Pagina 1 van 1
Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 13:55
door MauriceZorge
Hoi,
Nog ff wat. Sinds een tijdje zit mijn bestuurdersstoel muurvast. Omdat het een grijs kenteken auto is kan hij niet meer achteruit want hij zit tegen de bak, maar vooruit wil ook niet meer. Door de bak kan ik er van de achterzijde ook niet echt onder kijken. Aan de voorkant zit het opbergbakje in de weg om een goede observatie te doen.
Geen flauw idee wat het ding vasthoudt. Voor ik hem naar de garage breng wil ik zelf nog een poging ondernemen om het euvel op te lossen. Ideeen zijn zeker welkom. O ja, de stoel is wel nog te verstellen in hoogte.
Groets, maurice.
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 13:57
door Menno
Gewoon even de opbergbak eruit trekken, dan heb je beter zicht of er iets ligt wat de bediening belemmert ...
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 14:12
door MauriceZorge
Opbergbak is eruit. Ga de moeren van de stoel een lossen om te kijken of daar iets mee te verhelpen is. Iets houdt de stoel tegen maar kan niet zien wat.
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 14:13
door Menno
vreemd ... zit er niet een snoertje ergens in de weg ( vast ) ?
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 17:08
door MauriceZorge
hmmm, beetje lullig. Na lang turen nadat ik eerst de stoel gedemonteerd had bleek er een bic pen in de slede terecht te zijn gekomen die zich mooi onder het ontgrendeling sijsteem muurvastgezet heeft. Na een dik uur morrelen met van allerlei gereedschap heb ik de boosdoener eruit weten te krijgen. Pen overleden, maar mijn stoel schuift weer heen en weer als vanouds. Citrofielen u zijt gewaarschuwd. Weer een klusje geklaard en centen uitgespaard. Wist trouwens niet dat de stoelen zo gemakkelijk te demonteren waren.
gegroet, maurice.

Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 17:11
door Peebee
Da's dan weer mooi opgelost,
je bent er wel effe mee bezig
maar het resultaat is er naar,

Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 15 aug 2011 17:54
door Ronald
Pen uitgebict.
1 eurocent is ook een prima vastloper
Gr. Ronald
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 13:47
door Ploffie
MauriceZorge schreef:Wist trouwens niet dat de stoelen zo gemakkelijk te demonteren waren.
Hoe dan?
Die torxbouten er uit voldoet?
Mijn stoel knapte net los, ergens linksvoor toen ik te hard tegen de rugleuning drukte..
Heb nu een schommelstoel voorin.

Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 14:15
door Ploffie
Hmm, ik heb geen bitje in die maat.
Weet iemand zo hoe de stoel op het frame vastzit?
Als ik met mijn hoofd onder de stoel kruip kan ik niet zien hoe hij vast moet zitten.
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 14:19
door willy4
als je hem op de vloer zelf losmaakt zijn het inbusbouten,maar wel lange bouten

Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 15:40
door Ploffie
Torx zag ik, maar het is al opgelost.
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 15:42
door willy4
als je de stoel volledig naar voor en achter doet zie je ze
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 15:51
door Ploffie
Ja, op de vloer in de rail. Torxbouten.
Re: Bestuurdersstoel zit muurvast
Geplaatst: 17 jan 2012 16:02
door willy4
het kan,ik dacht dat het inbusbouten waren
het is ff geleden,dat ik er nog een stoel heb uitgedaan,maar het zijn wel lange bouten
dat weet ik zeker