Pagina 59 van 151
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 18 apr 2008 17:17
door Duck
JHV schreef:Met onze 2.0 HDI 110 pk met automaat de laatste weken steeds op een gemiddelde tussen de 1 op 15.4 en de 1 op 15,9. Gemiddeld in stad en op de snelweg gereden
Veel of alleen maar in de stad is een 1 op 13- 1 op 13.5.
Volgens autoverbruik zelfs een keer 1 op 34 gereden.
Waren de heel lange ritten naar Duitsland en 1 op 17 komt beter overeen met het geld wat er uit de knip ging.
Maar 1 op 34 lijkt me niet verkeerd.
Maar daar moet je dan wel verkeerde getallen voor intypen. De knip merkt er niks van helaas.
Johan
klopt in het weekend even brood halen en dat soort dingen zuipt de hdi heel erg
maar haal gem. toch wel de 1 op 16, 1 op 17 of beter
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 18 apr 2008 21:01
door Roman
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 18 apr 2008 21:04
door alzheimer
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 18 apr 2008 21:04
door Roman
ah zo
1 gallon is toch bijna 4 liter

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 26 apr 2008 11:31
door Harm
Gisteren 6,99 op 100 gereden....

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 27 apr 2008 10:14
door Robbert
Ik rij met m'n tijdelijke 407 1.8 benzine 1:11, dat betekent anderhalf keer tanken per week a ongeveer 90 euro per tank

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 27 apr 2008 22:16
door jpiek
Al een doorlopende rekening aangevraagt ?
'k betaal voor eveneens 1,5 keer tanken exact de helft als ij voor 1 tank
Rij nu helaas wel 1:9 ipv 1:9,5... da's een leuke stuiver bij 40.000 Km/jaar
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 05 mei 2008 15:58
door Klaverblaadje
Op het bekende stuk van de Spaanse grens tot pomp Luxemburg.
50% snelweg 50% binnenweg.
1079 km 64,68 liter verbruik 1:16.68 ofwel 5,99L/100km
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 05 mei 2008 16:16
door Menno
Vanochtend getankt , ... over 887km -> 7,04L/100KM , 1 op 14,2

, voor mijn doen zeer netjes , die 5,99L zal ik iig niet halen , erg netjes voor een 2.2 automaat klaverblaadje

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 05 mei 2008 17:17
door Klaverblaadje
Menno schreef:Vanochtend getankt , ... over 887km -> 7,04L/100KM , 1 op 14,2

, voor mijn doen zeer netjes , die 5,99L zal ik iig niet halen , erg netjes voor een 2.2 automaat klaverblaadje

Is dan ook alleen op de lange afstand, bij het rondrijden in Spanje is het meer 1:12,5
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 05 mei 2008 20:13
door Duck
begrijp dat je weer in het land bent?
lekker genoten in spanje?

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 11 mei 2008 13:54
door Harm
Sjees,
met een iets andere rijstijl als normaal een slurpverbruik gerealiseerd op en neer Berlijn: 1410 km met 116,22 liter: 8,24 op 100 ofwel 1 op 12,13.

Valt me eigenlijk niet eens tegen: 5 man met bagage, snelheden tot 195km/h en veel file op de terugreis...
Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 13 mei 2008 08:57
door Menno
Dat is toch netjes

, .... een 2.2 ( e/o 2.0 138PK ) automaat is dan geen zuinigheidswonder ( alhoewel klaverblaadje goede resultaten scoort ) , echter met 'beesten' valt het verbruik altijd relatief mee

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 13 mei 2008 09:06
door Harm
Psies, het verbruik over alle kilometers is door deze actie van 7,76 (als mijn ex 2.2) gestegen naar 7,80 op 100: op 1 cijfer achter de komma geen verschil....
Ze is nu wel lekker los. Tijd voor een sprintje, Menno

Re: Verbruiksdraadje
Geplaatst: 13 mei 2008 09:07
door alzheimer
Klosters - Ouddorp = 1000 km (cc op 140, af en toe 170 waar het kon, met 5 personen en bijbehorende verhuizing) - gemiddeld 7,4 l/100 = 1:13,5