Pagina 7 van 21
Geplaatst: 30 mar 2007 20:08
door Wimmie
Die Matra's zijn wel gaaf ja. Je ziet ze nu niet meer

Geplaatst: 30 mar 2007 22:12
door HOverbeek
Eigenlijk zoek ik er stiekem nog een, niet actief natuurlijk (stel je voor dat m'n vrouw het merkt), maar dat is pas jeugdsentiment...........
Gr,
Geplaatst: 30 mar 2007 23:45
door Ronald
HOverbeek schreef:Eigenlijk zoek ik er stiekem nog een, niet actief natuurlijk (stel je voor dat m'n vrouw het merkt), maar dat is pas jeugdsentiment...........
Effe gewikied. Associaties met Simca/Talbot lagen ergens in een van mijn hersenkwabben begraven.
Het exemplaar getoond op Wikipedia heeft twee weekjes geleden weer een verse APK voor een jaar gekregen, zal je goed doen.
Gr. Ronald
Andere Citroen's van forumleden
Geplaatst: 31 mei 2007 15:07
door Klussie
Omdat het Cafe niet door een ieder gelezen wordt en @ klaverblaadje toch wel een heel bijzonder exemplaar in zijn bezit heeft post ik hem even hier als dat mag.
Hij mag zelf het verhaal erbij vertellen

Geplaatst: 31 mei 2007 15:18
door Rene
Tuurlijk...
in offtopic gezet 
andere citroens
Geplaatst: 31 mei 2007 17:43
door Klaverblaadje
Laat ik eerst beginnen om te vertellen dat dit "klaverblaadje" van mijn vrouw is/was en niet van mij.
Dit is een C3 van 1924 en werd zo genoemd omdat er een derde zitplaats in het achterpuntje zit en de vorm van bovenaf gezien eruitziet als een klavertje drie of op z'n frans TREFLE.
Deze C3 heeft aan de achterkant een "boattail" een puntje en daarop het resevewiel, dit in tegenstelling tot de C2 die veel platter is, maar twee zitplaatsen heeft en het reservewiel aan de linkerzijkant heeft.
Ze zijn ruwweg gebouwd van 1921 tot 1925 en daarna zijn de mallen verkocht aan OPEL die de auto verkocht als "Laubfrosch" (loopkikker?)
De Citroen had het gaspedaal in het midden, maar Opel heeft de opstelling veranderd zoals wij die vandaag de dag nog voeren.
Mijn Vrouw wilde in 1974 al een C3 maar toen ontbrak het geld.
In 93/94 of zo Stond deze C3 te koop bij een oude vriend van ons, Piet Bos in Dordrecht, ook bekend als de voorzitter van de club van ACHTERWIEL aangedreven citroens.
Het uiterlijk was zoals te zien als op de foto's maar het mechanische deel leek alleen maar netjes maar was totaal versleten.
In de loop der jaren heb ik motor bak en achteras gereviseerd, de ontsteking opnieuw laten wikkelen en de carburateur vervangen door een moderne type zodat de auto ook betrouwbaar werd.
Wij hebben er grote tochten mee gemaakt, drie maal een rit van meer als 500 km door Slowakije, een ronde van Duitsland, een vakantie in Frankrijk waarbij wij onze spullen stopten in plunjezakken die hingen tussen de koplampen en de spiegels, iets wat wij hadden afgekeken van oude foto's.
Na het eerste jaar hebben wij eigenlijk nooit meer ergens stil gestaan door pech of andere problemen, wij sleepten wel reserve ontstekingen en koppakking mee, maar hebben die nooit gebruikt.
De motor was een 4 cilinder zijklepper van 850 cc, watergekoeld zonder pomp.
Drie versnellingen in H vorm, ongesynchroniseerd, dus dubbel klutsen.
De benzinetank van 20 liter zat onder de motorkap
Hij had maar 1 deur, aan de rechterzijde en als je eruit moest, dan moest eerst de passagier uitstappen.
Alles was natuurlijk berekend op de oude generatie Fransen die veel kleiner van stuk waren als wij lange Nederlanders en er was veel behendigheid nodig om je achter het stuur te wringen en dan wijdbeens met je knieen naast het stuur die kleine pedaaltje te bedienen, en dan ook nog dubbel klutsen met het gas in het midden.
Aan alles komt een eind, toen mijn vrouw vond dat ze als 60+ nog wel op zo'n kinderstep met van die kleine wieljes kon rijden hielden wij ons hart vast. Een tijd lang ging het goed, maar op zeker moment kwam ze met autoped en al in het ziekenhuis terecht en waren er drie heupoperaties nodig om haar weer op de been te helpen.
Daarmee kwam ook het C3 tijdperk ten einde, lang heeft de C3 nog bij een vriend gestaan omdat ze er eigenlijk geen afscheid van kon nemen, kort geleden is dan toch het besluit gevallen en is de C3 verkocht aan een liefhebber in Limburg, nota bene veel ouder als wij.
Als een hommage aan deze trouwe metgezel staat hij nog steeds vermeld in het onderschrift.
Geplaatst: 31 mei 2007 17:46
door Rene
Super!
Een man die vaak op mijn werk komt heeft een trax, en een C2.....
Leuk hoor..
ja, ik beken.... jaloers 
Geplaatst: 31 mei 2007 18:15
door Klussie
Prachtig verhaal Rob.
Bedankt
Alleen jammer dat het om die reden het avontuur met de C3 moest eindigen.
Geplaatst: 31 mei 2007 20:22
door Menno
Mooi verhaal , ....
Alleen jammer dat het om die reden het avontuur met de C3 moest eindigen.
Inderdaad

Geplaatst: 31 mei 2007 21:05
door Wimmie
Menno schreef:Mooi verhaal , ....
Alleen jammer dat het om die reden het avontuur met de C3 moest eindigen.
Inderdaad

Daar sluit ik me bij aan

Geplaatst: 31 mei 2007 23:41
door Harm
Een echte Citroënist, meen ik te mogen zeggen!
Jammer dat het zo eindigt, maar het hart is er nog vol van, lees ik...
Geplaatst: 01 jun 2007 10:46
door EvilTwin
Laubfrosch is Boomkikker ("loof")
wel een geinige voiturette! Ik vind het persoonlijk altijd erg leuk om PATANs te zien op Citroen meetings.
Al heb ik zelf nog het meest met de grote HP bakken:
klik voor foto
Edit By Menno : foto in link veranderd i.v.m. layout van pagina ;- )
Geplaatst: 01 jun 2007 12:55
door stefaan5089
Idd jammer dat het verhaal zo moet eindigen. Wel een prachtwagen.
Ik kan ook geen afscheid nemen van mijn AX (zie
http://www.mijnalbum.nl/album=GX8DV4FW )Ben dan ook in de AX club (trouwens iedereen welkom op 17 juni bij het AC restaurant in Nieuwegein) en hopelijk schrijf ik hem later terug in. Citroen rijden zit er bij mij ook al van kleins af in. Mijn vader rijdt nu zijn 9e Citroen, heeft nooit iets anders gereden.
Geplaatst: 01 jun 2007 13:02
door Roman
onze andere is een C1, is het een Citroen???
het logo staat er in ieder geval op.

Geplaatst: 01 jun 2007 13:03
door Rene
Het IS een Citroen... anders maak ik er geen lijsten voor
