Pagina 63 van 119

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 27 sep 2010 19:25
door ms-c5
@ Skybump : Nog tips voor een goede winter wax ?

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 27 sep 2010 23:38
door SkyBuMp
Ik heb afgelopen zaterdag mijn bolide gepolijst met een pre-wax cleaner, namelijk lime prime. Daarna met final inspection het residu afgenomen en Collinite 915 aangebracht als winter-coat. Komende week nog een tweede laagje aanbrengen en daar moet ie de winter mee door.

Vorig jaar had ik deze combi op de C5 ook nog...en dat beviel me echt uitstekend. Hiervoor gebruikte ik de 845 van Collinite in de winter, maar ik vind dat op "donkere" lakken de 915 een iets diepere glans geeft. Duurzaamheid is van beide gewoon goed, je komt er met 2 lagen echt makkeljik de winter mee door :smt190

Nog een picca van het eindresultaat:
Afbeelding

Heb jij nog leuke producten geprobeerd de afgelopen tijd? Ik heb deze Dodo Juice - washmit afgelopen weekend op de kop getikt...en het is werkelijk een van de beste washmits tot nu toe in mijn collectie :smt169

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 27 sep 2010 23:44
door Herman
Volgens mij zit jij op het verkeerde Forum Afbeelding ? :smt190

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 27 sep 2010 23:54
door SkyBuMp
[offtopic] Dat weet je toch Herman... mijn C5 is al ruim een half jaar geleden verkocht :cit2. Plaatje bij de uitleg kan geen kwaad volgens mij. [/offtopic]

Ga jij zelf nog wat doen aan jou C5, zodat die komende winter goed beschermd de Nederlandse pekel wegen kan trotseren?

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 00:01
door Herman
Sorry nee was mij nog niet opgevallen, wist wel dat sommigen over waren naar wat anders, maar maakt niks uit hoor! En voor de winter ik heb er nog nooit wat aangedaan behalve flink spoelen om de pekel eraf te krijgen.
Maar je mag wel naar de meeting komen met adviezen. :smt023

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 00:04
door SkyBuMp
Dat wordt fietsen dan... want ik heb geen chevrons meer voor de deur :smt203. Alle gekkigheid op een stokje, ik zal eens kijken in het topic van de aankomende meeting, misschien dan ik wel even langs drop!

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 10:29
door roelbouwman
Bert65 schreef::) Bij een wasstraat met textiellappen valt dit wel mee. Ik ben ook geen liefhebber van de borstels waar de antenne's van de voorgangers nog inzitten.
Nou, totdat het een keer mis gaat. En ook in de textiellap-wasstraat worden rollen gebruikt aan de zijkant.

Zoek maar eens op dit forum, mijn vorige C5 is bij de ANAC flink bekrast, vermoedelijk doordat een rol aan de zijkant veel te dichtbij is gekomen (sensor probleempje?). ANAC gaf niet thuis, en mijn rechtsbijstandverzekering besloot uiteindelijk zelf de schade te vergoeden, omdat dat goedkoper was dan procederen.

Voor mij nooit meer een wasstraat!

Roel.

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 19:43
door filip
voor mij ook niet.... ook ooit eens een strip van de achterdeur verloren !!!
natuurlijk pas gezien als ik thuis was ;)

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 20:11
door Remco78
Wasstraat met lappen:
Ze slaan het vuil van je auto en de krassen erin....(en de blijkbaar ook de extra's eraf).... :twisted: :twisted:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 21:09
door EW
Ik mocht lopend de wasstraat in op zoek naar de kentekenplaat van de ZX....

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 28 sep 2010 22:16
door filip
wel handig moest je zelf nietmeer onder de douche :mrgreen:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 29 sep 2010 07:59
door Cyberbob
SkyBuMp schreef:Dat wordt fietsen dan... want ik heb geen chevrons meer voor de deur :smt203. Alle gekkigheid op een stokje, ik zal eens kijken in het topic van de aankomende meeting, misschien dan ik wel even langs drop!
Als je komt neem dan wel die A6 mee!
Ben al een tijdje onder de indruk van je poetskwaliteiten (zeker hoe je die destijds hebt toegepast op je ex-C5) en wil wel eens van dichtbij die glans bekijken :mrgreen: Heeft deze ook leer van binnen en zo ja, heb je dat ook al behandeld :?:

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 12:41
door SkyBuMp
Ik moet even kijken hoe ik zit de 9de van oktober, maar ik ga mijn best doen! Kom wel gewoon met de A6 idd dan (lekker vreemde eend in de bijt), ik heb er nu sportstoelen met half leder/geperforeerde bekleding erin. Uiteraard is dit ook allemaal behandeld net als het ledere stuurwiel / schakelpook. All about the details zullen we maar zeggen :D

Leder altijd blijven bijhouden...zo voorkom je uitdroging/scheurtjes. Slijtage ga je nooit tegen anders moet je er niet op gaan zitten, je kunt het proces echter wel vertragen. Als je geen gekke dingen doet blijft het er gewoon netjes uit zien!

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 16:48
door Remco78
SkyBuMp schreef:Ik moet even kijken hoe ik zit de 9de van oktober, maar ik ga mijn best doen! Kom wel gewoon met de A6 idd dan (lekker vreemde eend in de bijt)
Zou mooi zijn als je kan komen.
Ik heb al aangegeven iets meer te willen demonstreren m.b.t. detailing en neem mijn gear ook mee.
Als je er bent en je bent in de gelegenheid is het prettig als je even bijspringt.
Je bent nog een tikkie fanatieker heb ik gelezen.

PS: is er hier ooit al eens een clinic met zijn allen gevolgd?

Re: Wassen & poets topic ...

Geplaatst: 30 sep 2010 18:20
door edgo
@ SkyBuMp

Zou mooi zijn als je kan komen.
Ik heb al aangegeven iets meer te willen demonstreren m.b.t. detailing en neem mijn gear ook mee.
Als je er bent en je bent in de gelegenheid is het prettig als je even bijspringt.
Je bent nog een tikkie fanatieker heb ik gelezen.
PS: is er hier ooit al eens een clinic met zijn allen gevolgd?
Nope,ik heb er wel eens wat over gelezen hier op het forum.Maar het is er volgens mij nog nooit van gekomen. Ik wil ook wel eens zien hoe het een en ander gaat met zo'n poets/polijst-tol. Heb zo'n tol nog nieuw in de verpakking zitten maar durf hem nog niet op het huidje van mijn dame te zetten. :mrgreen: Ik zou haar huidje graag voor de komende winter willen behandelen :citrofiel