Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Hoe gaa ik te werk voor het vernieuwen van de remolie.
Als ik het reservoar ze ver mogelijk leegmaak en dan bijvul met nieuwe,en aan de remklauwen een vooreen doorpomp met de ontluchtings nippel tot propere olie te zien is zou dat een goede metode zijn?
En hoeveel olie zou er in het systeem zitten?
Groetjes,
Jules
Als ik het reservoar ze ver mogelijk leegmaak en dan bijvul met nieuwe,en aan de remklauwen een vooreen doorpomp met de ontluchtings nippel tot propere olie te zien is zou dat een goede metode zijn?
En hoeveel olie zou er in het systeem zitten?
Groetjes,
Jules

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:11
Auto: C5 3.0 V6 exclusive tourer
Brandstof: Benzine
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Volgens mij komt er meer bij kijken. Ik was laatst €35 kwijt voor het verversen. Haal de kosten van olie en tijd vanaf.
Ik zou voor die paar euro het wel weten
Gr. Mark
Ik zou voor die paar euro het wel weten

Gr. Mark

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Zo te lezen weet je er wel iets vanaf maar niet genoeg.
Ik zou dit laten doen voor die paar euro. Weet je zeker dat het goed is en dat je als het nodig is voor die boom of dat kind stilstaat en niet pas erachter.
Ik zou dit laten doen voor die paar euro. Weet je zeker dat het goed is en dat je als het nodig is voor die boom of dat kind stilstaat en niet pas erachter.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Heb zojuist rondom nieuwe blokken gestoken en remschijven is zekers geen probleem.
Doe dit met al mijn autos zelf maar voor het verversen vind ik weinig informatie.
Doe dit met al mijn autos zelf maar voor het verversen vind ik weinig informatie.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zoals jij het voorstelt om te doen, doe ik het ook altijd. Alleen het ABS gedeelte wordt op deze manier niet ververst. Met een blik van 1 liter kom je uit.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
...en daar zit best wat remolie in, zeker als je er ook nog een ESP systeem op hebt zitten.
Voor het verversen daarvan bestaat een uitvoerige procedure B3FI0FP0 Aftappen - vullen - ontluchten : Remsysteem , daarbij heb je onder andere een Lexia nodig.
Maar ook een "Ontluchtingsapparaat type "LURO" of soortgelijk"
Daarmee zet je het systeem onder druk, dat heb je nodig als je het ABS en het ESP systeem, het secundaire gedeelte dus, wilt ontluchten.
Groet,
JW
Voor het verversen daarvan bestaat een uitvoerige procedure B3FI0FP0 Aftappen - vullen - ontluchten : Remsysteem , daarbij heb je onder andere een Lexia nodig.
Maar ook een "Ontluchtingsapparaat type "LURO" of soortgelijk"
Daarmee zet je het systeem onder druk, dat heb je nodig als je het ABS en het ESP systeem, het secundaire gedeelte dus, wilt ontluchten.
Groet,
JW
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Maar zo'n verversbeurt van 35 Euro zal ook wel niet de ABS en ESP systemen meenemen 
Dat is waarschijnlijk ook niet echt nodig omdat de vloeistof vooral door contact met de lucht verouderd (=vocht opneemt).

Dat is waarschijnlijk ook niet echt nodig omdat de vloeistof vooral door contact met de lucht verouderd (=vocht opneemt).

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Remsysteem is een gesloten systeem anders kun je geen druk opbouwen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Er is een open verbinding met de buitenlucht, via het deksel van het potje.
Bij het remmen wordt er remolie meegenomen vanuit het potje, en als je de rem loslaat komt er weer remolie terug in het potje.
Bij het slijten van de blokken en schijven zakt het peil ook in het potje.
Hoezo dus een gesloten systeem?
De DOT4 is zeer hygroscopisch, en dus zal er altijd vocht in het remsysteem komen.
Groet,
JW
Bij het remmen wordt er remolie meegenomen vanuit het potje, en als je de rem loslaat komt er weer remolie terug in het potje.
Bij het slijten van de blokken en schijven zakt het peil ook in het potje.
Hoezo dus een gesloten systeem?
De DOT4 is zeer hygroscopisch, en dus zal er altijd vocht in het remsysteem komen.
Groet,
JW
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Verversen bij de dealer is geen 35 euro, maar doen ze voor ik meen 60 of 70 (vaste prijs).
C4GP 2.0 16V LPG-G3

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 27 jul 2013 20:11
Auto: C5 3.0 V6 exclusive tourer
Brandstof: Benzine
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Ben afgelopen jaar bij een goed aangeschreven service punt geweest en was €35 euro ervoor kwijt en neem aan dat ook de ABS is gedaan. De dealer is soms veel te duur
Even rond bellen zou ik zeggen
Even rond bellen zou ik zeggen

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
Er is een open verbinding met de buitenlucht, via het deksel van het potje.
Bij het remmen wordt er remolie meegenomen vanuit het potje, en als je de rem loslaat komt er weer remolie terug in het potje.
Bij het slijten van de blokken en schijven zakt het peil ook in het potje.
Hoezo dus een gesloten systeem?
Je hebt gelijk, zijn twee systemen een onder druk en een in verbinding met de buitenlucht.
Heb niet goed nagedacht.
Bij het remmen wordt er remolie meegenomen vanuit het potje, en als je de rem loslaat komt er weer remolie terug in het potje.
Bij het slijten van de blokken en schijven zakt het peil ook in het potje.
Hoezo dus een gesloten systeem?
Je hebt gelijk, zijn twee systemen een onder druk en een in verbinding met de buitenlucht.
Heb niet goed nagedacht.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:30
Auto: break 2000hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185000
Kleur: grijs
Locatie: Vorselaar
Is gebeurd geen enkel probleem meer werk met de wielen er af te doen als de rest.