Pagina 65 van 143

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 21 mei 2014 09:56
door MichielC5
Er zijn wel degelijk dezelfde problemen gemeld bij de Mini.
BMW houdt het beter onder de pet of heeft het probleem eerder en adequater opgelost.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 21 mei 2014 16:09
door Dirck
Voor de aardigheid en het leedvermaak..

Deze kleppen zijn van de flitsaudi van Tim(Tom?) Coronel. Die houdt van doorrijden zegtie
Niet op die glamour letten,
scroll flink door naar de post van 01-04-2013..
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3250280,page=7

Deze motoren hebben ook directe injectie en een egr


Dirck

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 21 mei 2014 23:19
door Kapitein Rob
:smt040 (geen mooier vermaak dan leedvermaak....)

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 12:14
door trance
:smt190 Tja was die oude 2.0 16V toch nog niet zo slecht als zijn gepeperde opvolger.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 13:41
door exroosje
Die was inderdaad bovengemiddeld betrouwbaar. Al sneuvelen ook daar wel eens EGR en Bobines.

Probleem ermee was alleen dat ie niet Euro5 was. Dus moest ie eruit.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 18:46
door trance
Ik duim maar dat de mijne geen problemen krijgt. Nou ja hij is nog jong.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 19:05
door JWHofnar
Mijn volgende wordt weer een 2.0 16V vermoed ik.

JW

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 21:06
door ms-c5
dat is ook de reden dat ik nu in een bouwjaar eind 2009 rijd, tot deze tijd zijn de 2.0 16V en deze heeft nog echt alle optie's.

ik kon wel jonger rijden maar wilde perse een 2.0 16V, en die werden me aardig goedkoper aangeboden dan die ik nu heb.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 22:32
door BJG
Ik heb onlangs gesproken met een Techneut van een bedrijf dat bezig is met de oplossing voor directe injectie gerelateerde vervuilingsproblematiek.
Er is geen preventieve oplossing voor, maar er is een goede reinigingsmethode ontwikkeld die PSA nu ook toepast.
Als kenner wist hij mij te vertellen dat ALLE DI benzinemotoren problemen hebben met vervuiling en dat het sterk aan de strategie van de importeur ligt hoe daarmee wordt omgegaan. Hij noemde PSA als voorbeeld van een importeur die de problemen onderkent en professioneel wil gaan aanpakken.
Ik treed uiteraard verder niet in detail, maar laat dit een hoopvolle troost zijn.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 22 mei 2014 22:57
door JW-C5
Begrijpelijk dat je geen details kunt en wilt prijsgeven ;)

Maar kun je wel de oplossingsrichting aanduiden als je schrijft: er is een goede reinigingsmethode ontwikkeld die PSA nu ook toepast?

Groet,
JW

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 26 mei 2014 20:12
door Robbert
Vandaag gebeld met leasemij (Athlon). Als ik de verhalen mag geloven heeft de importeur besloten om het motorblok in zijn geheel te vervangen evenals het uitlaatspruitstuk. Is meest stevige ingreep denkbaar. Blij mee, vanuit hoop dat ik een 'pech' blok had en de problemen straks echt opgelost zijn. Er moeten nog wat test km's gemaakt worden, waarschijnlijk auto volgende week retour (is dan 3 weken weg geweest).

:smt203

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 26 mei 2014 20:30
door Menno
:shock:

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 26 mei 2014 20:33
door ms-c5
zoiets krijg je als particulier volgens mij nooit voor mekaar

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 26 mei 2014 21:22
door Robbert
Als je kijkt hoeveel Peugeots een leasemij als Athlon (een van de grotere binnen NL) jaarlijks op kenteken zet, dan heb je wat te verlangen :smt023

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 26 mei 2014 22:34
door exroosje
BJG schreef:Ik heb onlangs gesproken met een Techneut van een bedrijf dat bezig is met de oplossing voor directe injectie gerelateerde vervuilingsproblematiek.
Er is geen preventieve oplossing voor, maar er is een goede reinigingsmethode ontwikkeld die PSA nu ook toepast.
Als kenner wist hij mij te vertellen dat ALLE DI benzinemotoren problemen hebben met vervuiling en dat het sterk aan de strategie van de importeur ligt hoe daarmee wordt omgegaan. Hij noemde PSA als voorbeeld van een importeur die de problemen onderkent en professioneel wil gaan aanpakken.
Ik treed uiteraard verder niet in detail, maar laat dit een hoopvolle troost zijn.
Zoiets?
Forté valve cleaner
Forté Valve Cleaner is developed especially for direct (DI) and indirect injection engines (IDI) in combination with ethanol-containing types of petrol. Via a specially developed cleaning method, Forté Valve Cleaner removes combustion residue and carbon deposits, which have deposited on the air intake, and on the intake and exhaust valves, via the EGR and crankcase ventilation system.