Pagina 64 van 119

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 19:57
door Remco78
edgo schreef:Nope,ik heb er wel eens wat over gelezen hier op het forum.Maar het is er volgens mij nog nooit van gekomen. Ik wil ook wel eens zien hoe het een en ander gaat met zo'n poets/polijst-tol. Heb zo'n tol nog nieuw in de verpakking zitten maar durf hem nog niet op het huidje van mijn dame te zetten. :mrgreen: Ik zou haar huidje graag voor de komende winter willen behandelen :citrofiel
Neem maar mee de 9e, ik kan je daar ook meer over vertellen en demonstreren.
Ik neem mijn excenter en rotary ook mee samen met de rest van de zooi.

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 20:02
door willy4
wat is een , poets/polijst-tol

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 20:12
door vhsdown
willy4 schreef:wat is een , poets/polijst-tol

een centrische schuurmachine met korrel 100 :lol: :lol:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 20:19
door willy4
niet met korrel 80 :lol: :lol: :lol:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 20:27
door edgo
willy4 schreef:wat is een , poets/polijst-tol
Zoiets>

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 20:28
door willy4
:smt023

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 20:58
door filip
he he.... een slijpschijf met een doekje rond :lol: :lol:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 03 okt 2010 21:28
door EW
Nou ben ik aan het terugzoeken, maar kan zo gauw niet iets vinden:
Wat is een goed middel om mijn originele LM's weer netjes te krijgen (en te houden)?

De huismiddeltjes (muscle ovenreiniger en dasty) heb ik al geprobeerd.

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 03 okt 2010 21:39
door EW
En ohja: Ik kan niet bij huis wassen: Ik moet naar de wasbox ofzo.

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 03 okt 2010 23:27
door SkyBuMp
EW, ik kan ook niet wassen voor de deur helaasch :(

Ik rij altijd met gevulde emmers warm water (2x 20L) naar de wasbox, kan daar gelukkig staan zonder dat er mensen haast hebben :smt023. Je moet er wel geluk mee hebben want bij sommige wasboxen is dat verboden! Afspuiten en wegwezen...

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 03 okt 2010 23:31
door SkyBuMp
EW schreef:Nou ben ik aan het terugzoeken, maar kan zo gauw niet iets vinden:
Wat is een goed middel om mijn originele LM's weer netjes te krijgen (en te houden)?

De huismiddeltjes (muscle ovenreiniger en dasty) heb ik al geprobeerd.
Tja.. je hebt dan meteen twee van de meest slechtste producten al geprobeerd! Dasty tatst de lak aan, dat spul vreet zich een weg door je blanke lak heen. Heb je na het afspoelen niet gemerkt dat de velgen stroef aanvoelen / wit uitgeslagen zijn?

Afhankelijk van de staat van je velgen zou je een zure of alkalische velgenreiniger kunnen kiezen.

Heb je er toevallig een foto van?... zit je met ingebeten remstof of aanslag? Wat is precies het probleem?

Dit is opzich een goede allround reiniger: http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... 00733.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 04 okt 2010 05:23
door EW
Volgens mij is het met name remstof wat er niet af wil.

Eigenlijk heb ik ze ook nog nooit eerder goed schoongemaakt. Het bijhouden van de auto ben ik mee begonnen toen ik een set nog erg mooi ogende velgen kocht.

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 04 okt 2010 08:43
door Menno
Ik heb ( nadat ik de velgen natuurlijk gepoetst heb ) ze 'geseald' met Poorboys wheelsealant ...
Afbeelding

Ik was wat sceptisch hierover, maar dat werkt echt geweldig, remstof hecht niet meer en vuil glijdt er gewoon af :shock:
Ruikt ook nog eens erg lekker :lol:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 04 okt 2010 08:44
door Harm
Mmm, toch eens dat potje lenen van je :lol:


:smt203

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 04 okt 2010 08:58
door SkyBuMp
EW schreef:Volgens mij is het met name remstof wat er niet af wil.

Eigenlijk heb ik ze ook nog nooit eerder goed schoongemaakt. Het bijhouden van de auto ben ik mee begonnen toen ik een set nog erg mooi ogende velgen kocht.
Dan zou ik eens een goede velgenreiniger proberen, de poorboy een concentraat en nog zelf op sterkte te brengen dus.

@Menno, zeker goed spul! Ik gebruik het ook en het werkt zoals je geschreven hebt. Afspoelen en daarna nog even nalopen met een sopje... weer 100% strak. Uiteraard wel eerst de velgen goed reinigen anders schiet het niet op.

Mijn wintervelgjes liggen al klaar...voorzien van 3 laagjes wheelsealent! Pekel...... kom maar op