Pagina 1 van 1

C5 PH2 Break Diesel 2006: lekt diesel uit de tank

Geplaatst: 08 mar 2012 09:28
door MatC5
Ineens lag er een plasje diesel onder de auto, ter hoogte van de rugleuning van de achterbank, van mijn C5 Break Diesel 2006 (160dkm).
Volgens de garage lekt de aansluiting van de vulpijp op de tank, en is dit een gevulkaniseerd onderdeel waardoor de gehele tank/vulpijp-combinatie vervangen moet worden.
Kosten 1150 euro :smt089

Is het normaal dat zoiets kapot gaat, ofwel waardoor gaat zoiets kapot? Een tank lijkt me namelijk typisch iets dat niet aan slijtage onderhevig is.
Is dit inderdaad de enige reparatie-mogelijkheid of zijn er alternatieven, en moet dit inderdaad 1150 euro kosten?

Alvast dank voor jullie reactie.

Re: C5 PH2 Break Diesel 2006: lekt diesel uit de tank

Geplaatst: 08 mar 2012 10:02
door MatC5
In aanvulling op het vorige bericht: het blijkt de aansluiting te zijn van additief-invoer (boven) op de tank.

Re: C5 PH2 Break Diesel 2006: lekt diesel uit de tank

Geplaatst: 08 mar 2012 10:28
door Menno
En dat komt dan ook neer op een reparatie van bovengenoemde bedrag ???

Re: C5 PH2 Break Diesel 2006: lekt diesel uit de tank

Geplaatst: 08 mar 2012 11:02
door Duck
Dat is gewoon een plastic ring

lees hier eens

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... t=tank+lek

Re: C5 PH2 Break Diesel 2006: lekt diesel uit de tank

Geplaatst: 08 mar 2012 22:55
door BJG
Als dat echt zo is heb je een probleem want moet je de tank vervangen...

Maar ik zou zeggen laat heel goed controleren of het toch niet de o-ring van het tankelement of de additiefleiding/koppeling of de ontluchting is.

Dat komt nl vaker voor. Het zou jammer zijn als de tank achteraf onterecht vervangen werd.

Re: C5 PH2 Break Diesel 2006: lekt diesel uit de tank

Geplaatst: 09 mar 2012 07:22
door Peebee
Het zou jammer zijn als de tank achteraf onterecht vervangen werd
Daar zal je portemonnee het ook mee eens zijn.

Ik zou eerst eens kijken(als je het tenminste kunt zien)
WAAR de lekkage zich bevindt maar vooral WAT er lekt,
een o-ring is naar mijn bescheiden mening een stuk goedkoper als een hele tank vervangen...
en ook:
een tank van de sloop is misschien in deze een idee,
dan wel nieuwe o-ringen plaatsen ter afdichting ;)