Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Dit begrijp ik toch niet helemaal.
Ik kom vanaf een 2.0hdi automaat break 7/2004 en ben nu in het bezit van een 2.2hdi automaat 7/2004. Ik ben speciaal op zoek gegaan naar een 'zwaardere motor' omdat dit soepeler rijdt (en dat heb ik nu al wel ervaren...!) maar ook omdat deze, logischerwijze, meer achter de auto kan trekken.
Maarrrr, wat blijkt. Mijn (nieuwe, huidige) 2.2hdi aut. kan maar max 1300kg op de trekhaak hebben, terwijl mijn vorige 2.0hdi aut 1500kg mag hebben.
Zwaardere motor, zwaardere auto, meer vermogen (pk én Nm) en minder erachter.....rara hoe kan dit???
Ik kom vanaf een 2.0hdi automaat break 7/2004 en ben nu in het bezit van een 2.2hdi automaat 7/2004. Ik ben speciaal op zoek gegaan naar een 'zwaardere motor' omdat dit soepeler rijdt (en dat heb ik nu al wel ervaren...!) maar ook omdat deze, logischerwijze, meer achter de auto kan trekken.
Maarrrr, wat blijkt. Mijn (nieuwe, huidige) 2.2hdi aut. kan maar max 1300kg op de trekhaak hebben, terwijl mijn vorige 2.0hdi aut 1500kg mag hebben.
Zwaardere motor, zwaardere auto, meer vermogen (pk én Nm) en minder erachter.....rara hoe kan dit???
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Daar is al eens een uitgebreid draadje over geweest ... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Waar?
Kan niets vinden met de zoekoptie....
Kan niets vinden met de zoekoptie....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
De logica is soms ver te zoeken...
In belgie krijg je een gelijkvormigheidsattest bij de auto...
Daar staan de tech gegevens op, bandenmaat etc.
Volgens de documentatie, folders etc mocht onze c3p 1200 kg mtm trekken...
Vervolgens staat op het hpgelijkvormigheidsattest 950 kg mtm
Zal wel te maken hebben met het max treingewicht van de auto?
Is de nieuwe C5 zwaarder?
In belgie krijg je een gelijkvormigheidsattest bij de auto...
Daar staan de tech gegevens op, bandenmaat etc.
Volgens de documentatie, folders etc mocht onze c3p 1200 kg mtm trekken...
Vervolgens staat op het hpgelijkvormigheidsattest 950 kg mtm
Zal wel te maken hebben met het max treingewicht van de auto?
Is de nieuwe C5 zwaarder?
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Begrijp ik je dan goed dat de 1300kg voor mijn auto een papieren kwestie is en dat de eigenlijke auto wel bv 1500kg kan trekken?
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Daar ga ik voorzichtigheishalve even geen uitspraak over doen..
In het geval van de c3p iig wel..
Want mijn c4 mag gewoon 1550 kg mtm trekken.
In het geval van de c3p iig wel..
Want mijn c4 mag gewoon 1550 kg mtm trekken.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Misschien een beetje naief maar die papieren waarde is er volgens mij ook niet gekomen om iemand te pesten. Ik zou de auto liever niet overbelasten, dat geeft onzichtbare schade met mogelijk ernstige gevolgen.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik wil ook niets overbelasten...Ik verwonder mijzelf dat mijn 'zwaardere' 2.2 C5 minder mag/kan trekken dan mijn oude 2.0.
Is een beetje in strijd met mijn logica.
En daarom vraag ik jullie of jullie hier soms bekend mee zijn....
Is een beetje in strijd met mijn logica.
En daarom vraag ik jullie of jullie hier soms bekend mee zijn....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ff de folder erbij genomen
De 2.2 met handbak mag 1500 mtm trekken
De 2.2 automaat. Mag 1300 kg mtm trekken..
Dus dat zal wel zijn reden hebben
De 2.0 automaat mag ook 1500 mtm trekken en daar staat bij al4
Bij de 2.2 staat 4 hp20 .. Maar daar zullen de experts wel het verschil tussen weten
De 2.2 met handbak mag 1500 mtm trekken
De 2.2 automaat. Mag 1300 kg mtm trekken..
Dus dat zal wel zijn reden hebben
De 2.0 automaat mag ook 1500 mtm trekken en daar staat bij al4
Bij de 2.2 staat 4 hp20 .. Maar daar zullen de experts wel het verschil tussen weten
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Wat ik wel lees is dat de 2.0 een hoogst toegelaten massa heeft van 2038 (handbak) en 2064 (autommaat)
Ebn de 2.2. 2148 (hand) en 2175 voor de automaat.
Dus je auto mag dik 100 kg laden..
Ebn de 2.2. 2148 (hand) en 2175 voor de automaat.
Dus je auto mag dik 100 kg laden..
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Yep,
De automaat zal hier een beslissende rol inspelen. Gelukkig hoeft er alleen maar een vouwwagen (<750kg) achter en geen grote Tabbert tandemasser....
De automaat zal hier een beslissende rol inspelen. Gelukkig hoeft er alleen maar een vouwwagen (<750kg) achter en geen grote Tabbert tandemasser....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Hoewel geen (direct) antwoord op je vraag: ik heb ook wel eens gezien dat een bepaalde auto volgens de Duitse specificaties een groter gewicht mocht trekken dan dezelfde auto volgens de Nederlandse specificaties.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2010 00:57
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: Panoramadak, afneembare trekhaak, Xenon, Claudia Mistral-leer; de hele rambam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12286
Productienummer: 0033
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Amsterdam
Contacteer:
Heeft het er niet mee te maken dat het totaalgewicht van de combinatie niet boven de 3.500 kg uit mag komen? Als de auto leeg 1.750 kg weegt en zelf tot 2.200 kg beladen mag worden is er dus maar 1.300 kg over, voordat je naar een groot rijbewijs moet. Dus zwaardere auto = lager max gewicht aanhanger.
auto-historie: Visa (II, geloof ik, had m rond 1990), BX 1.4 Deauville, Xantia 1.8 sx 16v, C5 Phase 1 2.0 16v
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is het niet, zie onder andere dit verhaal van ET.
Die 3500 kg telt wel mee bij de vaststelling of je een rijbewijs BE nodig hebt ipv een B.
Groet,
JW
Die 3500 kg telt wel mee bij de vaststelling of je een rijbewijs BE nodig hebt ipv een B.
Groet,
JW
C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Met rijbewijs B mag het max. gewicht van de combinatie niet boven 3.500Kg komen, met BE mag het Max. gewicht van de combinatie ook niet boven 3.500Kg komen. Als het gewicht hoger is moet men in het bezit zijn van een rijbewijs voor vrachtauto's.
Dus het max. gewicht van de combinatie is hier dus wel doorslaggevend.
Dus het max. gewicht van de combinatie is hier dus wel doorslaggevend.


