Het lijkt er toch een beetje op dat de schema's in alle gevallen niet geheel correct zijn.
Als je in de praktijk veel gebruik maakt van schema's merk je dat inderdaad ook. Af en toe is er iets getekend wat er toch niet zit, of klopt er iets gewoon niet.
Erg vervelend als je aan het meten bent en een probleem probeert te lokaliseren.
De laatste jaren is het wel stukken beter geworden ook qua nieuwe features die in de schema's zijn ingebouwd bij de nieuwste modellen.
Maar volgens mij werkt het in alle Ph1 gevallen zo:
De lichtsensor achter de voorruit (en dus niet die van de spiegel) wordt inderdaad gebruikt door de airco. Dit om in de avond en donker een ander comfortgevoel te bewerkstelligen. Ook bij zeer fel zonlicht wordt de uitstroom temperatuur een halve graad verlaagd, om iets te compenseren van felle zonnewarmte achter het glas.
Het goochelen met diverse orga nummers heeft volgens mij alleen zin als deze orga's ook daadwerkelijk bestaan.
Ik denk dat we niet al te sterke conclusies moeten verbinden aan de verschillen in de schema's.
Opmerkelijk vind ik ook dat ook JW een document gevonden heeft waarin staat dat de interieurtemperatuur wordt gemeten dmv twee sensoren links en rechts:smt017
Die zijn er wel, maar zitten inderdaad beide links (boven en onder). Ook niet correct dus
Verder hebben de ph2 inderdaad een dubbele zonnesensor onder het bobbeltje op het dashboard. deze sensor meet UV.
Hij is in het plaatsings-schema getekend bovenop het kachelhuis. Zoals je kunt zien in de posting van JW.
Bij veel UV licht zie je dat de uitstroomtemperatuur verlaagd wordt. Als er alleen Links veel zon op de auto schijnt zie je dat der aanpassing alleen links gebeurt, en rechts idem.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie
website