Pagina 63 van 143
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 16 feb 2014 18:14
door exroosje
Wat wel heel televant is om te weten is dat je voor een coulance regeling van de importeur VOORAF toestemming moet hebben. Ermoet nl een foto van de vervuiling zijn verstuurd naar de importeur zodat die de juiste de oplossing kan voorschrijven (en betalen).
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 16 feb 2014 22:05
door chathanky
Exroosje:
De twee leidingen maken ventilatie mogelijk. Je doorspoelt als het ware het carter met verse lucht.
Nu je er een hebt afgesloten heb je alleen ontluchting Op de link zie je de verschillende principeschema`s ook ontluchtingsprincipes en ventilatie.
Neem bv plaatje G Je ziet een keerplep en een ristrictie aan de drukzijde. Aan de retourzijde zie je dat niet daar zit alleen een olieafscheider.
Die ristrictie zorgt er voor dat er altijd een mate van onderdruk heerst. Die niet kan worden gegarandeerd omdat de blowby gassen nooit gelijk zijn. De keerklep zit er om bij nullast te voorkomen dat er valse lucht stroomt over je carter je inlaat in.
De zijde waar de ristricte zit heb je zeker af "laten" sluiten. Hoe kleiner de doorlaat in de ristrictie hoe groter de onderdruk die dan mogelijk is. Normaal zal de ristrictie moeten voldoen.
Maar Volgens BJG heb je een ander systeem, bij gebrek aan voldoende uitleg over hoe het nu bij de THP zit heb ik G als voorbeeld genomen.
Don`t shoot the Messenger.
Vind het wel vreemd dat bij bewezen problemen ze maar blijven aanmodderen met een ongewijzigd systeem wat problemen blijft geven.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 17 feb 2014 10:45
door exroosje
Ik snap wat je zegt. Ik heb nu alleen een mogelijkheid om druk op het carter kwijt te raken (over en onder), terwijl normaliter er actief geventileerd wordt. Blijft natuurlijk de vraag welk belang je hebt bij fris en fruitige carterlucht. En zeker blijft het punt dat PSA zelf hem afdopt op de thp200 (de dopjes zijn PSA issued onderdelen).
En uiteindelijk weten we natuurlijk niet of de diagrammen getoond in AMT ook illustratief zijn voor de THP.
Maar laat onverlet dat ik graag de modificatie had ontvangen.
Enig idee wat die moet kosten?
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 17 feb 2014 11:46
door chathanky
Ventileren heeft als voordeel dat de afvoer van vervuiling veel effectiever is dan bij ontluchten. De dampen hebben minder kans neer te slaan en opgeloste vluchtige stoffen in de olie kunnen niet verdampen in een verzadigde omgeving.
Met dit gegeven is het ook wel te verklaren dat de vervuiling in het verbranding circuit groter zal zijn. Je blok vervuild wel sneller maar die is toch al zwart zeg maar.

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 17 feb 2014 13:34
door exroosje
Je feitelijke constatering is dan dat de vervuiling vanuit de carterdampen zich nu verplaatst naar de olie.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 18 feb 2014 23:46
door Robbert
Mijn THP staat weer in de garage, ergens benzinelekkage onder de motorkap..........
Als leenauto een 508 hybride.......

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 19 feb 2014 00:15
door Herman
Hebben ze allemaal last van, moet toch ergens heen de benzine

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 19 feb 2014 01:00
door Menno
Ah een echte 508 als leen, leuk

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 19 feb 2014 10:26
door GSPallas

Robbert, ik vraag me langzaamaan toch af wat jij met je auto doet buiten het normale verkeer

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 20 feb 2014 00:36
door Robbert
Ik rij met de THP als ik altijd al deed met de diesels, rustig warm draaien en rijden op koppel. Laguna hiervoor 180k probleemloze km's. Mankement nu kapotte injector. Kan 'm morgen weer halen

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 20 feb 2014 13:16
door Citroenfan39
Rustig warm rijden is natuurlijk altijd goed bij elke motor maar éénmaal op temperatuur moet je dit soort motoren ook ééns een keer lekker in de toeren jagen anders krijg je al snel last van interne vervuiling.
Lekke injector is weer balen, daar doe je zelf niets aan.
Hoor toch over heel erg veel problemen met deze motor. Als je verkopers vraagt naar de reputatie van deze motoren vallen ze bijna van schrik van hun stoel af. Hoop dat PSA snel afstapt van deze drama motoren.
Blij dat ik gekozen heb voor een diesel!

Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 20 feb 2014 18:35
door Robbert
Dat regelmatig de toeren in gebeurd regelmatig op de Duitse autobahn waar ik dan hele stukken (bij Emmen de grens over) 180+ rijdt.........
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 20 feb 2014 21:44
door exroosje
Ik herhaal nog maar even: Mijn motor was brandschoon van binnen!
Vervuiling is dus zeker geen zekerheid.
Kapotte injectoren komen bij diesels ook regelmatig voor.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 20 feb 2014 21:57
door c5jan
Euh, eens in de hoeveel autoos...? Nouja, da's ook regelmatig.
Re: 1.6THP "problemen" ?
Geplaatst: 21 feb 2014 17:58
door exroosje
Jij bedrijft net zo goed statistiek op basis van kleine aantallen....