van de sleutel het plaatje op z'n plek gedraaid, toen deed ie het weer.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 214
Lid geworden op: 26 feb 2007 12:22
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Maar bij werkt de ene sleutel wel en de andere niet. Beiden werken wel in het contact slot. WD40 ook geprobeerd maar nog steeds niks. Is het verstandig de binnenbekleding te verwijderen en het slot dan compleet in te spuiten?
Wat Duits, Japans en Italiaans daarna
Citroën Ax 1.1
Citroën Zx 1.4i
Citroën Xsara 1.4i
Citroën Xsara break TD
Citroën C5 break 2.0 hdi ph I
Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III
Citroën DS5 1.6 Thp
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als je een profielcilinder sleutel er wel in kan steken maar niet kan tornen ligt dat meestal aanslijtage van de sleutel.
Zeker als een andere (minder gebruikte) sleutel wel werkt.
Bij te veel slijtage van de baard worden de vergrendelpennetjes in de cilinder niet voldoende verplaatst> hierdoor zal de meenemer (dat ding wat het slot bedient) niet rond kunnen draaien.

Soms helpt het dan nog om een trillende beweging te maken met de sleutel maar een nieuwe baard is dan de enige oplossing.
succes.

ps: maak een cilinder nooit te "vet"! gebruik alleen slotspray of eventueel WD40.
smeermiddel op minerale basis NOOIT gebruiken.
Grafiet in combinatie met een smeermiddel kan leiden tot klontvorming wat de penwerking juist verminderd.
Plaats reactie