Pagina 7 van 9
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:28
door Herman
Dan was er vast al een merk auto geweest die er gebruik van maakte met alle voordelen, maar geen merk doet het dus geloven ze er niet in!
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:28
door Willem v Zeijl
Ik ga er gewoon mee door en beloof jullie op de hoogte te houden
De tijd zal het leren.
Vergeet niet dat ik mijn buik nog vol heb van die Citroen importeur die aan hun dealers niet toestaat op verzoek van hun klanten de eco afvaltijd aan te passen ( wat in Belgie wel kan en notabene in een simple keuzemenuutje van Kos binnen een paar minuten gedaan kan worden)
Nee, Je motor in de soep laten draaien wegens vervuiling aankoekende kleppen en opgerekte ketting en verstopte kanaaltjes. Dat kan wel !
De verslagen op deze site over de THP tekortkomingen spreken boekdelen.
Daar hoef ik niets aan toe te voegen.
Hee, Hoe kan dat nou dat die ditributieketting zo snel oprekt ? Ontwerpfoutje ?
Dan helpt het niet door hem te vervangen door hetzelfde fabrikaat en type ketting.
Binnen de kortste keren kun je weer ellende verwachten.
( Rek ontstaat meestal door te hoge belasting als gevolg van extra weerstand door toenemende wrijving )
Maar is die reklimiet eenmaal overschreden dan is het te laat.
Voorkomen is dus beter dan vroegtijdig dure reparaties laten uitvoeren.
Over eigenwijs en halsstarrig gesproken...
Ik kies er dus voor om verontreiniging tegen te gaan en wrijving af te laten nemen.
En als zon flesje een paar tientjes kost doe ik dat liever dan een vroegtijdige "coulancereparatie"
"Coulancereparatie ?!" Pffff.... Alleen het woord al daar wordt je niet goed van.
Zo'n auto moet gewoon storingvrij rijden en voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant
Coulance is ongewenst en hoort daar niet bij.
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:30
door Herman
Oké met zulke problemen kan je het ook rustig gaan doen, al zou het de komende jaren maar helpen.!
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:33
door Kapitein Rob
Willem v Zeijl schreef:"Coulancereparatie ?!" Pffff.... Alleen het woord al daar wordt je niet goed van.
Zo'n auto moet gewoon storingvrij rijden en voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant
Coulance is ongewenst en hoort daar niet bij.
En hiermee ben ik het wel hartgrondig eens.
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:38
door chathanky
Herman:
Denk je echt dat een autofabrikant een auto wil produceren die 100 jaar mee gaat?
Ze verkopen daarna heel weinig auto`s meer en kunnen de meeste fabrieken wel sluiten.

Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:55
door Menno
Als een THP motor met een flesje uit de toverdoos wel goed zou blijven lopen was dat allang gedaan ....
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 13:55
door Willem v Zeijl
Het verwachtingspatroon van de klant houdt toch niet in dat een auto 100 jaar mee gaat?
Alles verslijt door gebruik.
Niemand maakt zich er druk om als een auto na pakweg 15 jaar en 350.000 km op de teller aan het eind van zijn technische levensduur gekomen is. Tegen die tijd willen de meesten ook wel eens wat anders, want technische ontwikkelingen en klantenwensen staan niet stil.
Maar om bij 60.000 km al moet dit soort motorellende te worden opgescheept
is toch te gek voor woorden.
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 14:04
door chathanky
Menno schreef:Als een THP motor met een flesje uit de toverdoos wel goed zou blijven lopen was dat allang gedaan ....
Ontwerpfouten zijn ook niet te verhelpen met een flesje.
Ik bedoel meer olielekkages, sterk vervuilde blokken, hydraulische klepstoters ed.
Gerekte kettingen is meer een gevolg van materiaalkeuze en de robuustheid van het uitvoeren. Blijkbaar te veel bezuinigd of verkeerd berekend of geïnterpreteerd met de gevolgen van dien.
Gaat een flesje idd niet helpen.
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 14:43
door Herman
chathanky schreef:Herman:
Denk je echt dat een autofabrikant een auto wil produceren die 100 jaar mee gaat?
Ze verkopen daarna heel weinig auto`s meer en kunnen de meeste fabrieken wel sluiten.

Nee echt niet maar als het de eerste 5 of 7 jaar probleemloos er mee zou lopen hadden ze een punt om daarna weer hoop te verkopen, auto zonder te veel klachten, maar die zijn er niet!

Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 20:53
door JW-C5
Menno schreef:Als een THP motor met een flesje uit de toverdoos wel goed zou blijven lopen was dat allang gedaan ....
Zó kijk ik er ook tegenaan.
Het herstellen van de THP's kost Citroën nu vele miljoenen, en ze weten allang dat dit er aan zit te komen bij nog jonge THP's.
Ze mogen daar dan soms wat doof lijken, maar stom zijn ze niet. En als er dus een truc gevonden zou kunnen worden om kosten uit te sparen, reken er dan maar op dat ze zoiets niet zullen nalaten.
Ik heb in de doc's heel wat IR's gevonden waarbij met relatief simpele middelen problemen opgelost werden bij heel veel Cit's.
Maar geen eentje die in deze richting voor THP's een aanwijzing geeft.
Groet,
JW
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 21:00
door Herman
Mensen moeten nou eenmaal ergens in geloven, en daar komen ook de meeste oorlogen uit.
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 21:07
door JW-C5
...en geloof is geloof.
Dat is geen wetenschap en/of feiten
Groet,
JW
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 21:09
door Menno
Haha ... waarheid als een koe
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 21:21
door Herman

Hu maar dat zij er zoveel die dat doen.
Re: Olie additieven ( o.a. slick 50 e.d. ) en het nut hierva
Geplaatst: 08 jan 2015 21:32
door chathanky