Pagina 1 van 1
Scheve remklauw
Geplaatst: 22 sep 2011 20:50
door jhendriks79
Zonet het achterwiel (links) gedemonteerd om nieuwe banden te monteren tezamen met nieuwe remschijven en remblokken en erachter gekomen dat de remklauw scheef staat ?! Hoe is dit het beste en snelste op te lossen? Graag reacties van mijn handige citrofielen!
Re: Scheve remklauw
Geplaatst: 22 sep 2011 20:53
door EW
demonteren, (voorzichtig! er zijn wat onderdeeltjes die er dan vandoor willen), schoonmaken en weer monteren.
Re: Scheve remklauw
Geplaatst: 22 sep 2011 21:02
door jhendriks79
Bedankt! Zit het probleem dan in evt aanslag bij de bevestiging van de remklauw op de achteras en is dit een vaker voorkomend probleem? (sorry ben maar een amateur op reparatiegebied, mijn overbuurman is monteur en die wil er morgen eens goed naar kijken, vandaar dat ik graag met een goede oplossing aan wil komen)
Re: Scheve remklauw
Geplaatst: 22 sep 2011 21:07
door EW
Het heeft te maken met oxidatie van de aluminium delen waardoor ze zich scheef drukken.
Is een "feature" (ofwel kwaaltje) waar ze allemaal last van hebben.
Re: Scheve remklauw
Geplaatst: 22 sep 2011 21:54
door staircase
Valt veel over terug te vinden op dit forum. Ook over het gebruik van keramisch vet en een pakking tussen de klauw en de bevesting zodat het directe contact tussen aluminium en staal vermeden wordt. Goed schoonmaken is belangrijk en neem daar de tijd voor. Mijn ingreep, blokken en schijven, is nu 7 maanden geleden en sinds die tijd ook geen piep meer gehoord. Dit veel voorkomend verschijnsel was tegelijkertijd verdwenen.
Re: Scheve remklauw
Geplaatst: 23 sep 2011 10:34
door Klaverblaadje
En nieuwe blokken erin, de oude blokken zijn scheef afgesleten.
Re: Scheve remklauw
Geplaatst: 14 nov 2011 12:34
door Xanter
Yep, dit heb ik afgelopen zaterdag ook gedaan. Er zat behoorlijk wat oxidatie tussen! De boel stond goed scheef, maar is nu weer recht en dus lekker rustig.
