Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 10 dec 2013 19:42
Nou zeg, als het niet zo koud was geweest (circa 0 graden) was het wel sneller gegaan maar in de wind en guur koud was geen pretje, maar............. als Hollander geven we niet zo makkelijk op!!!
De buren stonden wel raar te kijken maar toen alles klaar was en werkende toch wel lof gekregen en vroegen er een paar of ik het ook niet bij hun wilde doen maar had gezegd alleen als het ca 15 graden is, niet nu.
Maar inderdaad Rob, je had gelijk!!! Had compleet vogelnestjes achter de blower van de radiator, haalde er een hele boom bladeren uit ook!!
De motor ondanks de kou komt nu op normale temperatuur en moet wel zeggen dat in de zomer ben ik toe aan een ruil radiator of een nieuwe want zo goed is hij niet meer, lekt niet maar achter de fan is de koelkapacitiet toch weg.
Maar een zee van licht hebben we, Ciprian zijn auto ook gelijk gedaan en met dag lampen.
Eindelijk een C5 II met fotoos hier geplaatst, Herman zal het wel niet zo leuk vinden maar mijn google werkt hier slecht in Roemenie, sorry voor dat.
De ballasten rechts voor naast de pomp gezet en links voor naast de lamp op het chassie, daar was nog plaats.
Dan een gat geboord aan de zijkant van de lamp unit naast de rubber afdekplaat voor het dimlicht anders gaat het niet, bij de C5 I is het hard plastiek en bij de C5 II is het zacht rubber, vandaar een gat ernaast.
Verder is het simpel en eenvoudig en was het allemmal inkl. het verwijderen / schoonmaken van de radiator niet meer dan 4 uur werk en dat inkl. het monteren van de dag lichten.
Hetzelfde werk voor Ciprian zijn auto, hij was op dezelfde tijd bezig als ik zodat we elkaar bijspringen konden waar nodig.
In ieder geval kunnen we nu meer zien en dat is toch veilig hier in donker Roemenie.
De buren stonden wel raar te kijken maar toen alles klaar was en werkende toch wel lof gekregen en vroegen er een paar of ik het ook niet bij hun wilde doen maar had gezegd alleen als het ca 15 graden is, niet nu.
Maar inderdaad Rob, je had gelijk!!! Had compleet vogelnestjes achter de blower van de radiator, haalde er een hele boom bladeren uit ook!!
De motor ondanks de kou komt nu op normale temperatuur en moet wel zeggen dat in de zomer ben ik toe aan een ruil radiator of een nieuwe want zo goed is hij niet meer, lekt niet maar achter de fan is de koelkapacitiet toch weg.
Maar een zee van licht hebben we, Ciprian zijn auto ook gelijk gedaan en met dag lampen.
Eindelijk een C5 II met fotoos hier geplaatst, Herman zal het wel niet zo leuk vinden maar mijn google werkt hier slecht in Roemenie, sorry voor dat.
De ballasten rechts voor naast de pomp gezet en links voor naast de lamp op het chassie, daar was nog plaats.
Dan een gat geboord aan de zijkant van de lamp unit naast de rubber afdekplaat voor het dimlicht anders gaat het niet, bij de C5 I is het hard plastiek en bij de C5 II is het zacht rubber, vandaar een gat ernaast.
Verder is het simpel en eenvoudig en was het allemmal inkl. het verwijderen / schoonmaken van de radiator niet meer dan 4 uur werk en dat inkl. het monteren van de dag lichten.
Hetzelfde werk voor Ciprian zijn auto, hij was op dezelfde tijd bezig als ik zodat we elkaar bijspringen konden waar nodig.
In ieder geval kunnen we nu meer zien en dat is toch veilig hier in donker Roemenie.