C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 mei 2012 21:36
Auto: c5 break 2.0 16v cool tech (phase2)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100.500
Kleur: zwart metalic
Locatie: Lelystad
C5club Rookie
C5club Rookie
Even een onzinonderwerp ? Mijn vraag is of de sleutel van de C5 met afstandsbediening bestand is tegen een zwempartij...
Het antwoord kan ik in die zin geven dat het mij gelukt is ik geef toe dat het kort was (ik realiseerd me nl opeens dat de sleutel in mijn zwemshort zat) maar de electronica functioneerde godzijdank nog...
Kortom, niet aan te raden maar mij is het gelukt :roll:
C5 break 2.0 16v cool tech, na een C5 2.0 ligne prestige (en sorry 3 jaar laguna), daarvoor 2 xantia's, 3 bx'en en een 2cv (8 jaar lang).
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:55
Auto: C5 2.0 16V HPI Break exclusief
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09242
Productienummer: 10270
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: Rood EKQD
KPH: Achter
Locatie: Spijkenisse
Wel leuk om te horen, maar ik zou de auto zelf niet aan die test blootstellen!
Groetjes Piet.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Hoe lang is het geleden?

Soms ontstaat door het zwemmen wat afzetting of corrosie en doet de elektronica het een paar weken later alsnog niet meer (hoop niet dat ik je hoop nu de grond in boor...)
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Klopt, ik zou iig het batterijtje en de plaat met knopjes eraf halen; als daartussen corrosie ontstaat kun je het hele ding echt weggooien.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 mei 2012 21:36
Auto: c5 break 2.0 16v cool tech (phase2)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100.500
Kleur: zwart metalic
Locatie: Lelystad
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik zou het ook niemand aan raden om dit te doen, voelde me zelf ook behoorlijk dom...
Het is overigens nu 3 weken geleden en ik heb de sleutel daarna wel zo lang mogelijk in de zon gelegd om te drogen. Laten we hopen dat ik daarmee die corrosie dan tegen gegaan ben.
C5 break 2.0 16v cool tech, na een C5 2.0 ligne prestige (en sorry 3 jaar laguna), daarvoor 2 xantia's, 3 bx'en en een 2cv (8 jaar lang).
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Direct uitspoelen in zo puur mogelijke alcohol is meestal de beste remedie.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Hier is nog zo'n een die daar ervaring mee heeft.
Gezwommen in de Adriatische zee

Sleutel heeft het zonder schoonmaak aktie gewoon nog 1,5 jaar gedaan
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
zaanslof schreef:Wel leuk om te horen, maar ik zou de auto zelf niet aan die test blootstellen!
Mijn ervaring: Bizar dat toen de auto eenmaal uit het water was de lampen aan gingen en weer uit, diverse zijramen open en dicht gingen en de ruitenwissers flink aan het werk waren (ontregeling elektronica door water). :mrgreen:
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
....door slootwater, welteverstaan....

Iets vergelijkbaar heb ik meegemaakt in 1978. Mij toenmalige vriendin reed de nacht dat Nederland bij het WK verloor van Argentinië met de GS Break een boerensloot in en kwam daar op z'n kop in te liggen.
Die sloot was gelukkig maar ondiep, alles liep goed af voor haar en de overige inzittenden, die konden er via de achterklep die opengegaan was uitklimmen.
Diezelfde nacht nog heb ik de GS uit de sloot laten halen en bij mij op het erf laten zetten.

De volgende dag ben ik aan de gang gegaan om de schade vast te stellen.
Behalve dat de motor slootwater naar binnen gezogen had via de inlaat, dat was al niet best, bleek het hele dashboard naar de vernieling te zijn. De koperbaantjes op het printed circuit waren deels al opgelost.
Die GS Break heb ik niet meer opgeknapt, ik heb wat onderdelen gebruikt voor een andere GS Break die ik kort daarop gekocht heb.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie