Pagina 67 van 143
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 10:27
door Menno
Huh ??? Waar is het peugeot logo ?

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 11:48
door edwin48
Die leeuw is te groot voor de sticker

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 16:58
door Willem v Zeijl
Waarom opeens 0W-30 olie in een 1,6THP motor Robbert?
Ik heb ook een 1,6 THP motor, bij mij hebben ze er gisteren nog gewoon 5W-30 in gedaan.
( Dat is overigens voorschrift )
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 17:27
door Robbert
Heb me laten vertellen dat type olie in een THP van bovengemiddeld belang is gezien gevoeligheid van de THP motor voor interne vervuiling. Die sticker laat weinig ruimte
Heb blok vandaag nog eens goed bekeken, volgens mij is ook turbo vervangen. In ieder geval het 'lucht' gedeelde van de mechaniek van de turbo, maar ik denk schoepenrad zelf ook (verscholen achter hitteschild).
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 17:30
door Menno
Willem v Zeijl schreef:
Ik heb ook een 1,6 THP motor, bij mij hebben ze er gisteren nog gewoon 5W-30 in gedaan.
( Dat is overigens voorschrift )
Nieuwe motoren, nieuwe eisen en aanpassingen.... Zo ook de olie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 93#p477393" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 19:01
door Roman
Dit is het nieuwe onderhoudsboekje..

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 20:55
door exroosje
Volgens dat voorschrift mag 5W30 dus ook nog gewoon.
Vanwaar dan die sticker?
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 29 mei 2014 21:19
door Robbert
Meer goede keuzes, maar die op de sticker de beste

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 30 mei 2014 12:17
door Willem v Zeijl
Zal het je nog sterker vertellen.
Die van mij is ook voorzien van een sticker.
Daar staat Ineo 5W-30 op....
1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 30 mei 2014 12:23
door Menno
Die zit in een thp uit 2010 , imiddels zijn we een aantal jaren verder

Re: 1.6THP
Geplaatst: 30 mei 2014 12:45
door Roman
tja, dit is het onderhoudsboekje van onze C3 van feb 2014

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 30 mei 2014 13:25
door Willem v Zeijl
De ontwikkelingen gaan wel erg snel
Mijn C5 is van 21 sept 2010, deze kocht ik oktober 2013 met ruim 53000 op de teller
November 2013 vroeg ik ze of hierin olie 5W-40 mocht worden toegepast.
Daarvan had ik n.l. nog 5 liter over die bestemd was voor mijn vorige C5 uit 2002.
Die olie bleek ongeschikt. Omdat het instructieboekje daar niet erg duidelijk over is
hebben ze er uit voorzorg toen die plakker op gedaan.
Er staat zelfs ook nog de term "uitsluitend" op.
Dat houdt in dat er volgens hun zelfs geen 0W-30 olie in mag.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 01 jun 2014 09:25
door Robbert
Wat rijdt ze weer lekker

het overschakelen van de automaat gaat ook soepeler, nieuwe software
Overigens, toen mijn oude THP (7-2012) voor de grote operatie ging (bij 63k) is ze ook afgevuld met 0-W30 olie. Heb zelfs later nog een fles meegekregen van die olie omdat ze olie begon te verbruiken....
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 03 jun 2014 00:19
door Robbert
Vandaag dealer bijgepraat over wat importeur heeft gedaan met mijn THP, complete motorblok vervangen. Men had al wel in de gaten dat er wat speelde, importeur had bij dealer geïnformeerd wat er allemaal al aan mijn THP was gedaan. Maar importeur had hun oplossing niet teruggekoppeld dat ze besloten hadden blok te vervangen. Kreeg van dealer wel bijzondere (denk eerlijke) opmerking "bij sterke vervuiling maken wij eigenlijk alleen maar schoon, bronoorzaak wordt in feite niet weggenomen, eigenlijk weten wij dat klant na zo'n 30k kan terugkomen met zelfde probleem......."
Ik proefde ook frustratie bij de dealer. Want voor het garantiewerk krijgen zij minder per arbeidsuur vergoed dan monteur kost. Ofwel, het kost de dealer zelf ook geld al dat THP gedoe........
Die nieuwe 3 cilinders THP zijn compleet andere motoren, dus in potentie hebben die de beruchte THP problemen niet.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 03 jun 2014 11:10
door Willem v Zeijl
Wat de olie betreft kreeg ik vanmorgen te horen dat Total olie 0W-30 ook kan worden gebruikt.
De term "uitsluitend" op de sticker is blijkbaar niet meer van toepassing.
Hoewel niet strikt noodzakelijk ( het wordt hier geen -30 gr C ) is het bij hoger olieverbruik volgens hun beter 0W-30 te gebruiken. Bij bedrijfstemperatuur is er geen noemenswaardig verschil.
Omdat er sinds de vorige beurt 30.000 km geleden, slechts een half litertje olie is verbruikt
is daar nu nog geen sprake van.