Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

V.I.P.


Berichten: 61
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:03
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Mijn remschijven en remblokjes (voor) worden minder heb ik gemerkt. Schijven zijn -26MM.Nu kan ik via Autopartsonline nieuwe schijven en blokjes bestellen voor totaal 162 Euro. Ze willen ze ook monteren voor 60 Euro.Daar durf ik zelf eigenlijk geen risico voor te lopen om het zelf te doen.Heeft iemand misschien hier ervaring mee?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
lees dit eens
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=4603" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=4603" onclick="window.open(this.href);return false;

V.I.P.


Berichten: 61
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:03
Auto: C5-V6 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 168000
Kleur: groen
Ja dat heb ik ook gelezen. Maar dat gaat waarschijnlijk over C5's van 2Liter (4-cyl.) neem ik aan. Maar mijne is een 6-cyl. en heeft i.i.geval dikkere schijven (28MM) en in alle Auto-ond.zaken ben ik voor zo'n set ong. 250Euro kwijt. Nu ben ik incl. montage ong. 225Euro kwijt. Mij lijkt het niet onredelijk.Ik ben alleen nieuwsgierig of er anderen zijn die hier ervaring mee hebben, montage van Autopartsonline?
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Hoe moeilijk kan het zijn een paar schijven en blokken verwisselen?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Een tool voor het terugdraaien/duwen van de handrem (cilinder) is handig. Twee tools omdat ze verschillende kanten uit draaien.
Remschijven zitten soms erg vast en dan moet je auto dus vrij stevig staan om er kracht op te zetten (blokken lukt wel op een standaard krikje).
Dus moeilijk nee, maar wel met wat haken en ogen.
Daarnaast slagen amateurs (incl leerling monteurs) er altijd in de verklikkerdraden verkeerd te leggen, om soms de remcilinderrubbers te slopen en zelfs lucht in het systeem te krijgen (?!).
Remschijven zitten soms erg vast en dan moet je auto dus vrij stevig staan om er kracht op te zetten (blokken lukt wel op een standaard krikje).
Dus moeilijk nee, maar wel met wat haken en ogen.
Daarnaast slagen amateurs (incl leerling monteurs) er altijd in de verklikkerdraden verkeerd te leggen, om soms de remcilinderrubbers te slopen en zelfs lucht in het systeem te krijgen (?!).
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ter aanvulling:
als je het zelf doet maak dan de naven brandschoon (roest verwijderen!) voordat je de nieuwe schijven monteert. Dit voorkomt problemen (lees trillen).
als je het zelf doet maak dan de naven brandschoon (roest verwijderen!) voordat je de nieuwe schijven monteert. Dit voorkomt problemen (lees trillen).
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2011 00:03
Auto: C5 2.0 16v break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 273000
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
is er ook iemand die zo'n geweldige fotosessie voor het vervangen van de achter schijven/blokken heeft gemaakt?
de sessie voor de voorschijven hebben mij geweldig geholpen
de sessie voor de voorschijven hebben mij geweldig geholpen
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Het lastigste aan de achterschijven is het loskrijgen van de klauwen. Als die scheef staan door oxidatie/corrosie dan komt er veel geweld bij kijken om de bouten te lossen.
De twee helften van de klauw zijn gevuld met remolie. Wat je nu moet doen is eerst de blokken eruit halen, dan mbv de bout waarlangs de blokken bewegen de klauwdelen tegen elkaar houden, voordat je de klauw zelf los maakt. Uiteindelijk zit dan de klauw alleen nog maar vast aan de remleiding, dus zorg ervoor dat je die met iets ondersteunt/ophangt.
De schijfafdekplaat aan de achterzijde van de draagarm hoort met drie bouten vast te zitten, maar die lossen ook erg moeilijk. Maar het loshalen daarvan is vooral makkelijk niet essentiëel.
De twee helften van de klauw zijn gevuld met remolie. Wat je nu moet doen is eerst de blokken eruit halen, dan mbv de bout waarlangs de blokken bewegen de klauwdelen tegen elkaar houden, voordat je de klauw zelf los maakt. Uiteindelijk zit dan de klauw alleen nog maar vast aan de remleiding, dus zorg ervoor dat je die met iets ondersteunt/ophangt.
De schijfafdekplaat aan de achterzijde van de draagarm hoort met drie bouten vast te zitten, maar die lossen ook erg moeilijk. Maar het loshalen daarvan is vooral makkelijk niet essentiëel.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 24 dec 2011 18:52
Auto: c5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 270000
Kleur: groen
Voor mijn Xantia heb ik ze ook laten monteren via Autopartsonline en daar ga ik zelf niet voor rotzooien. Ook het bestellen via Autopartsonline gaat goed.de boer schreef:Heeft iemand misschien hier ervaring mee?

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Bij misterauto ben je ongeveer 100 euro kwijt een set nieuwe schijven en blokken.
De meeste tijd gaat zitten in het reinigen en weer opknappen van de delen die blijven zitten, Daar valt veel montagetijd mee te besparen. Of je dat ook graag wilt? Dat is vaak de reden van een scherp aanbod in montagekosten.
Tussen schijven vervangen en schijven vervangen kan daardoor een verschil in zitten.
De meeste tijd gaat zitten in het reinigen en weer opknappen van de delen die blijven zitten, Daar valt veel montagetijd mee te besparen. Of je dat ook graag wilt? Dat is vaak de reden van een scherp aanbod in montagekosten.
Tussen schijven vervangen en schijven vervangen kan daardoor een verschil in zitten.