Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat ik in duitsland wel c-5 tegen kom bj 2005 bv 3l v6 met een 6(!) traps automaat in nl zie alleen maar de gebruikelijke 4 traps.
Zit erover te denken om te gaan sparen voor een 'carlsson' c-5 break v6 automaat met 2 tonig leder erin (wat een schitterende auto) met een ton op de teller en er dan gas in te bouwen.
Graag jullie meningen hierover gr
Herbert
Zit erover te denken om te gaan sparen voor een 'carlsson' c-5 break v6 automaat met 2 tonig leder erin (wat een schitterende auto) met een ton op de teller en er dan gas in te bouwen.
Graag jullie meningen hierover gr
Herbert
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Vanaf 2005 is de C5 V6 en HDI uitgerust met de 6 traps automaat (facelift ph2). De 2l benzine helaas niet!
Dat is in elk land zo
Dat is in elk land zo
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zoals exroosje al aangeeft, elke V6 PH2 heeft een 6 traps automaat ....
Ook in NL
Ook in NL
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Okee duidelijk heren , en is dit een echte automaat of iets gerobortiseerts , en hoe denken jullie over de V6 met 1000000 op de teller en dan gas erin bouwen , zijn er mensen met ervaring ?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met 100.000 op de teller is geen probleem, en op het forum is er een die dat had. ( Ronald )
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... =v6+op+gas
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... =v6+op+gas
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het is een echte automaat (koppelomvormer, Lepelletier dubbel planetair-systeem).Herbert C5 schreef:Okee duidelijk heren , en is dit een echte automaat of iets gerobortiseerts?
Het is een Aisin AW80SC. (iirc) en wordt altijd aangeduid met BVA6 (itt BVA4=ZF HP20 van de Ph.I)
Dezelfde bak wordt ook gebruikt op de 2.0HDi138, 2.2HDi173 en alle moderne zware HDi's inclusief de 3.V6HDi.
Hij kent wel een tiptronic stand, zodat je "zelf" kunt schakelen.
Een robotbak (gerobotiseerde handbakken, 6bak: BPM6 of EBV6) is nooit geleverd op de Ph.I/II.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
En het is een perfecte bak, evenals haar kleinere zusje , de 60.
Wel blijft het een automaat, dus met wat indirectheid tov een handbak. Gelukkig kun je dat op een ph2 nooit constateren (geen V6 handbak)
Wel blijft het een automaat, dus met wat indirectheid tov een handbak. Gelukkig kun je dat op een ph2 nooit constateren (geen V6 handbak)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Wel heren bedankt voor de info , ga maar eens een jaartje sparen voor een 'carlsson' c-5 vanaf bj 2005 met de v-6 automaat in de break uitvoering en zet er later gas in .
als het zo ver is (duurt nog ff) zal ik er foto's van plaatsen
als het zo ver is (duurt nog ff) zal ik er foto's van plaatsen
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Er zit nog wel een gevoelig puntje in deze automaat.
http://www.automaticchoice.com/Catalogue/39741-42K.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automaticchoice.com/Catalogue/39741-42K.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Bikkel


alleen zou ik wel even extra doorsparen want
zelfs voor een 5
is wel veelhoe denken jullie over de V6 met 1000000 op de teller
C5club Fan


Berichten: 70
Lid geworden op: 11 jun 2011 23:01
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic
Hahaha Inderdaad ff een type foutje moet natuurlijk 100.000 km zijn , wat is dat met die bak , als ik het goed begrijp moet je een andere accumulator met andere veren monteren?
Als ik het ff samen vat ; als je een v-6 koopt moet je eerst alle bobines (laten) vervangen door die met de witte bovenkanten (c-6 ?)
Dan hele dure bougies erin , dan gas erin bouwen , en dan naar een automaten specialist voor die modificatie ?
Pffffff tis dat rijden op diesel bijna onmogelijk is , maar ff wat extra geld sparen om al die bij-komende kosten te financieren ...................
Als ik het ff samen vat ; als je een v-6 koopt moet je eerst alle bobines (laten) vervangen door die met de witte bovenkanten (c-6 ?)
Dan hele dure bougies erin , dan gas erin bouwen , en dan naar een automaten specialist voor die modificatie ?
Pffffff tis dat rijden op diesel bijna onmogelijk is , maar ff wat extra geld sparen om al die bij-komende kosten te financieren ...................
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Kijk even bij LPG inbouwen , en vergeet andere bougies. Hooguit nieuwe erin.
Het zijn dan wel zes cylinders dus wel opnieuw offertes aanvragen.
Bobines bij problemen vervangen! Behalve als je er goedkoop aan kunt komen een reserve op voorraad nemen.
Het zijn dan wel zes cylinders dus wel opnieuw offertes aanvragen.
Bobines bij problemen vervangen! Behalve als je er goedkoop aan kunt komen een reserve op voorraad nemen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb nog niet van dergelijke problemen van "onze" Aisin bak gehoord
Misschien een bepaalde oplage en model?
Wel van de beroemde klepjes van de AL4, die zijn dan ook bij JO een keer vervangen.
Tja, en kosten. Ik heb met veel verschillende rekenmodellen een en ander diep uitgezocht
en daaruit is me gebleken dat stilstand geen vooruitgang is en ik leer elke dag van de banken etc dat vooruitgang vertrouwen opwekt en van vertrouwen wordt ik weer vrolijk van en dus moet ik wel rijden.
jaja, ik weet het, binnen de filosofie noemen ze dit drogredenen

Misschien een bepaalde oplage en model?
Wel van de beroemde klepjes van de AL4, die zijn dan ook bij JO een keer vervangen.
Tja, en kosten. Ik heb met veel verschillende rekenmodellen een en ander diep uitgezocht
en daaruit is me gebleken dat stilstand geen vooruitgang is en ik leer elke dag van de banken etc dat vooruitgang vertrouwen opwekt en van vertrouwen wordt ik weer vrolijk van en dus moet ik wel rijden.



