Vandaag een beurt gehad en rijd (na werkplaats tijd) terug naar huis met 'vierkante' wielen. >> morgen terug.
Wat was er aan de hand? De trilling, met zwaar rommelend geluid in de cabine, was erger geworden.
Op de snelweg bij 110kmh de motor uitgezet en de 'rommel' en ratel was er nog steeds. Het zit 'm mijns inziens dus in de aandrijflijn. na al die tijd weten we dat dan. Maar wat is het? Wat in de aandrijf lijn? Ben ondertussen al enkele euro's verder.
Iemand een goed advies, cq zoek richting?? Is het dan toch een homokineet of lagering of iets dergelijks?
grt
Leon
::
In 2010 heb ik mijn C5 HDI 2.0 aangeschaft, 160000km al gelopen en met een nieuwe distributie riem. Sindsdiens heeft er iets van een trilling ingezeten, maar nooit hinderlijk genoeg: Bij 130kmh en 3700rmp een typische resonantie in de wagen.
Vorig jaar vond ik het tijd er wat mee te doen.
"Ongelijke verbranding: Verstuivers controleren en evt. vervangen." zei de dealer
Bij test bleken cil1 en cil2 inderdaad af te wijken: 4 nieuwe verstuivers er in, en 1300euri armer.
Eventjes leek(!) het echt opgelost,maar het kwam weer snel terug. (zoiets had ik ook na het wisselen van de winterbanden - uit de veren en weer terug. Nu alleen bij andere rpm's.
Gister dus een beurt gehad. OP mijn verzoek verstuivers gechecked. Ook trillen (soms) bij het remmen gemeld.
Verstuivers zijn goed. maar LV remschijf heeft een rand en is krom.
Nou, vervangen dus die handel. Ook setje nieuwe banden erbij. Weer 1000euri minder.
ik rijd naar huis: het is alleen maar erger! zo ongeveer vierkante wielen, zo klink het.
en ook als de motor op de snelweg helemaal uitstaat.
Zou het toch een homokineet zijn??! Morgen woensdag weer terug, voor een gezamenlijke testrit.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mei 2009 20:39
Auto: C5 Break 2.0 HDi 110 DW10ATED(RHZ)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09605
Productienummer: 0376
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 401000
Kleur: antraciet
Locatie: Doorn
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij 110 je motor uit ,... hhmmm
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gewoon even je homokineten aan wielzijde van links naar rechts wisselen en andersom en je weet het.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
voel je de trilling in het stuurwiel of onder je billen?
ps: doe me een lol en doe nooit meer je motor uit op een snelweg waar andere weggebruikers op zitten
!)
ps: doe me een lol en doe nooit meer je motor uit op een snelweg waar andere weggebruikers op zitten


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als het erger geworden is ligt het wiel misschien niet goed vlak op de naaf, of zijn de bouten niet goed gecentreerd geweest bij het aandraaien?