Pagina 6 van 13

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 30 nov 2013 11:29
door Klussie
Een paar weken geleden begon de ontvangst weer slecht te worden.

Heb het nu opgelost door de 3 lipjes (foto nr.7) van de printplaat te trekken (deze zitten er los opgeschoven).
Ik heb op de printplaat waar de lipjes zaten een draad gesoldeerd en deze weer verbonden met de stift in de kap van de antenne ( foto nr.8).
Rij sinds die tijd rond met een perfecte ontvangst.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 30 nov 2013 12:09
door akooiman
Aftermarket Xenon kan ook leiden to (erg) slecht radio ontvangst.....

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 29 jan 2014 13:58
door SandersmaN
Ik neem aan dat het vervangen van een antenne bij een berline hetzelfde werkt? Alleen het verschil dat de achterruitsproeier er ook op aangesloten zit? En zijn die lastig te demonteren? Iemand ervaring mee, want van de berline kan ik niks vinden hierover op het forum.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 feb 2014 12:53
door knackor
Op bovenstaande foto gaat er één schattig draadje naar de antenne toe, bij mij gaat er een hele bos draden de antenne in. Kan ik daaruit afleiden dat er een GPS-antenne in zit?

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 feb 2014 13:17
door JW-C5
....dat kunnen er drie zijn, te herkennen aan de dikte van de kabel en de aansluiting.
Die drie zijn dan:
-AM/FM antenne
-GSM antenne
-GPS antenne

En heb jij een affabrieks Navi in je auto zitten?
Dan zit er zeker een GPS antenne in de voet van de antenne op het dak.

Groet,
JW

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 feb 2014 14:03
door knackor
Ik heb geen fabrieksnavi, maar wel 3 draden. 2 dikke coax-achtigen en 1 enkel dunnetje.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 feb 2014 14:12
door JW-C5
Aan die enkele dunne, zit daar een SMB stekkertje aan?

En gaat die vandaar af ook verder met een dunne kabel naar voren?

Geef even de laatste 8 cijfers van je VIN, dan kan ik kijken of ik er iets over kan vinden in de DB.

Groet,
JW

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 08 feb 2014 16:02
door akooiman
Vermoedelijk: FM, GSM en voeding

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 16 nov 2015 21:28
door smart
Bedankt voor de duidelijke uitleg over de antenne, mijn radio doet het ook weer goed. Helaas waren de 5 kleine schroefjes behoorlijk verroest, dus het kostte me heel wat tijd om ze er uit te krijgen.
Wat voor kit of lijm is het meest geschikt om de bekleding tegen het dak (het "hemeltje") weer goed vast te zetten?

:citrofiel

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 16 nov 2015 22:11
door Willyb
Ik heb het klittenband gedaan, ( zelf klevend) kun je het altijd weer losmaken.
Gr.Willyb

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 16 nov 2015 23:31
door KarelE
Hier ook slechte ontvangst. Waar zijn de foto's waaraan in het begin van het draadje gerefereerd wordt?

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 17 nov 2015 00:00
door akooiman
Misschien het hele draadje doorlezen?

Pag 6, halverwege.......

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 17 nov 2015 10:44
door KarelE
Tja, ik ben er na 5 pagina's van uitgegaan dat ze niet meer kwamen, temeer omdat ervoor al aan de foto's werd gerefereerd :oops:

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 17 nov 2015 10:49
door akooiman
De aanhouder wint..... .. C5 wijsheid :D

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 01 aug 2016 23:00
door Bart_Banaan
Klussie schreef:Een paar weken geleden begon de ontvangst weer slecht te worden.

Heb het nu opgelost door de 3 lipjes (foto nr.7) van de printplaat te trekken (deze zitten er los opgeschoven).
Ik heb op de printplaat waar de lipjes zaten een draad gesoldeerd en deze weer verbonden met de stift in de kap van de antenne ( foto nr.8).
Rij sinds die tijd rond met een perfecte ontvangst.
Ik heb vandaag hetzelfde gedaan; gewoon een draadje gesoldeerd vanaf het printje naar de voet van de antenne; meteen veel betere ontvangst en meer zenders op de radio ondanks de heel slechte dekking hier!

Aanrader om te doen: kleine ingreep, groot plezier!