Pagina 1 van 1

Trillen op stationair

Geplaatst: 20 apr 2012 19:57
door gromper
Sinds enkele weken trilt mijn dame bij stationair,voor de rest rijdt ze normaal alleen af en toe een heel klein schokje als je een constante snelheid rijd alsof de aircocompressor aanslaat maar die staat heel de tijd af.Geen foutcodes of andere rariteiten alleen dat "rauw" draaien stationair en dat bij een normaal toerental en lopende op 4 cylinders,iemand hier ervaring mee?

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 20 apr 2012 20:14
door Maarten
Hoe weet je zeker dat de compressor uit staat?

Verder zou ik denken aan misschien een defect (breuk) aan een motorsteun?

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 21 apr 2012 00:28
door BJG
Als ik trillend vertaal naar onregelmatig zou het hiermee verband kunnen houden bij jouw 2.2:

Slechte werking/vervuiling EGR
Verstuivers (correctie per verstuiver loopt uit de pas door slijtage)
Swirlklep-bediening

Kortom eigenlijk wel zaak voor een goede dieselspecialist met specifieke kennis van jouw motor.

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 03 mei 2012 21:37
door gromper
Weet er iemand hoeveel de minimale en maximale correctiewaarden zijn voor de verstuivers?
Ik heb deze met de lexia uitgelezen:

Cyl 1:-1.45mm³/CP
Cyl 2:-0.04mm³/CP
Cyl 3:-0.90mm³/CP
Cyl 4: 2.08mm³/CP

Hier lijkt me iets niet pluis bij cyl 1 en 4,maar ik weet niet in welke mate...

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 03 mei 2012 21:51
door BJG
Wat is de totale berekende ingespoten hoeveelheid, en bij welk toerental heb je gemeten?

dan kun je het naar % omrekenen.

Bij deze waarden zou ik sowieso overgaan op een retour-lektest.

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 03 mei 2012 22:08
door GW-tje
Ook voor de directe inspuiters is Wynn's toepasbaar. Ik zou daar eerst eens mee beginnen.
Kwart tankje en een flesje Wynn's erbij:
Klik

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 07 mei 2012 21:03
door gromper
Wagen binnen geweest bij citroën dealer,daar is mij gezegd dat een C5 zo altijd draait omdat het nu eenmaal niet van Japanse makelij is :o .Het zou geen kwaad kunnen om zo verder te blijven rijden zolang er geen sprake is van slecht starten of hard inhouden bij het rijden.Dus zal ik er maar mee leren leven zeker,allemaal bedankt voor jullie reacties. :smt023

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 07 mei 2012 21:07
door Menno
:smt017

Vreemde uitspraak, zeker bij een 2.2HDi , daar kan namelijk niet snel een Japanse diesel aan tippen, ook niet qua loopcultuur ....

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 10 dec 2012 20:30
door gromper
Inmiddels bijna 8 maanden verder en nu davert de C5 nog steeds op leegloop maar nu is er een onheilspellend geluid bijgekomen dat zich vooral laat horen vanaf 2000tr/min,het is een geratel in/aan de motor dat klinkt als een drijfstanglager maar dat is het niet.Alle injectoren zijn inmiddels reeds getest en goed bevonden.Iemand al iets gelijkaardig mee gemaakt met een 2.2Hdi??Klepstoters misschien??

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 10 dec 2012 20:36
door Menno
Kan klepstoter/tuimelaar zijn, komt wel eens voor bij de 2.2 ....

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 10 dec 2012 23:19
door BJG
De nokkenasketting is verdacht!! laat zsm checken!!!!

Re: Trillen op stationair

Geplaatst: 27 dec 2012 16:16
door gromper
Het geratel is inmiddels opgelost,de krukaspoulie bleek kapot te zijn alsook de vrijloop van de alternator(dynamo).Het naar mijn mening te hard trillen is nog steeds niet weg op stationair,maar de wagen rijdt wel terug als een zonnetje :citrofiel .Allemaal alleszins bedankt voor het meedenken en prettige feesten :smt193