C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
Sinds enige tijd heb ik last van gebrom linkerszijde onder de motorkap heb het vermoeden dat het om de motorsteun gaat die zich onder de zekeringen schakelkast bevind.
Vraag:Is deze makkelijk te vervangen ? Ik kan wel wat. En als het gewoon de motor van onder bij de bak steunen is, en daarna de boel losdraaien vervangen en terugzetten dan wil ik het wel zelf doen, Maar als er gecompliceerde bedrading stekkers en wat al niet meer bij komt kijken wil ik het laten doen .
Wat is wijsheid? wie heeft er ervaring mee ? Sleutels 16 en 22 wel in bezit dus dat is geen probleem,maar geen brug etc. is dat te doen in een dag of misschien 2? Wie kan mij advies geven/fotos laten zien over de handelingen welke ik moet verrichten.
Verder alles welkom eigenlijk
Bij voorbaat dank voor de reacties.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ten eerste het is te doen zonder brug
ten tweede ik weet niet wat jij kan,je moet er wel wat voor demonteren
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Is makkelijk te doen zoals Willy al aangeeft en zet je woonplaats even in je profiel is voor iemand die je wil helpen wel zo makkelijk. En ja een paar uurtjes werk dus makkelijk in een dag.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
Dank je voor de reacties, woon in Groningen, demonteren van de bakjes erboven is dus wel te doen. Mijn idee om de motor eerst even te steunen etc klopt dus waarschijnlijk wel. Nou ik ben wel gerust gesteld en zal kijken of ik fotos van het proces hier kan gaan uploaden. Kom ik iets tegen dan ga ik het hier weer vragen. Heb al wel wat hulp achter de hand dus dat moet goed gaan. En scheeld lekker wat op de kosten die ik anders zou maken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Eerst goed kijken of het wel bij die motorsteun vandaan komt. Deze steun krijgt normaliter niet het meeste voor zijn kiezen en gezien jouw kilometerstand zou ik hem zeker niet als eerste verdenken.
Goed zoeken en luisteren met een dikke schroevendraaier; het handvat tegen je oor en de punt tegen de objecten die je wilt onderzoeken. Zo heb je de goedkoopste stethoscoop om herkomst van geluid op te sporen.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
ga goed luisteren dank je voor de tip misschien dat er iets anders rammelt zodra ik tijd heb bericht ik mijn bevindingen. weer zat niet echt mee de laatste tijd.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Zelfs bij mijn 2.0 HDI met ruim 437000 km op de teller is de linkermotorsteun nog steeds goed.Dus zo eerst eens zoeken naar iets anders.
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
Nou na lange tijd beter weer en inderdaad de motorsteun was nog goed :( .Hoefde dus niet vervangen te worden.
Maar het gerammel/gebrom is er nog steeds. Vermoeden dat het met de aircopomp te maken heeft heeft iemand ervaring met het vervangen van het wiel van de aircopomp ziet er uit alsof dat een complex ding is . Heb gevoeld dat er wel speling zit in de binnenste ring van dit wiel. kan dit de oorzaak van het gebrom zijn of is het de pomp zelf. De airco functioneert nog wel en heeft net een vulling gehad.
de stuurbekrachtiging's pomp is misschien ook aan vervanging toe maar zo te horen komt de brom daar niet vandaan. Bij hogere toeren hoor ik niets meer maar in de stationair bromt de dame hevig.

Ik sta open voor suggesties en tips !
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Wat ik altijd als makkelijkst ervaar voor zulk soort dingen uit te sluiten,
is de multiriem verwijderen en dan de motor starten.
Als het dan weg is, zit het in de spanner, geleiderol, dynamo, airco of stuurpomp.

Ook zijn er modellen met een trillingsdemper in het krukaswiel, die schijnen ook rare geluiden te kunnen
veroorzaken.
Zeg maar André
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2011 14:43
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris
Locatie: Groningen
Zo na veel onderzoek toch naar de professionals gegaan (Franse Auto Groningen)was de spanrol van de multiriem. Was notabene door een niet citroen garage net een nieuwe riem op gezet en de rollen of spanner waren nog goed werd gezegd. Niet dus de rol was goed de veer van de spanner helemaal weg. Dus trilde de riem onophoudelijk wat het gebrom veroorzaakte. Meteen ook de zwetende lekkende slang van de stuurbekrachtiging laten vernieuwen en de welbekende rammelstokjes van de voortrein vervangen. Nu is de C5 stil heeft veel langer geduurd dan nodig natuurlijk. Had meteen gemoeten bij de vervannging van de multiriem. Beetje op het verkeerde been gezet (dacht zelf ook dat het van links kwam het gebrom bleek rechts te zijn dus.)
In iedergeval was de multiriem tip een goede en dat bleek bij de garage ook.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
:smt023 Mooi dat het opgelost is.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Plaats reactie