
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Welkom, Coen.... 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Hallo
Ook wij zijn sinds gisteren de trotse eigenaren van een C5 2.0 HDiF bouwjaar 2004
Na eerst een BX te hebben gereden,
daarna een Xantia break 19.TD
nu dus de C5
leuk om hier wat rond te kijken en vanalles te lezen over de C5.
groeten Roleo
Ook wij zijn sinds gisteren de trotse eigenaren van een C5 2.0 HDiF bouwjaar 2004
Na eerst een BX te hebben gereden,
daarna een Xantia break 19.TD
nu dus de C5
leuk om hier wat rond te kijken en vanalles te lezen over de C5.
groeten Roleo

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site en veel plezier met de C5 toegewenst 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 64
Lid geworden op: 18 dec 2009 12:22
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 257000
Kleur: Gris Fulminator
Ik ben Johan, kom uit regio Eindhoven en heb vanaf eind 2008 een C5 2.0 Comfort automaat.
Hiervoor een Type-I C5 gehad, daarvoor een C4; drie Xantia's, een BX en een AX.
Ik heb een vrij grote autohistorie, mijn volgende auto zal auto nummer 50 zijn.
Nee, zou oud ben ik nou ook weer niet, maar heb vaak meer dan 1 auto gehad (ja, is een dure hobby).
Ik kan met recht zeggen dat de nieuwste C5 de fijnste van alles is. Ik ben sowieso een automaat-fan en in combinatie met de hydroactieve-III vering en heuse aanwinst. Van mij kan het niet vloeiend, soepel en gemakkelijk genoeg gaan.
Ik hoop op dit forum veel enthousiaste C5 rijders te ontmoeten, weliswaar virtueel, maar niet minder interessant.
Hiervoor een Type-I C5 gehad, daarvoor een C4; drie Xantia's, een BX en een AX.
Ik heb een vrij grote autohistorie, mijn volgende auto zal auto nummer 50 zijn.
Nee, zou oud ben ik nou ook weer niet, maar heb vaak meer dan 1 auto gehad (ja, is een dure hobby).
Ik kan met recht zeggen dat de nieuwste C5 de fijnste van alles is. Ik ben sowieso een automaat-fan en in combinatie met de hydroactieve-III vering en heuse aanwinst. Van mij kan het niet vloeiend, soepel en gemakkelijk genoeg gaan.
Ik hoop op dit forum veel enthousiaste C5 rijders te ontmoeten, weliswaar virtueel, maar niet minder interessant.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volmondig en geheel en al mee eensJohan31 schreef: Ik ben sowieso een automaat-fan en in combinatie met de hydroactieve-III vering en heuse aanwinst.

Welkom op de site en veel plezier met de nieuwe aanwinst ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2009 17:14
Auto: C5 Sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 285.392
Kleur: antraciet
Hoi allemaal,
heb sinds kort een C5 (2002) - tweedehands gekocht - de wagen vertoont al wat ouderdomskwaaltjes. Ik kijk hier altijd graag even rond voor nuttige tips (hebben me meermaals uit de nood geholpen) en dacht dan ook lid te worden van jullie community.
Ik rijd erg graag met deze wagen en wil hem nog even bijhouden ... ben echt fan van de citroen 'feel' ... ik weet zeker dat ik hier vind wat ik moet weten, en hoop in de toekomst ook mensen te kunnen helpen, zoals ik geholpen werd!
cheers,
frolix
heb sinds kort een C5 (2002) - tweedehands gekocht - de wagen vertoont al wat ouderdomskwaaltjes. Ik kijk hier altijd graag even rond voor nuttige tips (hebben me meermaals uit de nood geholpen) en dacht dan ook lid te worden van jullie community.
Ik rijd erg graag met deze wagen en wil hem nog even bijhouden ... ben echt fan van de citroen 'feel' ... ik weet zeker dat ik hier vind wat ik moet weten, en hoop in de toekomst ook mensen te kunnen helpen, zoals ik geholpen werd!
cheers,
frolix
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
hallo C5 liefhebbers, ik zat hier al een week of wat op dit forum maar nu ik mn C5 echt fysiek heb wil ik mij toch ff voorstellen. Ik reed een C4 Picasso tot volle tevredenheid, heb m net ingeleverd bij mijn nu ex. baas(leaseauto), en moest dus een prive auto aanschaffen, ja zonder gaat ook niet, die ook mijn caravan(1300kg) kan trekken.
Het is ff wennen om uit de hoge C4 Picasso weer te moeten buigen om in de C5 te stappen. Maar er zijn ergere dingen
. De C5 auto rijdt iig heerlijk. Het lijkt erop dat de motor iets donkerder klinkt dan de C4 Picasso. De C5 heeft wel een hoop power/koppel.
Verder ff wennen aan deze redelijk luxe dame al had de C4 Picasso wel een regensensor en automatisch licht erbij wat ik nu niet heb
.
Het is wel een stoere auto
. Ik had eigenlijk een C4 Picasso 1.6HDI op het oog maar omdat er zo goed te onderhandelen viel over de nieuwprijs van de C5 en ik absoluut geen C4 Picasso 2.0liter HPI&LPG met automaat wou hebben, 2liter handbediend wel(die bestond niet), heb ik besloten de C5 te nemen.
Die C4 Picasso 1.6HDI(2007) had wel een behoorlijk turbogat, dat vond ik slecht. Deze 2liter HPI heeft heeft een recht koppel verloop en dat merk je ook. Een stuk beter dan die van de 1.8HPI.
Het is ff wennen om uit de hoge C4 Picasso weer te moeten buigen om in de C5 te stappen. Maar er zijn ergere dingen

Verder ff wennen aan deze redelijk luxe dame al had de C4 Picasso wel een regensensor en automatisch licht erbij wat ik nu niet heb

Het is wel een stoere auto

Die C4 Picasso 1.6HDI(2007) had wel een behoorlijk turbogat, dat vond ik slecht. Deze 2liter HPI heeft heeft een recht koppel verloop en dat merk je ook. Een stuk beter dan die van de 1.8HPI.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom
, maar geen regen-licht sensor op de C5 ph3
, dacht dat dit toch minimaal standaard was, ...
Veel veilige km's toegewenst


Veel veilige km's toegewenst

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Regen en lichtsensor aanzetten een in de boordcomputer, ik ken geen C5's zonder deze sensoren, da's vanaf Ph1 al standaard...
Johan
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
heb t ff onderzocht...zit er echt niet op.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

Hoi, Nieuw op het forum, maar toe aan mijn 2e C5 break: 1e was een 2002 HDI break 110pk met 257000km de deur uitgedaan (lekke inspuiting), nu een 2004 met 130.000 gekocht. Rijdt nog lekkerder...
Forum had me bij de eerste nogal wat ergernis kunnen uitsparen: een aantal typische C5 akkefietjes gehad (electronica, deurklink, lekke koppakking, kappotte verwarming)
Jan Kees
Forum had me bij de eerste nogal wat ergernis kunnen uitsparen: een aantal typische C5 akkefietjes gehad (electronica, deurklink, lekke koppakking, kappotte verwarming)
Jan Kees
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
Welkom op het forum; en veel plezier van je voiture.
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km

ik ben sjack en heb sinds deze week een C5 exclusive uit 2002,
ik ben altijd bx rijder geweest maar met een kleine op komst had ik een grotere en natuurlijk veiligere auto nodig.
het was wel even wennen, ik dacht dat de bx al luxe was maar de C5 is dat toch nog net iets meer, haha.
toch heb ik nog een bx gti 16v MK2 en een bx 16v MK 1 maar de laatste is helaas alleen nog maar voor onderdelen.
ik ben altijd bx rijder geweest maar met een kleine op komst had ik een grotere en natuurlijk veiligere auto nodig.
het was wel even wennen, ik dacht dat de bx al luxe was maar de C5 is dat toch nog net iets meer, haha.
toch heb ik nog een bx gti 16v MK2 en een bx 16v MK 1 maar de laatste is helaas alleen nog maar voor onderdelen.