Pagina 7 van 20

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 06 nov 2015 12:50
door JW-C5
Alu heeft als voordeel dat het heel veel makkelijker te bewerken is dan RVS.
Zeker het boren van die gaten is bij RVS een crime.

Nog makkelijker gaat het als je staf-messing gebruikt :idea:

Groet,
JW

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 08 nov 2015 15:16
door Klussie
Kan je niet gewoon een gasfilter gebruiken ?
Afbeelding

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 08 nov 2015 16:25
door BJG
Dat slibt in no time dicht denk ik. Iig komt de olie daar in te zitten en ben je het alsnog kwijt.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 09 nov 2015 08:32
door GW-tje
Ik wil ook proberen een oplossing te vinden die geen aanpassingen aan het systeem vraagt.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 10 nov 2015 10:40
door GW-tje
received_859639520823490.jpeg
received_859639534156822.jpeg
Klaar voor de test!

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 10 nov 2015 11:09
door BJG
Topper!!

Houd ons op de hoogte :smt023

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 10 nov 2015 11:17
door GW-tje
Vanavond eerst passen en kijken of dit iets uithaalt. Dan moet ik nog kijken hoe het bij de EW10J4 zit, want daar zit de ventilatie op het deksel van de uitlaatzijde aan de achterkant. Wanneer het functioneert werk ik ze voor beiden uit en zal ik een verkoopprijs bepalen.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 10 nov 2015 11:45
door JW-C5
Fraai gedaan :smt038

Waar ik met name benieuwd naar ben is of de 6 nauwe kanaaltjes die er doorheen geboord zijn voldoende zijn om de carterdampen af te voeren.
En voorts of ze, als dat al werkt, niet gauw dichtslibben.

Het lijkt mij dan ook verstandig er eerst een poosje mee te rijden, en dan te kijken hoe het werkt....

Groet,
JW

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 10 nov 2015 12:15
door GW-tje
De totale doorlaat is ongeveer 15% van de originele. Dichtslibben ben ik niet bang voor, bij juist gebruik van de auto. Dat is wel een gevaar wanneer je alleen zeer korte stukjes rijdt en de motor niet warm wordt. Maar wanneer je dat doet heb je sowieso een probleem.

Wanneer de druk voldoende weg kan door de boringen moet er olie bespaard worden.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 11 nov 2015 20:45
door Rvs63486
:smt023

Knap uitgevonden. Succes!

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 12 nov 2015 22:19
door c5jan
Zou een kapje tegen spatten nog uitmaken....

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 13 nov 2015 08:39
door GW-tje
Waar zou je dat kapje willen plaatsen, C5jan? In het kleppendeksel voor de opening naar de slang, of bedoel je iets anders?

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 13 nov 2015 10:43
door c5jan
Misschien een stukje cilinder de kleppendeksel in en dan een schuine boring zodat de olie niet rechtdoor spattend het carterventilatiecircuit in gaat.
Een plaatje zoals je bij vuldoppen vaak ziet kan ook.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 06 dec 2015 15:36
door GW-tje
restrict1.jpg
restrict2.jpg
De restrictor heeft nog 1 aanpassingsronde ondergaan. Dit was nodig om de klik-sluiting van de slangaansluiting meer ruimte te geven. Hij zit nu 1 week gemonteerd en na die week is er nog geen wijziging op de peilstok zichtbaar.

Re: Olieverbruik ph2 2.0 16v

Geplaatst: 06 dec 2015 15:45
door Iceman
En wat kost hij? :mrgreen:

Greetz Iceman :smt197