Voor mij iig geen reden voor Xenon ombouw

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zeker wel. Zonder krasvaste en UV werende buitenlaag zou je al na twee maanden een probleem hebben, niet na 5jaar...10jr kan ook zonder vergeling, zoals de mijne. Maar die heeft ook nog z'n originele Xenon en wordt niet veel gepoetstWackoH schreef:Ik geloof niet dat er de buitenkant van de koplampen een UV bescherming zit. Tenminste niet bij de oudere Ph1 (het valt me op dat die last van vergeelde en doffe koplampen hebben; niet de jongere)?
De auto wassen doe ik ook niet vaak (weet niet van de vorige eigenaar deed). Als die laag bestaat (heb je een bron?), dan zijn ze die bij latere Ph1's vergeten. Ik heb twee collega's met een C5. De een is praktisch dezelfde als de mijne (uitvoering en leeftijd) --> vergeelde koplampen,EvilTwin schreef:Zonder krasvaste en UV werende buitenlaag zou je al na twee maanden een probleem hebben, niet na 5jaar...10jr kan ook zonder vergeling, zoals de mijne. Maar die heeft ook nog z'n originele Xenon en wordt niet veel gepoetst
Dat is natuurlijk ieders vrije keus. Financieel gezien is de lamp 'out of pocket', de tijd is 'inkind'. De benodigde tijd nodig voor een merk of merkloze lamp is ook hetzelfde (maar er is wel een groter risisco dat je een 2de keer aan de gang moet).EvilTwin schreef:Halogeen levert ook UV, en net als met Xenon pitjes ben je dan afhankelijk van goede kwaliteit, UV-filterend kwarts. Gezien de tijd en moeite die het kost om een nieuw pitje te plaatsen snap ik sowieso niet waarom men op zoek gaat naar de goedkoopste meuk.
Ga er maar van uit dat dit bijzonder weinig met Philips te maken heeft. Zelfs als ze in een Philips verpakking komen moet je er nog serieus aan twijfelen (Anekdote: Ik heb een aantal jaren terug een noise cancelling koptelefoon in Shanghai gekocht. Op de doos stond een uniek nummer. Dit kon ik telefonisch aan Philips doorgeven om te verifieren dat het geen namaakproduct was).KWW schreef:waar ik dan aan twijfel is dat het china made namaak philips zijn oid?
Ik heb jaren in de kunststof gewerkt en de substraat van de lens was een van onze produkten, de toplagen echter niet. Dat de substraat gevoelig is voor UV, krassen en chemicaliën kan ik dus wel bevestigen, evenals het feit dat er toplagen nodig zijn en ingezet worden. Als je ooit een bril gekocht heb weet je het ook. De lens is hetzelfde materiaal als een koplampglas (Polycarbonaat) en je betaalt extra voor UV werende en krasvaste lagen, evenals anti-glare etc.WackoH schreef:De auto wassen doe ik ook niet vaak (weet niet van de vorige eigenaar deed). Als die laag bestaat (heb je een bron?).EvilTwin schreef:Zonder krasvaste en UV werende buitenlaag zou je al na twee maanden een probleem hebben, niet na 5jaar...10jr kan ook zonder vergeling, zoals de mijne. Maar die heeft ook nog z'n originele Xenon en wordt niet veel gepoetst
Ik geloof niet dat er de buitenkant van de koplampen een UV bescherming zit. Tenminste niet bij de oudere Ph1 (het valt me op dat die last van vergeelde en doffe koplampen hebben; niet de jongere)
Bij de groene pijl komt toch geen licht van de lamp?
wouterarnouts
Antwoord met een citaat Bericht Geplaatst: 17 mei 2012 12:50
Re: later inbouwen van xenon ?!
bij mij origineel zit er ook 4300k in maar op die foto geeft dat hetzelfde licht als jij bij de 5000 k heb gezet heb nu ook gewoon de 5000 k besteld ben benieuwd of die iets witter is als 4300k