Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 218
      		Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break PhIII
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 125000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      		
      		      		      		        heren even een vraagje,
Ik heb ongeveer 4 weken geleden stilgestaan met een kapotte bobine, het wel bekende doorslaan van cilinder 2, volgens de garage(dus overleden).
Er is toen een nieuw geplaatst met 4 nieuwe bougies.
Alle storingen hebben ze er uitgehaald en gereset.
Na ongeveer 1 week kreeg ik een emissie storing in het scherm te zien en is nog niet weg.
Normaal gesproken gaat het lampje service dan ook branden, echter nu niet. Het gele motor symbool blijft wel branden. Als ik de sleutel omdraai brand het service lampje wel dus hij is niet stuk. Ik vind dit heel vreemd want normaal gaat het service lampje ook altijd mee branden.
Heeft er niemand al eens zo'n gelijke storing mee gemaakt, ik doel dan op een emissie storing zonder het gele service lampje?
Alvast bedankt,
Michel
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik heb ongeveer 4 weken geleden stilgestaan met een kapotte bobine, het wel bekende doorslaan van cilinder 2, volgens de garage(dus overleden).
Er is toen een nieuw geplaatst met 4 nieuwe bougies.
Alle storingen hebben ze er uitgehaald en gereset.
Na ongeveer 1 week kreeg ik een emissie storing in het scherm te zien en is nog niet weg.
Normaal gesproken gaat het lampje service dan ook branden, echter nu niet. Het gele motor symbool blijft wel branden. Als ik de sleutel omdraai brand het service lampje wel dus hij is niet stuk. Ik vind dit heel vreemd want normaal gaat het service lampje ook altijd mee branden.
Heeft er niemand al eens zo'n gelijke storing mee gemaakt, ik doel dan op een emissie storing zonder het gele service lampje?
Alvast bedankt,
Michel
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Berichten: 43
      		Lid geworden op: 13 dec 2010 11:55
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer Exclusive
      			      		      			      				Opties: Stof Saint Cyr + Leder Claudia
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2008
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 220000
      			      		      			      				Kleur: BLEU BOURRASQUE
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Etten Leur
      			      		      		
      		      		      		        Met deze storing rijd ik ook al 4 maanden rond.
Als je start komt er 1 piepje en het lampje blijft branden.
Ik heb hem al een paar keer laten uitlezen bij Ton van Soest dan komt de 2e Lamdasonde met storing naar voren.
De waardes worden zo strikt gemeten dat deze snel met storing komt.
De garage gaf aan zolang je motorisch niets merkt is er nog niets aan de hand.
In november bij de keuring waarschijnlijk een nieuwe kat eronder.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Als je start komt er 1 piepje en het lampje blijft branden.
Ik heb hem al een paar keer laten uitlezen bij Ton van Soest dan komt de 2e Lamdasonde met storing naar voren.
De waardes worden zo strikt gemeten dat deze snel met storing komt.
De garage gaf aan zolang je motorisch niets merkt is er nog niets aan de hand.
In november bij de keuring waarschijnlijk een nieuwe kat eronder.
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        hmm komt mij een beetje raar over.
Als er iets mis is met een van de sensoren (zoals een lambda sonde) dan krijg je emissiestoringen. Wellicht niet zo ernstig dat de boel in een noodloop gaat, maar op termijn ben je de kat aan het vergiftigen. Ondertussen loop je het risico dat je de emissie-test niet haalt (APK) of dat je een keertje een ernstige motorstoring krijgt. En dat is natuurlijk altijd als je het echt nodig hebt, met een volle bak bergop een vrachtwagen inhalend oid.
Waarom zou je dan tot dat moment wachten ipv direct de foute sensor aan te pakken?
Het omgekeerde is ook mogelijk, dat je door een slechte bobine, slechte bougies en mislukte ontbrandingen je lambda sensoren buiten hun bereik duwt. Slechte uitlaatgassen kunnen ook daadwerkelijk een lambda sonde stuk maken.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als er iets mis is met een van de sensoren (zoals een lambda sonde) dan krijg je emissiestoringen. Wellicht niet zo ernstig dat de boel in een noodloop gaat, maar op termijn ben je de kat aan het vergiftigen. Ondertussen loop je het risico dat je de emissie-test niet haalt (APK) of dat je een keertje een ernstige motorstoring krijgt. En dat is natuurlijk altijd als je het echt nodig hebt, met een volle bak bergop een vrachtwagen inhalend oid.
Waarom zou je dan tot dat moment wachten ipv direct de foute sensor aan te pakken?
Het omgekeerde is ook mogelijk, dat je door een slechte bobine, slechte bougies en mislukte ontbrandingen je lambda sensoren buiten hun bereik duwt. Slechte uitlaatgassen kunnen ook daadwerkelijk een lambda sonde stuk maken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 126
      		Lid geworden op: 19 jun 2009 12:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage;panoramadak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 210000
      			      		      			      				Kleur: Grijs
      			      		      		
      		      		      		        Net terug uit Frankrijk. Op terug weg zelfde probleem na tanken van diesel, op het moment dat we net de snelweg op draaide ging het emissie storing lampje branden. Na 40 km pas 1ste mogelijkheid om veilig te stoppen.
Uiteindelijk na advies van garage, verder gereden. (had namelijk geen idee wat de storing inhield).
Na drie kwart tank leeg gereden te hebben ging lampje uit. En is niet meer aangegaan.
Wel bij optrekken en doorschakelen/gas geven verschijnt er een zwarte rook pluim.
Heeft dit hier mee te maken?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Uiteindelijk na advies van garage, verder gereden. (had namelijk geen idee wat de storing inhield).
Na drie kwart tank leeg gereden te hebben ging lampje uit. En is niet meer aangegaan.
Wel bij optrekken en doorschakelen/gas geven verschijnt er een zwarte rook pluim.
Heeft dit hier mee te maken?
Nu: 2.2 HDI 204 AUTOMAAT exclusive + C1 1.0-12V AMBIANCE 5DEURS
In het verleden:
BX 14;BX 16TRI;AX GT;ZX 1.8I FURIO E2;Saxo 1.1;XSARA; 1.8I 16V BERLINE Exclusive;XSARA; 1.9 TURBO D BREAK;C5 2.0 HDI Difference, C5 2.0 hdif break exclusive, C5 PH2 2.2 HDIF 173PK BVA-6, C5 PH3 1.6THP
    				
    				    			In het verleden:
BX 14;BX 16TRI;AX GT;ZX 1.8I FURIO E2;Saxo 1.1;XSARA; 1.8I 16V BERLINE Exclusive;XSARA; 1.9 TURBO D BREAK;C5 2.0 HDI Difference, C5 2.0 hdif break exclusive, C5 PH2 2.2 HDIF 173PK BVA-6, C5 PH3 1.6THP
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Gebruik de zoekfunctie hier maar eens.
Emissiestoring is zo'n beetje C5's middle name.
Hij brandt hier nu ook al weer een week, mijn kat rammelt als de ziekte maar hij loopt normaal.
Ik laat hem mooi branden, alles went...
Service lampje brandt niet overigens.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Emissiestoring is zo'n beetje C5's middle name.
Hij brandt hier nu ook al weer een week, mijn kat rammelt als de ziekte maar hij loopt normaal.
Ik laat hem mooi branden, alles went...
Service lampje brandt niet overigens.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        @Piet: jij hebt een Diesel 
 En die hoort niet te roeten. Er is een draadje over wat je moet bekijken als er onverhoopt toch roet uit je Diesel komt:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 83#p307983" onclick="window.open(this.href);return false;
@Ploffie: geen handig advies, behalve als je het leuk vind je kat te vernaggelen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 83#p307983" onclick="window.open(this.href);return false;
@Ploffie: geen handig advies, behalve als je het leuk vind je kat te vernaggelen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Mijn kat is waarschijnlijk al naar de filistijnen, bij veel gas geven rammelt hij als de ziekte, maar dit doet hij al jaren.
Ook als je er tegenaan slaat hoor je losse onderdelen zitten.
De lpg-boer raadde al aan om hem leeg te halen, voordat de rommel naar de demper gaat verhuizen, door de 4-gas test komt hij dan toch wel.
Toch heb ik 4 maand lang geen melding gehad, nadat ik de olie heb vernieuwd.
Ach, het ligt vrij kritisch als je het mij vraagt, de overgang naar LPG geeft ook al even een ander smaakje aan de afvoer.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ook als je er tegenaan slaat hoor je losse onderdelen zitten.
De lpg-boer raadde al aan om hem leeg te halen, voordat de rommel naar de demper gaat verhuizen, door de 4-gas test komt hij dan toch wel.
Toch heb ik 4 maand lang geen melding gehad, nadat ik de olie heb vernieuwd.
Ach, het ligt vrij kritisch als je het mij vraagt, de overgang naar LPG geeft ook al even een ander smaakje aan de afvoer.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 327
      		Lid geworden op: 27 aug 2009 13:31
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.8 16V Berline Ligne Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9089CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10343
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 198500
      			      		      			      				Kleur: Noir Onyx (EXYB)
      			      		      			      				Locatie: Den Haag
      			      		      		
      		      		      		        Daar begin ik langzamerhand ook van overtuigd te raken.Ploffie schreef:Gebruik de zoekfunctie hier maar eens.
Emissiestoring is zo'n beetje C5's middle name.
Bij mij gebeurt het nog steeds nadat ik na lange tijd weer eens voor het eerst 130 heb gereden.
Het gaat na verloop van tijd vanzelf over en er lijkt geen enkele reden voor de melding te zijn geweest.
Na uitlezen van de boordcomputer is niet eens terug te vinden dat de melding er was.
Ik zie het maar als een soort hoestbui, die vanzelf weer overgaat.
Groet,
Frank
    				
    				    			Frank
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 218
      		Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break PhIII
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 125000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      		
      		      		      		        Nou gisteren avond moest ik nog even naar de DHZ zaak en storing weg.
vanochtend ook. dus hopen dat hij weg blijft.
Maar idd er zijn veel emissie storings draadjes misschien een tip voor de modjes. om alle relevante draadjes in een Emissie mapje te zetten??
@ET:
Het kwam mij ook een beetje raar over wel emissie storing en geen service lampje....
van daar mijn vraag.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					vanochtend ook. dus hopen dat hij weg blijft.
Maar idd er zijn veel emissie storings draadjes misschien een tip voor de modjes. om alle relevante draadjes in een Emissie mapje te zetten??
@ET:
Het kwam mij ook een beetje raar over wel emissie storing en geen service lampje....
van daar mijn vraag.
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Ik zou met niet blindstaren op het ontbreken van de service melding. Je hebt een (permanente?) emissiestoring dus er is iets verkeerd in de motorregeling.
Alles in een mapje maakt het er niet overzichtelijker op. Het is nu eenmaal een algemene melding die voor duizend en een dingen kan staan. Tel daarbij de diverse motortypes, met elk hun eigenaardigheden en totaal niet verwante storingen: : EW-J vs EW-A vs EW-D, ES9, Diesels met en zonder FaP. etc. oja en gasbommen
 
Je zult bovendien in elk van die draadjes als eerste dit advies tegenkomen:
uit laten lezen mbv lexia.
Het is een illusie om te denken dat het één melding is met één oorzaak.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Alles in een mapje maakt het er niet overzichtelijker op. Het is nu eenmaal een algemene melding die voor duizend en een dingen kan staan. Tel daarbij de diverse motortypes, met elk hun eigenaardigheden en totaal niet verwante storingen: : EW-J vs EW-A vs EW-D, ES9, Diesels met en zonder FaP. etc. oja en gasbommen
Je zult bovendien in elk van die draadjes als eerste dit advies tegenkomen:
uit laten lezen mbv lexia.
Het is een illusie om te denken dat het één melding is met één oorzaak.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
heb net sinds een maand een C5 en heb al div. malen emissie  storing gehad en hij hort en stottert, de 2e week sloeg hij zefls helemaal af kreeg hem ook niet meer aan de praat. 
na de auto weer vol getankt te hebben liep hij weer, volgens de garage had het te maken met het Additiefsysteem en de katalysator is dat mogelijk
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			na de auto weer vol getankt te hebben liep hij weer, volgens de garage had het te maken met het Additiefsysteem en de katalysator is dat mogelijk
Berichten: 1949
      		Lid geworden op: 24 mei 2010 21:24
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C4 VTI 120 Collection
      			      		      			      				Opties: eMyway, navigatie
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 243
      			      		      			      				Kleur: Blu Bourrasque
      			      		      			      				Locatie: Almere
      			      		      		
      		      		      		        Controleer eens je zekeringkast onder de motorkap.
Ik had ook rare storingen en het plots afslaan (en niet meer kunnen starten) van de motor.
Na lang zoeken bleek er sluiting te zijn in de zekeringkast...
Sindsdien geen probleem meer gehad.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik had ook rare storingen en het plots afslaan (en niet meer kunnen starten) van de motor.
Na lang zoeken bleek er sluiting te zijn in de zekeringkast...
Sindsdien geen probleem meer gehad.
Berichten: 6523
      		Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2012
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 12887
      			      		      			      				Productienummer: 0552
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 70 000
      			      		      			      				Kleur: Noir Perla Nera
      			      		      			      		      			      				Locatie: Het rijk van Nijmegen
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Een phase 3 uit 2006? ik denk het niet.
Michels vraag ging over het doorslaan op een bobine. Die heeft een Diesel niet.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Michels vraag ging over het doorslaan op een bobine. Die heeft een Diesel niet.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
    				
    				    			ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije





