Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 13:08
Auto: C5 tourer 2.0 HDI 136 pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 40.000
Kleur: grijs
Mijn C5 tourer (2012 ) met 40.000 km heeft al enige tijd dat hij tss de 1500 a 2000 tr af en toe begint te schokken . Eenmaal boven de 2000 tr is het gedaan . Hiervoor is de wagen al 6 x in de garage geweest en ze kunnen niets vinden . Heeft er iemand mss een soortgelijk probleem ?

C5club Fan


Berichten: 56
Lid geworden op: 04 jul 2012 16:42
Auto: Berline 1.8 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Hallo Lbelmans. Wat versta je onder schokken? Voelt het alsof de motor kortstondig even "niets" doet, alsof hij inhoud (zoals bij een benzine auto)? Dat gevoel is heel "ondiesels" (beetje raar woord), die horen eigenlijk altijd gewoon netjes "rond" te lopen.
Onlangs was bij onze 1.6 Hdif de commonrail hoge druk sensor defect (ik neem aan dat een 2.0 HDI uit 2012 deze sensor ook nog heeft). Uiteindelijk startte de auto helemaal niet meer. Pas nadat de sensor vervangen was viel gelijk op dat onze auto eigenlijk al heel lang (lees jaren) een beetje schokte, vooral laag in de toeren tijdens het optrekken. Dit werd de afgelopen zomer echter steeds erger totdat de sensor uiteindelijk helemaal de geest gaf. Met de nieuwe sensor loopt de motor merkbaar soepeler, je voelt helemaal niks meer en ze loopt zonder hapering door naar 4000 rpm
. In ons geval was het schokkerige gevoel duidelijk het inhouden van de motor omdat de raildruk sensor verkeerde of geen waardes doorgaf. Er zijn vast nog veel meer oorzaken maar dit kan er een zijn. Gr.
Onlangs was bij onze 1.6 Hdif de commonrail hoge druk sensor defect (ik neem aan dat een 2.0 HDI uit 2012 deze sensor ook nog heeft). Uiteindelijk startte de auto helemaal niet meer. Pas nadat de sensor vervangen was viel gelijk op dat onze auto eigenlijk al heel lang (lees jaren) een beetje schokte, vooral laag in de toeren tijdens het optrekken. Dit werd de afgelopen zomer echter steeds erger totdat de sensor uiteindelijk helemaal de geest gaf. Met de nieuwe sensor loopt de motor merkbaar soepeler, je voelt helemaal niks meer en ze loopt zonder hapering door naar 4000 rpm

Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Heb hetzelfde maar dan met een 2.0 16V. Hij schokt tussen de 25 en 30 km/u bij file rijden in zijn 2e versnelling maar ook tussen de 50 en 60 km/u in zijn 3e versnelling. Heeft iemand anders daar ook last van gehad en wat is de remedie om dit op te lossen? Ja naar de garage heb garantie maar zou graag zelf iets aandragen van iemand die hetzelfde probleem heeft gehad. Had vanmiddag al een lamdasonde voorgeschoven maar dat werd al meteen van tafel geveegd want dan moest een batterij lampjes gaan branden. Ook een nog nooit vervangen filter in de LPG leiding aangegeven maar maakte allemaal niets uit hoefde ook nooit vervangen te worden terwijl het boekje anders vermeld. Zou kunnen ben maar een leek. Komende dinsdag wordt er naar gekeken en hopelijk opgelost. Ben bang als het hun een kwartje kost in deze tijden dat ze niets of weinig doen tot de garantie om is.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Kan van alles zijn. Defecte luchtmassameters, map sensoren, lekke vacuumleidingen, koelvloeistoftemperatuursensoren, inlaatluchttemperatuursensoren en ga zo maar even door.
Meestal zijn dit echte zoekplaatjes. Héél lastig via de pc over te adviseren.
Meestal zijn dit echte zoekplaatjes. Héél lastig via de pc over te adviseren.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
Toch maar even melden wat men gedaan heeft want dat is toch de bedoeling van een forum.
Nu ze hebben volgens zeggen een software update uitgevoerd en het filter in het LPG systeem vervangen.
Of het resultaat oplevert moet ik nog ondervinden het is alleen jammer dat de buitentemperatuur veranderd is want mogelijk speelt dit ook mee in het schokken en inhouden.
Nu ze hebben volgens zeggen een software update uitgevoerd en het filter in het LPG systeem vervangen.
Of het resultaat oplevert moet ik nog ondervinden het is alleen jammer dat de buitentemperatuur veranderd is want mogelijk speelt dit ook mee in het schokken en inhouden.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
2e maal een software update uitgevoerd zeggen ze maar het helpt geen fluit.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2013 18:28
Auto: Tourer 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 134000
Kleur: grijsblauw
Locatie: Apeldoorn
Had een soortgelijk probleem,heb een 2liter benzine.
motor hield in,af en toe schokkerig rijden.
liep ook niet mooi stationair bij koude motor
bij gas bij, en boven 2000toeren niks aan de hand.
Dealer heeft dit uiteindelijk verholpen, bleek bij mij een verkoolde sensor bij de uitlaat.
kosten voor zoeken en reparatie 450euro.
motor hield in,af en toe schokkerig rijden.
liep ook niet mooi stationair bij koude motor
bij gas bij, en boven 2000toeren niks aan de hand.
Dealer heeft dit uiteindelijk verholpen, bleek bij mij een verkoolde sensor bij de uitlaat.
kosten voor zoeken en reparatie 450euro.
Fly like an 'C ' Five.
Berichten: 295
Lid geworden op: 27 aug 2013 19:56
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8
voorgaande bericht "quote" verwijderd, onnodig !
Ga dit onder hun aandacht brengen.
Ga dit onder hun aandacht brengen.
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.