Pagina 54 van 143

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 15:26
door chathanky
Wat zou een betere olie de motor schoner houden als de vervuiling van buiten het blok in komt.
Zelfs de beste wijn is niet te drinken als je er water aan toevoegt. :lol:

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 15:37
door c5jan
Dat is niet helemaal correct (dat van die wijn wel overigens); sommige olie is beter in staat om vuil zwevend te houden dan andere.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 17:04
door chathanky
Dat zou mooi zijn kunnen de smeer intervallen verlengt worden. Ik geloof dat niet zo. ;)

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 19:49
door c5jan
Dat is dan ook een veel te sterke versimpeling. Alsof dat het enige is waarom je olie zou verversen.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 20:41
door BJG
De olie is wel zeker van grote invloed bij de thp.
Door turbodruk op het carter komt er olie via de klepgeleiders op de kleppen, hetgeen icm de interne egr voor problemen zorgt.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 21:19
door JW-C5
Had jij m'n posting gezien op de vorige pagina over de nieuwe 0W30?

Groet,
JW

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 05 dec 2013 22:17
door BJG
Ja die had ik gezien.
Ik kan er alleen niet zoveel zinnigs over zeggen. Er is inderdaad een nieuwe Total Ineo First 0W30 die door Citroen is gehomologeerd.
Verder heb ik nog geen details boven water kunnen krijgen. Er zijn in ieder geval nog geen officiële mededelingen gedaan.
De olie staat al wel op de bestellijst.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 07 dec 2013 22:03
door Han
Alle hiervoor beschreven problemen heb ik ook gehad met mijn C5 Tourer 2010. Auto heeft nu 68.000 km gereden. De 60.000 beurt kostte 1000 euro, ook vanwege het vervangen van de kettingspanner. Citroen Nederland gaf niet thuis. Distributieketting spanner nu dus reeds twee keer vervangen. Emissiestoring en Service eveneens. Het probleem doet zich meestal voor als ik met de caravan rijd. De laatste storing in aug/sept was een storing met de handrem/ESP en ABS. Ook met de caravan. Auto reed weliswaar zonder problemen. Opvallend hierbij was dat dit m.n. optrad nadat ik getankt had en vervolgens een bocht naar links nam. Ook bleef de handrem vaker hangen. Erg vervelend. Nu ik al een tijd zonder caravan rijd heb ik geen storing meer gehad.
Mijn dealer kan geen oorzaak bedenken!!
Vraag is ook hoe ik de automatische handrem kan uitschakelen, als ik de caravan erachter heb?

Han.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 08 dec 2013 21:34
door exroosje
ehh,

heb je ze herinnerd aan de uitzending van tros radar. De distributiespanner zou onderdeel moeten zijn van de toen gedane belofte dat distributieproblemen zouden worden opgelost zonder nadeel voor de klant.

Geeft psa geen thuis, dan zou ik radar een mailtje sturen.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 dec 2013 10:51
door Menno
De E-handrem kan je gewoon in het menu wat je op je dashboard kan oproepen met het linker scrollwieltje uitzetten, zie handleiding ;)

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 dec 2013 13:55
door exroosje
Die mogelijkheid het uit te zetten was toch bij een MM update gesneuveld? En alleen via de proxia weer te activeren met een permanent knipperend lampje ter herinnering hieraan?

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 dec 2013 14:13
door Ccinq
ik kan uit eigen ervaring meedelen dat exroosje gelijk heeft. Nu maar iedere keer contact uit, contact aan, voet op rem, handmatig handrem uitzetten door neerdrukken klepje :evil:

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 dec 2013 15:52
door Jooster
Klopt. Zit niet meer in menu.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 dec 2013 16:10
door Menno
Dan is de garage het vergeten te activeren !!
Idd na een bsi update moet dat opnieuw ingesteld worden ....

En nee, geen knipperend lampje enkel een lampje wat aangeeft dat hij uitstaat.

Re: 1.6THP "problemen" ?

Geplaatst: 09 dec 2013 21:01
door robb
exroosje schreef:ehh,

heb je ze herinnerd aan de uitzending van tros radar. De distributiespanner zou onderdeel moeten zijn van de toen gedane belofte dat distributieproblemen zouden worden opgelost zonder nadeel voor de klant.

Geeft psa geen thuis, dan zou ik radar een mailtje sturen.

Ik heb Citroën Klantenservice vorige week een papieren :smt190 brief gestuurd met de klacht dat ik voor de laatste reparatie aan het distributiekettingsysteem 50% moest betalen (zijnde €300), terwijl in de eerder aangehaalde Radar-uitzending mevrouw Peugeot (=PSA=Citroën) toch duidelijk stelt dat alle kosten vergoed worden. Tot nu toe geen enkel antwoord gekregen, zelfs geen bevestiging van ontvangst.
Even aankijken nog, de volgende brief wordt aangetekend verstuurd.

Ik ben niet boos, wel zwaar teleurgesteld... :smt089