Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 767
Lid geworden op: 27 mei 2011 21:11
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer
Specs van Citroen voor de C5 zijn per definitie onbetrouwbaar. Niet zelden staat op de site iets anders dan in de folders. En de handleiding is vaak weer wat anders. Enige overeenkomst is dat ze allemaal niet kloppen. Staat nog los van accessoires, standaard belading en hoeveelheid brandstof in de tank. Bij acceleratie en tussensprints kunnen er forse verschillen zijn. Eerder behaalde prestaties van jou of anderen zijn wel een goede indicatie...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heeft je garage veel ervaring met THPRobbert schreef:Mijn THP is weer terug. M'n heeft geen storing kunnen vinden, ook mechanisch geen mankementen te vinden. Men heeft de software van de motor en de automaat opnieuw met elkaar laten communiceren. Tot slot reinigingsmiddel toegvoegd aan brandstof. Men denkt (hoopt) dat het nu voor mekaar is......
:

Het is nl wel een voorkomende klacht....
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Bij mijn C5 zijn de beurten om de 30 Mm of twee jaar. Is dat bij Peugeot anders?Robbert schreef:En dat van die olie, ik ben het niet meer gewend om tussen de beurten door (20k) olie te peilen. En de boordcomputer heeft me ook niet gewaarschuwd.
L8r, Henk

Klopt, is 30k, bij mijn 508 ook.
Op 9-11 naar Ludwig Performance in Hillegom, gaat de 508 op de vermogensbank om te controleren of het klopt dat ik denk dat er vermogen mist.....
Op 9-11 naar Ludwig Performance in Hillegom, gaat de 508 op de vermogensbank om te controleren of het klopt dat ik denk dat er vermogen mist.....


Dit is het geworden, koppel (220 nm) en vermogen (134 pk) gemeten aan de wielen. Tussen fabrieksopgaaf (aan de krukas) en meting aan wielen zit normaal gesproken een verschil (verlies via de aandrijflijn). Qua koppel (fabrieksopgaaf 240) geloof ik dat, qua vermogen (fabrieksopgaaf 156) vind ik het verschil net ff te groot.
Maar echte probleem is schommelende manier van vermogensafgifte, zie vooral de koppellijn. Te hobbelig. Richard Ludwig zei het direct, die loopt niet goed. Uitslag ingeleverd bij de dealer, die gaat contact zoeken met de importeur. Ze komen erop terug.....
Maar echte probleem is schommelende manier van vermogensafgifte, zie vooral de koppellijn. Te hobbelig. Richard Ludwig zei het direct, die loopt niet goed. Uitslag ingeleverd bij de dealer, die gaat contact zoeken met de importeur. Ze komen erop terug.....

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ok ... ben benieuwd hoor
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Van die niet-lineaire vermogensafgifte heb ik inmiddels ook last van. Ook is de acceleratie geen schim meer van toen hij nieuw was. Met de laatste beurt hebben ze het e.e.a. gereinigd waardoor het even wat beter was.
Ik laat er verder niets aan doen, hoewel niet zo fijn als nieuw rijdt de C5 verder prima. Ik heb geen zin in gedoe en discussie met de garage en de eventuele torenhoge rekeningen. Als het een lease-wagen zou zijn zou ik er wellicht anders tegen aankijken. Dan kun je je leasemaatschappij voor je karretje spannen.
Ik laat er verder niets aan doen, hoewel niet zo fijn als nieuw rijdt de C5 verder prima. Ik heb geen zin in gedoe en discussie met de garage en de eventuele torenhoge rekeningen. Als het een lease-wagen zou zijn zou ik er wellicht anders tegen aankijken. Dan kun je je leasemaatschappij voor je karretje spannen.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country

Ik snap die overweging. Ik rij lease dus ja, leasemij zit er inmiddels ook achter. Jij hebt geen oude C5 met erg veel km's, wat je ervaart zou niet mogen......
lease of niet.


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als je eigen goede geld erin zit laat je je toch juist niet afschepen?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
2 jaar en 40k op de klok, nee dat zou ik zeker niet zomaar op zijn beloop laten , ... zonde 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dan heb je zometeen een auto van net 3 jaar oud die totaal onverkoopbaar is en waarvan de handelswaarde de 0 benadert - ... 

Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Onze eerste nieuwe auto die we zelf gekocht hebben was een echt probleemgeval. Een Peugeot 205XS, negen maanden lang minstens 1 keer per week bij de garage. Ik studeerde nog aan de plaatselijke Universiteit, dus ik had tijd genoeg; maar ik ging er bijna aan onderdoor omdat ik nog maar 1 missie had: die wagen zou en moest goed zijn. Na negen maanden ingeruild bij een andere dealer voor een identiek exemplaar, wat auto's betreft de grootste fout die we ooit gemaakt hebben.
Onze eerste C5 (ph1, eerste serie), 1 groot probleem geval, het eerste jaar wekelijks in de garage. Wederom 1 missie: die wagen zou en moest goed zijn. Het slokte al mijn energie op.
De huidige C5 rijdt echt prima; alleen de enorme boost bij het intrappen van het gaspedaal van het begin is weg. En bij door accelereren voel je enigszins dat dat niet geheel gelijkmatig verloopt. Ik denk dat als iemand anders in die auto stapt er weinig van merkt, c.q. niet denkt dat er iets niet goed zou zijn.
Hij is snel en krachtig genoeg, stil, redelijk zuinig en natuurlijk bijzonder comfortabel. Als ik er aan zou laten sleutelen dan denk/vrees ik dat ze het toch nooit meer zo krijgen als toen hij nieuw was. Het is me het gedoe niet waard en ik ben al helemaal bang dat hij minder goed zou worden; dus daarom laat ik het maar zo. Behoudens de olielekkage heb ik nu 65000 probleemloze kilometers achter de rug en geniet toch dagelijks van de kracht en het comfort.
Onze eerste C5 (ph1, eerste serie), 1 groot probleem geval, het eerste jaar wekelijks in de garage. Wederom 1 missie: die wagen zou en moest goed zijn. Het slokte al mijn energie op.
De huidige C5 rijdt echt prima; alleen de enorme boost bij het intrappen van het gaspedaal van het begin is weg. En bij door accelereren voel je enigszins dat dat niet geheel gelijkmatig verloopt. Ik denk dat als iemand anders in die auto stapt er weinig van merkt, c.q. niet denkt dat er iets niet goed zou zijn.
Hij is snel en krachtig genoeg, stil, redelijk zuinig en natuurlijk bijzonder comfortabel. Als ik er aan zou laten sleutelen dan denk/vrees ik dat ze het toch nooit meer zo krijgen als toen hij nieuw was. Het is me het gedoe niet waard en ik ben al helemaal bang dat hij minder goed zou worden; dus daarom laat ik het maar zo. Behoudens de olielekkage heb ik nu 65000 probleemloze kilometers achter de rug en geniet toch dagelijks van de kracht en het comfort.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Daarom heb ik de c4 pic ook na 1 jaar ingeleverd,
Het vertrouwen en goed gevoel bij de auto was gezakt naar een minimum.
Echter heeft mijn dealer flink zijn best gedaan voor de inruil naar de c4.
En heeft hij nog een leuk bedrag als compensatie weten los te peuteren bij cit.be...
De berlingo die ik heb gehad is het zelfde verhaal geweest...
Ik koop geen nieuwe auto , om me elke dag te ergeren als ik ermee moet rijden...
En helaas zit er ook mijn eigen geld in...
Het vertrouwen en goed gevoel bij de auto was gezakt naar een minimum.
Echter heeft mijn dealer flink zijn best gedaan voor de inruil naar de c4.
En heeft hij nog een leuk bedrag als compensatie weten los te peuteren bij cit.be...
De berlingo die ik heb gehad is het zelfde verhaal geweest...
Ik koop geen nieuwe auto , om me elke dag te ergeren als ik ermee moet rijden...
En helaas zit er ook mijn eigen geld in...
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@GS:
Ik begrijp dat je geen zin hebt in gezeur.
Maar als je na de reiniging, (ik neem aan onder garantie uitgevoerd) tijdelijk verbetering hebt gemerkt, maar nu weer terug bij af bent heb je een sterk punt.
Als je reclameert is er wellicht nog iets te regelen waarbij men rigoureuzer te werk gaat dan de vorige keer.
credo: het probleem wordt langzaamaan groter en als je wacht tot het echt erg is geworden moet je het zelf betalen.
Ik begrijp dat je geen zin hebt in gezeur.
Maar als je na de reiniging, (ik neem aan onder garantie uitgevoerd) tijdelijk verbetering hebt gemerkt, maar nu weer terug bij af bent heb je een sterk punt.
Als je reclameert is er wellicht nog iets te regelen waarbij men rigoureuzer te werk gaat dan de vorige keer.
credo: het probleem wordt langzaamaan groter en als je wacht tot het echt erg is geworden moet je het zelf betalen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Daar is iets voor te zeggen; ik zal er komende week alsnog melding van maken. De reiniging is inderdaad onder garantie uitgevoerd.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country