Pagina 1 van 5

Alle vragen MYCITROEN

Geplaatst: 22 jan 2013 21:39
door lucros
Reeds 6 maanden probeer ik etouch tracht ik de functie etouch via Mycitroen te activeren. Helaas krijg ik steeds dezelfde mededeling. "Mislukt, foutcode E22, neem contact op met klantendienst". Ik heb dat dus gedaan, dat is niet zo vanzelfsprekend! Als je al iemand kunt bereiken, anders dan op een onthaal, belooft men je ten stelligste dat men je zal terugbellen. Dit is geen garantie! Om een verhaal kort te maken. Ik heb dus uiteindelijk de vraag gekregen om mijn probleem via mail te introduceren en je raadt het. "Het wordt door de bevoegde dienst behandeld". En dit reeds. Een maand lang! Op nieuwe mails krijg ik zelfs geen antwoord meer. Prachtige service van Citroen!
Heeft er iemand dergelijke ervaring en waar moet ik heen om een oplossing te krijgen?

Luc lybaert
Ergens in belgie

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 22 jan 2013 21:41
door Roman
meestal duurt een antwoord van de klantendienst wel een maand of 2 is mijn ervaring..
maar kan je dealer je niet helpen??

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 22 jan 2013 21:42
door Menno
Een ( profiel 2002 ? ) C5 heeft toch geen E touch ?

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 22 jan 2013 21:45
door Roman
dat werkt alleen als je die sos knop hebt... ;)

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 23 jan 2013 11:11
door lucros
Ben intussen overgestapt op C5 phase 3 2.0 HDI 135 Exclusive en die is uitgerust met Citroën eTouch. De functies achter de SOS- en citroenknop werken, want reeds getest in samenwerking met dealer, maar de verdere activatie via Mycitroen, waardoor je Citroën Ecodriving en Citroën onderhoudsboekje op het internet kan gebruiken moet je dus activeren via MyCitroën en daar knijpt nu juist het schoentje. Ik heb de gegevens van mijn auto ingevuld en deze worden niet herkend. Vandaar het beroep doen op de klantendienst.

Luc Lybaert

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 23 jan 2013 13:26
door MichielC5
Van wanneer is jouw auto? Mijn THP van 2010 had het ook niet.

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 23 jan 2013 14:30
door coffeecup
Roman schreef:meestal duurt een antwoord van de klantendienst wel een maand of 2 is mijn ervaring..
maar kan je dealer je niet helpen??

Wat doet het woord klanten dan in het woord klantendienst? Twee maanden klinkt eerder als de dikke-vinger-dienst, of de zoek-het-uit-met-je-gezeik-we-antwoorden-wanneer-we-daar-zelf-zin-in-hebben-dienst :smt190

De Belgische GM-klantendienst is trouwens ook een kei in het vreselijk laat geven van ontwijkende en irritatie opwekkende ontkennende e-mails in vaag taalgebruik.

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 23 jan 2013 16:54
door Menno
:lol:

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 23 jan 2013 20:16
door EvilTwin
eTouch is alleen voor auto's onder garantie, op versies met de eMyway.

Er zit een extra (verborgen) SIM in met een apart abonnement, betaald en verzorgd door Citroën, de eaxcte uitwerking en functionaliteit verschilt per land.

Zonder eMyway kan je op versies met een eigen SIM (RT5, NG4) een deel van de eTouch functies krijgen.

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 24 jan 2013 16:22
door Henk2304
Waar het om gaat is dat het alleen werkt als je het e-mailadres gebruikt dat je hebt opgegeven bij de aankoop van je C5. En meestal doet de dealer dat niet of niet goed of vraagt daar niet naar of gebruikt nog een oud adres.
Daarnaast moet je niet al een Mijn Citroen-account hebben met een oud e-mailadres. Bij mij werkte het eerst ook niet omdat in Mijn Citroen nog een oud e-mailadres stond; dat kun je helaas niet wijzigen. Ik heb de KS verzocht mijn oude Mijn Citroen-account te verwijderen. Daarna heb ik een nieuw account aangemaakt en daarmee eTouch geactiveerd. En nu werk het.

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 27 mar 2013 18:42
door Guido Eeckhout
Hallo C5 liefhebbers, ben ook al een hele tijd vruchteloos aan het proberen de e-touch faciliteiten te activeren. Zonder resultaat. Account is aangemaakt, maar geen gegevensverwerking. Ofwel stuurt mijn C5 niets door of het hele systeem werkt niet goed. Klantendienst ging een poging doen en ik heb al mijn gegevens nog eens doorgestuurd, maar tot nu toe zonder resultaat. Heb mijn 2.2 sedert 13 februari 2013. Ik zal het maar vergeten zeker?

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 16 apr 2013 21:07
door chc5
Hallo,
Ik heb zelf een C5 III uit 2009, en sinds februari 2013 in mijn bezit. In mijn C5 zit een Navidrive 3D, (NG4). Hier zit ook een eigen Sim kaart in.
Sinds kort een eigen account aangemaakt op MyCitroën, en de gegevens van mijn C5 ingevoerd. De auto wordt herkend, en geeft ook aanduidingen voor komend onderhoud weer. Ecodriving daarentegen is niet zichtbaar binnen MyCitroën.
Is dit alsnog te activeren, of is dit normaal ?

Ik heb overigens ook een eTouch APP op mijn iPhone geladen, maar daarvan is mij de bedoeling niet helemaal helder.
Je kunt als je deze APP aanklikt, inloggen op je MyCitroën account, waarna er een extra button verschijnt die soortgelijk is aan de assistence knop op de Navidrive 3D in de auto. Als je op deze knop klikt en de localisatie funktie 'aan' staat op je iPhone, krijg je naast je eigen lokatie op een Google Maps kaart ook de meest dichtbijzijnde Citroën garages te zien.
Het online instruktieboekje werkt (nog) niet, net zoals op MyCitroën. Ook ontbreken het onderhoudsboekje, en de ecodriving funktie.

Bij navraag bij mijn Citroen garage vroeg de service medewerker overigens; "wat is dat, een APP?"
Kortom, als iemand nog aanvullende zaken weet te vertellen, hoor ik dat natuurlijk graag!
Groet, Caspar

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 16 apr 2013 21:22
door Menno
Dit is volgens mij enkel werkend te krijgen bij aanschaf van een nieuwe auto ....

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 16 apr 2013 21:43
door JW-C5
Geldt dat ook voor de RT4 in jouw en mijn C5?
En geldt dat ook voor de SOS button?

In de menu set-up zag ik van de week dat het niet ingeschakeld is, ik vroeg me al af hoe ik dat zou moeten bewerkstelligen....

Groet,
JW

Re: Etouch activeren via MYCITROEN

Geplaatst: 16 apr 2013 21:49
door Menno
SOS kun je wel activeren !
Dat heb ik bij Jo laten doen, incl. test , kreeg een Belgische dame aan de lijn die precies kon zien waar ik stond , handig in geval van nood door zelf op de knop te drukken :-)
Danwel als de airbags ploffen , dan krijg je automatisch contact.