Goedemiddag!
Enige tijd geleden heb ik mij aangemeld op dit forum. Ik ben de bezitter van een Citroen C5 1.8 16v Berline benzine uit 2001 ph1. De voiture heeft 150.000 km op de teller.
Ik heb gekozen voor deze auto vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding op de 2e hands markt, de citoen vering en omdat ik fan van Franse auto's ben. Hiervoor heb ik een Peugeot 306 1.4 benzine 1999 gehad.
Ik heb zelf het volgende euvel gehad (en opgelost):
-stotteren bij constante snelheid in deellast 40 km/u in de 3 of 50 km/u in de 4 rijden (egr connector loshalen). OBDII diagnose geeft alleen foutmelding P0403 aan waar ik prima mee kan leven. Het heeft verder geen nadelige consequenties. De BSI gaat niet in een noodregeling programma over. Auto pakt beter op bij lagere toerentallen en de motor loopt soepeler gelijkmatig.
-airbags en pyrotechnische gordelspanners afgegaan (vering in laagste stand en over een drempel rijden met 7 km/u was genoeg!!). Om dit op te lossen zou ik alleen al aan 2e hands onderdelen € 800,- kwijt zijn!! Dus zelf opgelost als volgt: airbagcomputer laten resetten, 6 precisieweerstanden van 2 ohm gekocht (2 per airbag en dan nog 2 stuks voor de ontsteking van de pyrotechnische gordelspanners. Dit om ervoor te zorgen dat de kermis aan waarschuwinglampjes op het dashboard uitgaan.
-aftermarket PDC aangebracht
-zelfdimmende binnenspiegel geinstalleerd
Projecten die nog gepland staan: ipod aansluiting op de originele citroen radio en een carkit.
Momenteel rijd ik op Michelin winterbanden waar ik niet zo tevreden over ben. Ik heb niet gemerkt dat ze meer grip hebben in de sneeuw (of de auto zou met all season banden niet te besturen zijn!!

)
Groet,
Ruud