Hiervoor al veel Franse auto's in bezit gehad en gereden.
Ook in bezit Xsara 1.4i break uit ´99
De volgende problemen heb ik al ervaren met de dame:
uitlaatgas storing (EGR klep schoongemaakt) geen resultaat
katalysator storing (te duur om te vervangen)
achterruit bediening werkt niet (ruit is bij de dealer vervangen, maar werkt niet)
snelheids-meter doet sinds kort weinig(wel iets +/- 10km/h)
3e remlicht werkte niet (is vervangen)
pdc is regelmatig van slag (geen trekhaak)
Maar het meest vreemd vindt ik dat laatst, toen de auto tot het dak toe ingepakt was en klaar om naar Denemarken te vertrekken, ik bij het uitzwaaien zag dat de 3 remlichten bleven branden.
Dus maar even gebeld of ze met dr voet op t rempedaal wegreed, dat was dus niet zo, maar wel zag ze een storing remsysteem!! toch maar even gevraagd of ze terug wilde komen, dus weer voor de deur gekeken wat er aan de hand kon zijn.
Op mn buik naast/onder de auto, niets raars te zien, en gevraagd of ze even de motor af wilde zetten, ze draait de sleutel om en ze haalt de sleutel uit het contact maar de motor blijft draaien
ook na meerdere keren proberen.
Pas nadat ik op het pookje de verlichting uitzet gaat ook de motor uit en is de storing remsysteem weg, en ook de 3 remlichten gingen uit.
dus weer opnieuw starten , geen storing of probleem remlichten werken normaal, zet ik de verlichting aan meteen weer storing remsysteem en 3 remlichten die blijven branden.
Geen keuze, omdat ze al laat vertrokken was heb ik dr laten vertrekken en dan maar zonder licht (t was gewoon overdag) onderweg heeft ze een aantal keer de storing gekregen, waarschijnlijk als de verlichting automatisch aanging, op een donker stukje of zoiets.
Daarbij is nu dus ook gekomen dat de snelheidsmeter het bijna niet meer doet.
De auto is nu al weer een weekje terug en ik heb de storing remsysteem niet meer gehad.
Wel doet de snelheids-meter nog steeds bijna niets.
Ik heb natuurlijk eerst even een paar dagen op dit forum gezocht en wel veel informatie gevonden maar niets wat mij echt duidelijkheid en uitsluitsel bied.
Herkent iemand deze problemen? zijn deze misschien met elkaar verbonden? en is er een oplossing voor? Ik ben best handig en kan veel zelf.
Ik woon tussen Leeuwarden en Dokkum in Friesland woont er een clublid in de buurt met een Lexia die mij wil helpen met uitlezen?
Zo nee, waar kan ik voor niet teveel geld een Lexia vinden voor mijzelf?
(ik verwacht er nog wel vaker eentje nodig te hebben
Ik hoop dat ik van jullie antwoorden krijg op mijn vele vragen.
Voor de liefhebbers ik wacht op een mooie (zonnige) dag om het gehele wagenpark (de 2 citroenen) even (gewassen) op de foto te zetten.
Met vriendelijke groeten, Dolf