Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Dat klinkt meer als noodloop.
Groeten, Marc
Klinkt als drama. Zal ook best wel zo zijn. Maar de auto blijft ongeveer 7,5% onder de theoretische (volgens het boekje) topsnelheid. Vind ik nogal meevallen.EvilTwin schreef:Als de auto op 190 blijft steken is hij 20% van het vermogen kwijt.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Nee dus. Bij snelheden boven de 200 moet er erg veel vermogen bij om die topsnelheid nog wat op te krikken. Verdubbel je vermogen win je misschien 20% . In dat licht is 7,5% dus wel erg veel.
Je moet bovendien niet vergeten dat het effect wat bovenin dit veroorzaakt misschein onderin tot lagere efficiency dus hoger verbruik leidt. Bv een verstopping roetfilter of te lage inspuit/turbodruk. Ik zou zeggend at een bezoek aan een kundig dealer met de juiste apparatuur om bv realtime gegevens te kunnen uitlezen en kennis van de eigenaardigheden van de 2.2. hier wel een snel antwoord op moet kunnen geven .
Je moet bovendien niet vergeten dat het effect wat bovenin dit veroorzaakt misschein onderin tot lagere efficiency dus hoger verbruik leidt. Bv een verstopping roetfilter of te lage inspuit/turbodruk. Ik zou zeggend at een bezoek aan een kundig dealer met de juiste apparatuur om bv realtime gegevens te kunnen uitlezen en kennis van de eigenaardigheden van de 2.2. hier wel een snel antwoord op moet kunnen geven .
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat denk ik ook.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Ik ben even met bewondering alle reacties aan het lezen!
Ik weet niet of ik vermogen mis, daar ken ik de auto eigenlijk niet goed genoeg voor. Ik heb ook nog nooit in een andere C5 2.2 gereden en kan dus niet vergelijken. Ik vind de auto vooral een beetje gezapig, voor een 2.2 mocht'ie best wat meer ballen hebben. En beetje mondeo of focus (diesel) trekt mij aan de stoplichten weg, ook op de autosnelweg mag ik blij zijn als ik ze bij kan houden. Ik moet dan wel even relativeren: Ik rijd een 10 jaar oude diesel van 1600 kilo met maar 133 pk...
Als ik er een aanhanger met een totale massa van 1800 aan heb hangen gaat het toch nog redelijk vooruit.
Voor mijn gevoel moet de auto zonder problemen die top van 201 kunnen halen, ik denk dat 205 onder ideale omstandigheden zelf doenbaar moet zijn, vandaar dat die 190 mij verbaasde. Ik denk niet dat de overbrenging of de koppelkromme daar iets mee te maken hebben maar dat de motor gewoon wat vaker gepijnigd moet worden. Ik zal dan ook voortaan op regelmatige basis eens wat verder in de toeren gaan en bij tijd en wijlen, als de gelegenheid zich voordoet, de top nog eens testen zowel in de 5de als de 6de versnelling
Ik weet niet of ik vermogen mis, daar ken ik de auto eigenlijk niet goed genoeg voor. Ik heb ook nog nooit in een andere C5 2.2 gereden en kan dus niet vergelijken. Ik vind de auto vooral een beetje gezapig, voor een 2.2 mocht'ie best wat meer ballen hebben. En beetje mondeo of focus (diesel) trekt mij aan de stoplichten weg, ook op de autosnelweg mag ik blij zijn als ik ze bij kan houden. Ik moet dan wel even relativeren: Ik rijd een 10 jaar oude diesel van 1600 kilo met maar 133 pk...
Als ik er een aanhanger met een totale massa van 1800 aan heb hangen gaat het toch nog redelijk vooruit.
Voor mijn gevoel moet de auto zonder problemen die top van 201 kunnen halen, ik denk dat 205 onder ideale omstandigheden zelf doenbaar moet zijn, vandaar dat die 190 mij verbaasde. Ik denk niet dat de overbrenging of de koppelkromme daar iets mee te maken hebben maar dat de motor gewoon wat vaker gepijnigd moet worden. Ik zal dan ook voortaan op regelmatige basis eens wat verder in de toeren gaan en bij tijd en wijlen, als de gelegenheid zich voordoet, de top nog eens testen zowel in de 5de als de 6de versnelling
Free beats!
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Aangezien de dealers hier in de buurt voor een klein onderhoud al tussen de €250 en €300 durven te vragen vrees ik een beetje voor de prijs van een diagnose. Ik probeer hem eerste wel los te rijden...exroosje schreef:Ik zou zeggend at een bezoek aan een kundig dealer met de juiste apparatuur om bv realtime gegevens te kunnen uitlezen en kennis van de eigenaardigheden van de 2.2. hier wel een snel antwoord op moet kunnen geven .
Free beats!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Tja, maar dan zullen ze voor dat geld waarschijnlijk wel wat meer doen dan Kwik flut doet: alleen olie en filter bandenspanning, cashen en wegwezen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dan ben ik (als collega 16HDiF rijder wel bijzonder benieuwd naar je daadwerkelijke brandstofverbruik (aan de pomp, dus niet op de boordcomputer)Flip schreef: Wij rijden met onze 1.6 HDI met FAB altijd "heel" rustig, +/- 110 km/h. De rede is dat we vrij veel rijden en ons geld liever aan vakanties uitgeven dan aan brandstof.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Inderdaad, ze verversen de olie, vernieuwen het oliefilter en de auto word "nagekeken"...BJG schreef:Tja, maar dan zullen ze voor dat geld waarschijnlijk wel wat meer doen dan Kwik flut doet: alleen olie en filter bandenspanning, cashen en wegwezen.
Dat vond ik erg dure olie dus, want dat nakijken is toch echt geen uren werk, als er al iets nagekeken word...
Free beats!
C5club Fan


Berichten: 56
Lid geworden op: 04 jul 2012 16:42
Auto: Berline 1.8 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Hallo BJG, (off-topic) normaal is rond de 1:17 dat zijn +/- 1000 km op 60 liter diesel. Rijden we meer kilometers op de snelweg met 110 km/h dan gaat dat richting de 1:18. Op vakantie met alleen B wegen (80 a 90 km/h) richting de 1:20. Het is wel zaak zoveel mogelijk op de cruisecontrol te rijden. De boordcomputer geeft tijdens die 1000 kilometer dan tussen de 1:18 en 1:22 aan al naar gelang de temperatuur, windrichting, belading, wel of geen volle maanBJG schreef:Dan ben ik (als collega 16HDiF rijder wel bijzonder benieuwd naar je daadwerkelijke brandstofverbruik (aan de pomp, dus niet op de boordcomputer)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Nog even off topic antwoord en dan weer verder met het onderwerp:
Jouw verbruik komt redelijk overeen met het mijne onder gelijke omstandigheden. Ik rijd zelf redelijk vlot door en kom gemiddeld rond 1:16 - 1:17.
Maar inderdaad bij rustig rijden haal ik dezelfde cijfers als jij. Ook de afwijking op de BC komt overeen met de jouwe
Jouw verbruik komt redelijk overeen met het mijne onder gelijke omstandigheden. Ik rijd zelf redelijk vlot door en kom gemiddeld rond 1:16 - 1:17.
Maar inderdaad bij rustig rijden haal ik dezelfde cijfers als jij. Ook de afwijking op de BC komt overeen met de jouwe
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Bij mij heeft gedurende minstens 2 jaar een klep niet meegewerkt. De 200 werd nog net gehaald, maar van enige overboost was niets merkbaar. Dit kwam af en toe voor vertelde Brian mij en wellicht komt dit ook voor bij de 2.2 l.
Ook rookte de auto gedurende die periode bij flink doortrekken al was dat alleen zichtbaar in de koplampen van achteroprijdende auto's en was er een trilling merkbaar boven de 2500 tpm. Mocht de OP vergelijkbare verschijnselen hebben is dit wellicht een aanwijzing.
Toen er in Portugal nog twee kleppen weigerden werd het overigens pas echt problematisch. Na de reparatie, nu ruim 20 dKM geleden toont de HDI 2.0 16V pas haar echte karakter en dat is prettig wennen.
Ook rookte de auto gedurende die periode bij flink doortrekken al was dat alleen zichtbaar in de koplampen van achteroprijdende auto's en was er een trilling merkbaar boven de 2500 tpm. Mocht de OP vergelijkbare verschijnselen hebben is dit wellicht een aanwijzing.
Toen er in Portugal nog twee kleppen weigerden werd het overigens pas echt problematisch. Na de reparatie, nu ruim 20 dKM geleden toont de HDI 2.0 16V pas haar echte karakter en dat is prettig wennen.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Ik neem aan dat je het nu hebt over een klep van een cilinder? Eigenlijk zijn me bovenstaande klachten niet echt opgevallen. Wat ik wel merk, en ook een beetje vreemd vind, is dat ik bij een koude motor een beetje een tikkend geluid hoor dat na enkele honderden meters verdwijnt. Ik neem aan dat dat een van de kleppen is die nog niet helemaal in positie staat?
Free beats!
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Voer eens een olieflush uit, en ververs vaker dan de aangegeven onderhoudsintervallen.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik denk dat hij het heeft over een electroklep tbv de motorsturing, maar zonder details heb je er niet zo veel aan, de 2.2 heeft andere regelkleppen, al komen sommige functies wel overeen.Hollender schreef:Ik neem aan dat je het nu hebt over een klep van een cilinder? Eigenlijk zijn me bovenstaande klachten niet echt opgevallen.
Overboost heeft de 2.2HDi136 sowieso niet, maar wel een geregelde variabele turbo.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

