C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2010 22:07
Auto: 2.0 HDI Business Line sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: zwart
Ik rijd op dit moment een C5 1.6HDI uit 2006
Wil de auto gaan inruilen op een type 3
Op zich ben ik tevreden met de 1.6. heb hier relatief weinig problemen
mee gehad (verstuivers nieuw afgedicht, een sensor en het motorlampje wat vaak ten onrechte brand)
De auto heeft nu een kilometerstand van 216000 km en loopt nog als nieuw.
Moet/wil vanwege mijn werk een nieuwere auto kopen.
Rij ca. 45.000 km en veel lange afstanden (700 km)
Reden hiervoor is dat mijn werkgever in het zuiden van Duitsland huist.

Probleem : de nieuwe C5 is aanzienlijk zwaarder dan de vorige versie en ik heb de angst dat
de 1.6 HDI te licht is en het (misschien) te zwaar heeft in de nieuwe C5.
Aan de andere kant ben ik onzeker over het verbruik van de 2.0 HDI motor.

Wie heeft hier ervaring met een van genoemde motoren of mischine beide.
En dan het liefst met deze motoren in de nieuwe C5.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik heb een Ph3 met 1.6 hdi gehad, en ondanks dat ik tevreden was van de motor zou ik je toch aanraden om voor de 2.0 Hdi te gaan..
vooral omdat je veel autobaan km zal maken.
verbruik van de 2.0 hdi is volgens mij zelfs iets zuiniger.

;)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mijn voorkeur zou de 2.0 hebben, maar ga eens in beide proefrijden ....
Lekkere smeuige motor die icm de handbak relatief zuinig is , je hebt er ook een 160 pk + versie in die net zo zuinig is ...

Suc6 met de keuze !

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 91
Lid geworden op: 16 dec 2012 13:56
Auto: C5 (X7) Tourer 2.2 HDiF 200 Exclusive
Opties: Leer/Hifi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14007
Productienummer: 10090
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: KWE(D)- Blanc Nacré
Locatie: Hellevoetsluis
Vanaf April vorig jaar tot heden rij ik in een C5 Tourer met 2.0hdi motor (136pk uitvoering) van NL op en neer naar Polen (zo'n 1-2x per maand).
Ik heb geen ervaring met een 1.6 hdi, maar ik kan je wel informeren over de verbruiken tijdens deze ritten.
Voor NL's woon-werk verkeer; zo'n 45km met zo'n 35km snelweg(waar je honderd mag) haalde ik 1:18,5. voor mijn gevoel moest ik dan wel erg rustig rijden.
Verbruiken in Duitsland;
met snelheden 120-150 gemiddeld 1: 14,5km.
Bij hogere snelheden 160-180 = 1:10 -11.
Over de laatste rit van 970km (NL-D-PL) kwam ik uit op zo'n 1:14,3.
Ook in de heuvelachtige gebieden voldoende kracht in het blok om zeer ontspannen door te rijden:
Niet hoeven te schakelen, cruise control aan, goede muziek. perfect :smt190.
(De laatste twee items had ik ook in mijn Xantia op LPG (sinds vandaag verkocht :cry: / :smt023 ).

Mvrgr
Gert-Jan
slingshot
slingshot
k zou ook voor de 2.0 hdi gaan
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:19
Auto: C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metallic
Beste mede citrofiel,

Hier zou ik geen moment meer over twijfelen. ik heb inmiddels ruim 4 jaar ervaring met een C5 break met een 2.0 HDi motor en heb hiervoor nog nooit in zo'n zuinige, soepele, sterke en comfortabele auto gereden. Ik ben dan ook zeer te spreken over de prestaties van deze motor. Het verbruik is natuurlijk mede afhankelijk van je rijstijl maar zeker op lange ritten haal ik probleemloos 100 km uit 5 liter diesel (ik rijd vaak 110 km/uur op de cruise control in de 6e versnelling) en je hebt voldoende power om door te trekken naar de 200km/uur als je dat zou willen (verbruik is dan voor mij onbekend).

succes, Peter
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2010 22:07
Auto: 2.0 HDI Business Line sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: zwart
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan een C5 comfort Met 2.0 tourer Met 165.000 km op de teller kopen
Ik rijd circa 40.000 per jaar
Hoe zit het met de onderhoudskosten van deze motor bij hogere km standen
Het gaat me dan met name om grotere zaken zoals getande riem, roetfilter ........ Etc.
De prijs is scherp en op zich ben niet bang voor hogere kilometer standen. En wat me persoonlijk
erg aantrekt is de hydractieve vering
:citrofiel
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
DB riem bij moderne diesel is om de 240K, ... fap filter een klein beetje afhankelijk van gebruik en rijstijl

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie