Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Sinds een paar dagen gaat het schakelen naar zijn 2 of 1 heel moeizaam, hij pakt 'm uiteindelijk wel, maar het lijkt zo stroef te gaan. Naar 3, 4 of 5 gaat het makkelijker, maar niet zo soepel als voorheen. Mijn koppelingsplaten zijn vorig jaar al vervangen. Ik heb net een hele lange rit achter de boeg en ben net thuis, dus ik weet niet hoe het staat met mijn oliepeil, als dat er al wat mee te maken kan hebben.... Dit kan ik morgenochtend pas controleren. Heeft iemand een idee?
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Misschien is één van de koppelingscilinders lek. Er zijn er 2. Kijk naar lekkage en ga anders even langs de garage.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Ik ga zeker deze week even langs de garage want dit is heel vervelend schakelen.
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Vanmorgen toch maar even gelijk naar de garage gegaan, ik kreeg 'm alleen nog maar in zijn 2 en ik moet zeggen.... ik kneep 'm wel als een oude dief want ik was bang dat het mijn versnellingsbak zou zijn, gelukkig was dat het niet maar wat bleek.... mijn koppelingspedaal stond op de helft en die heeft hij weer omhoog getrokken. Nu staat mijn koppelingspedaal gelijk met mijn rempedaal en dat heeft hij nooit gestaan zolang als ik 'm heb (1½ jaar) dus er moet al die tijd al een probleem zijn geweest, blijkbaar zakte heel langzaam mijn koppelingspedaal en ook al trapte ik mijn pedaal helemaal in, de koppeling kwam dan niet los. Voor nu moet ik even kijken of hij weer zakt of dat hij voorlopig blijft staan zo want anders moet er een andere kabel in. Ik moet zeggen dit was service van de garage, ze hebben even in mijn auto gereden en het pedaal gefikst. Ik kon na een kopje koffie zo weer gaan 
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hoe simpel kan het zijn. 
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Van wie was die opmerking over de kabel, van de garagist?Esther schreef: Voor nu moet ik even kijken of hij weer zakt of dat hij voorlopig blijft staan zo want anders moet er een andere kabel in.
In een C5 zit geen koppelingskabel. De koppeling wordt hydraulisch bediend, daartoe zitten er koppelingscilinders aan beide zijden van het circuit.
Overigens, als dit al zó lang zó gezeten heeft moet je niet verbaasd zijn als je (straks) serieuze problemen gaat krijgen met je versnellingsbak.
Omdat de koppeling niet goed vrij kwam, moesten de synchromeshes heel veel extra werk doen, die zullen dan sterk gesleten zijn.
Groet,
JW
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Bedoel je dit topic JW? http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=417446" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad kwam deze opmerking van de eigenaar van het autobedrijf, alleen is hij geen monteur, of misschien is hij een gewezen monteur. Ik hoop toch niet dat ik alsnog er een enorme kostenpost aan ga krijgen want dan vraag ik mij af of deze auto het allemaal nog wel waard is. Vorig jaar heb ik de koppelingsplaten al laten vervangen en dat vond ik ook al een dure grap. Überhaupt, alles wat er aan een C5 moet gebeuren is vrij prijzig.
Inderdaad kwam deze opmerking van de eigenaar van het autobedrijf, alleen is hij geen monteur, of misschien is hij een gewezen monteur. Ik hoop toch niet dat ik alsnog er een enorme kostenpost aan ga krijgen want dan vraag ik mij af of deze auto het allemaal nog wel waard is. Vorig jaar heb ik de koppelingsplaten al laten vervangen en dat vond ik ook al een dure grap. Überhaupt, alles wat er aan een C5 moet gebeuren is vrij prijzig.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Gewoon doorrijden, je ziet wel waar het schip (de auto) strandt.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Koppelingscilinders laten vervangen. Daar zit ergens een lekkage; zei ik toch?
Die dingen kosten de wereld niet en behoeden je voor duurdere reparaties. Ook kan er veel lucht in het systeem zitten maar ook dan is er ergens een lek.
Die dingen kosten de wereld niet en behoeden je voor duurdere reparaties. Ook kan er veel lucht in het systeem zitten maar ook dan is er ergens een lek.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dan verbaast het me zeeeer dat de monteur toen niet opgemerkt heeft dat de koppeling veel te laag zatVorig jaar heb ik de koppelingsplaten al laten vervangen en dat vond ik ook al een dure grap
De vraag is dan zelfs of die koppelingswissel wel nodig was. Wat was het daaraan voorafgaande probleem?
En wie heeft die uitwisseling gedaan, was dat een Citroën dealer?
Groet,
JW
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Jij schreef eerder dat ik moest kijken naar lekkage en er was geen lekkage te zien, vandaar dat ik naar mijn garage ben gegaan.GW-tje schreef:Koppelingscilinders laten vervangen. Daar zit ergens een lekkage; zei ik toch?
Die dingen kosten de wereld niet en behoeden je voor duurdere reparaties. Ook kan er veel lucht in het systeem zitten maar ook dan is er ergens een lek.
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:58
Auto: Citroën C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 132.000
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Eerste Exloermond
Contacteer:
Ik ga altijd naar http://www.autoactieftrip.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in StadskanaalJW-NHS schreef: was dat een Citroën dealer?
Het probleem was het slechte indrukken van mijn koppeling..... en nu vraag ik mij af of het inderdaad wel de koppelingsplaten waren... hij maakte toen een naar geluid... Sjees ik ben een vrouw met heel weinig ervaring op het gebied van auto's en ik moet toch de monteur kunnen vertrouwen van deze garage? Ik ben ook al besodemieterd toen ik deze auto kocht. Er waren na twee dagen problemen met de remmen en toen zei de dealer waar ik hem had gekocht dat ik de auto daar wel neer mocht zetten en dat hij donderdag er wel naar wilde kijken (het was maandag) en nee ze hadden daar geen leenauto, ongemanierde kl**tzakken van die werkplaats, terwijl de verkoper een charmeur was... hoe het ook zij... ik krijg van iedereen goed bedoelde adviezen maar nu weet ik ook niet meer wie ik moet geloven.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Ik zie op hun site dat ze verkoopspecialist zijn, zou prettiger zijn als ze reparatiespecialist waren
Denk verder dat je af moet gaan op wat hier verteld word , hier is volgens mij meer knowhow wat betreft Citroen dan in de meeste garages.
Sjef
Denk verder dat je af moet gaan op wat hier verteld word , hier is volgens mij meer knowhow wat betreft Citroen dan in de meeste garages.
Sjef
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Denk 't niet. Ik beschouw dit soort fora als goedbedoelde meningen van goedwillende amateurs. De professionals zitten bij de dealer.
Eenieder meent zijn uil een valk te zijn.
Eenieder meent zijn uil een valk te zijn.




