C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
Ik heb vandaag in de phase 3 gereden van mijn werkgever, wat een teleurstelling.
Voor mij straks geen phase 3, hij rijdt goed, ziet er goed uit, maar van binnen veel te fors.
Wat mij opviel dat je weinig zicht hebt rondom, een mega groot dashboard, een enorme armsteun, een groot stuurwiel en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
vr gr KlaasS

think positive

auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924
,,citroenc4 berline,agm retro scooter
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
De C5III is vrij duits van dashboard (vooral de tellers dan) en de kleine ruiten. Ik zie dit zeker niet als voordeel, en verkies op dat vlak het licht van de C4P in het interieur.
Maar verder een topwagen. Niets is perfect, niet?
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mee eens, een PH3 steekt uitstekend in elkaar, dat zicht is sowieso een nadeel van elke moderne auto omdat de a/b/c stijlen erg dik zijn i.v.m. stevigheid v/ koets ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
KlaasS schreef:en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
Daarom heb ik dus mijn Ph2 niet ingeruild voor een Ph3. :smt017

Ik pas er niet in. :smt089
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
gelukkig
meerdere mensen delen deze mening dus
maar of dit slim is van CITROEN durf ik te betwijfelen,want hoe velen hebben hierom afgezien van een C5Ph 3??
vr gr KlaasS

think positive

auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924
,,citroenc4 berline,agm retro scooter
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Klaverblaadje schreef:
KlaasS schreef:en ik stoot telkens als ik instap mijn hoofd aan de dakrand!
Viel mij tegen als ik dat vergelijk met een phase 2 !
Daarom heb ik dus mijn Ph2 niet ingeruild voor een Ph3. :smt017

Ik pas er niet in. :smt089

mijn vrouw zei dit is geen auto voor als we ouder zijn...
de instap is laag..

maar ik vind hem toch wel nog ruimer dan de gemiddelde mercedes taxi of Bmw 5
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 181
Lid geworden op: 10 mei 2009 09:01
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria
Locatie: De Meern
Contacteer:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit wel waar lijkt te zijn. Toen ik dat weekend een demo C5-Ph3 had, ben ik ermee naar mijn vader geweest die rijdt nu in z'n derde C5 (1x Ph1, 2x Ph2) en nou is hij zeker niet slecht ter been, maar hij klaagde enorm over de instap in de Ph3. Zowel voor- als achterin. De combinatie van de lage daklijn en de (relatief) hoge stoel- en bankzijkanten maakten dat hij er toch maar heel moeilijk in en uit kon komen...

Maar 't blijft een mooie auto :citrofiel . En ach ja, wie mooi wil zijn... :lol:

Greetz,
Walter
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Daarom heb ik stand 1 van de bestuurdersstoel geprogrammeerd in mijn prettige, en tamelijk hoge rij-positie, en stand 2 is laag en achteruit, prima voor het uitstappen. Ik ben de enige die in de auto rijdt, vandaar deze luxe. :smt193
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Roman schreef:mijn vrouw zei dit is geen auto voor als we ouder zijn...
de instap is laag
:lol: :lol: :lol:

Dan zijn jullie al 12 auto's verder.

:lol: :lol: :lol:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
:lol: :lol: :lol: :smt023
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Instap vind ik echt goed meevallen eigl.
Picasso was wel 100 keer handiger op dit vlak.
Ook de interieurruimte vind ik prima, merkbaar beter dan een MB E of 5, zeker achterin. Enkel de lage daklijn is een nadeel. Zo zal er altijd wel iets zijn.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Mensen met veerbollen kunnen natuurlijk altijd nog een standje hoger kiezen bij het uitstappen (en dan daarmee dus ook weer bij het instappen daarna). Dat doe ik vaak als ik verwacht dat ik oudere mensen mee ga nemen (m'n vader en schoonmoeder zijn beide over de 80).
De Exclusive heeft bovendien nog weer als voodeel dat de bestuurderstoel een "instapstand" kent (zo'n 5 cm meer naar achteren dan de normale stand) die wordt uitgeschakeld zodra je het contact aanzet (en weer wordt ingeschakeld zodra je het contact weer uitzet).
Maar de C5 is geen SUV (gelukkig niet!), dus als je daarna op zoek bent kom je bij een Picasso of een C-Crosser.

Ikzelf vind de instap van de PhIII prettiger dan die van de PhII (maar bij die laatste had ik geen Excl.). Bovendien spreekt de veel robustere uitstraling van het dashboard van de PhIII tov. de PhII mij enorm aan. En ik begrijp van m'n dealer dat ik daarin niet de enige ben...
L8r, Henk
Model geleerde
Berichten: 238
Lid geworden op: 09 nov 2006 00:35
Auto: C5 Aircross Puretech 180 S&S EAT8 Feel
Opties: pano schuifdak, pack color ano. red, conn cam
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15530
Productienummer: 20358
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 53000
Kleur: Pearl White
KPH: Achter
Contacteer:
Ik heb gisteren een uurtje mogen proefrijden in een Tourer op wokkels, om de 1.6 THP met 6bak te ervaren. Ik (1.90m) moest de stoel in de achterste stand zetten om lekker te zitten, waardoor er achterin eigenlijk te weinig ruimte overblijft om mijn dochters (1.84) nog enig conform te bieden. In de huidige C5 ph1 is het al crisis, maar in de ph3 gaat het niet passen. En nog een nadeel, de bagageruimte is zo'n 10 cm smaller, waardoor ik mijn gitaarkoffer niet meer zo handig mee kan nemen als ik een ph3 heb. Kleinigheidje, maar toch......
Nog een ruimte-issue: ik ben gezegend met een tamelijk groot onderstel (maat 47). Ik heb gemerkt dat als ik mijn voet van het gaspedaal naar het rempedaal beweeg, ik soms een weinig blijf hangen aan het interieur boven de pedalen (tsja, hoe noem je dat?). Zouden ze het rempedaal misschien wat naar beneden kunnen bijstellen?

Geweldige motor, trouwens die 1.6 THP.
Robbert
Robbert
ik meet 1,98 meter en heb ook schoenmaat 47, lichaamsmaten die zo heb ik ook ondervonden niet erg passen in een Phase III. Collega van me rijdt een Phase II Tourer Exclusive met die nieuwe 1.6 THP motor. Ziet er geweldig uit en rijdt idem dito. Maar ik heb in mijn Renooit Laguna Phase III meer ruimte (en grotere kofferbak...) :?
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Robbert schreef:ik meet 1,98 meter en heb ook schoenmaat 47, lichaamsmaten die zo heb ik ook ondervonden niet erg passen in een Phase III.:?
Ben ik blij dat ik maar 1,75 ben en schoenmaat 41 heb; kan ik straks ruim genoeg zitten in de PH3. Eindelijk eens een voordeel dat ik niet tot de grootste op deze aardbol behoor.

Overigens heb ik mede i.v.m. de lage daklijn achter van de sedan voor een tourer gekozen, dat scheelt toch net dat stukje dat je wat achterin makkelijker instapt (wat ben ik toch zorgzaam voor mijn medepassagiers)

Ik heb overigens een LB besteld en zie nu in de nieuwe prijslijst dat de middenarmsteun op het nieuwe type niet meer verstelbaar is; daar ben ik HELEMAAL NIET blij mee :evil: . Ik ga maar vast op zoek naar een verstelbare deksel op de sloop, anders kan ik straks de middenarmsteun nog net niet gebruiken, toch weer een nadeel dat ik niet tot de grootste behoor.
(maar daar heeft iemand als eens eens spreuk over gemaakt, en die blijkt weer van toepassing te zijn (E.V.H.Z.N.)
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Plaats reactie