Pagina 51 van 53
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 02 jul 2016 11:06
door rene hoekstra
Ik heb gebeld toen en dan krijg je een pakketprijs, ik heb een AL4 bak, dus de prijs van jouw bak weet ik niet.
Je kan hem vandaag gewoon even mailen of bellen, dan weet je het exact, je zit nergens aan vast.
Nogmaals meer dan lof, vakmensen en vooral Citrofielen

, ze nemen uitgebreid de tijd om alles uit te leggen, het is de investering meer dan waard.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 02 jul 2016 12:32
door Ccinq
Ik heb 2 jaar geleden 295 euro incl. btw betaald. NL kennende zal het nu wel 500 euro zijn

Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 03 jul 2016 11:59
door trance
Zal GJO eens bellen als de C6 de 80000 km heeft bereikt. Bij het Centre C6 kost het vanaf € 350 ex. BTW. hoorde ik laatst. Nu is de vraag wie heeft het beste systeem en de kennis want dat is belangrijker dan de prijs. Ieder zal toch zichzelf aanprijzen als je ze contacteert.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 03 jul 2016 12:27
door Rene
Dat antwoord is simpel.
GJO heeft absoluut meer kennis. En is een eerlijk bedrijf.
Vooral het laatste is voor mij het belangrijkste. En volgens mij is de prijs ook lager.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 03 jul 2016 12:36
door GW-tje
En zo is het.....
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 03 jul 2016 12:51
door rene hoekstra
Daar sluit ik me volledig bij aan, zeer behulpzaam en heel veel kennis.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 20 aug 2016 12:32
door Mike44a
Mister-Auto.nl uit Lyon geeft deze olie voor alle 3 de automaatbakken van C5 phase I en II (DC en RC-chassis):
http://www.mister-auto.nl/fl/olie-autom ... lie%20auto" onclick="window.open(this.href);return false;
Is 6,65 per liter.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 20 aug 2016 12:55
door JW-C5
Dat is NIET de juiste olie voor de Aisin AM6 bak.
Die moet voldoen aan de specificatie JWS 3309, dat is heel wat anders dan DEXRON III
Groet,
JW
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 20 aug 2016 13:51
door GW-tje
Ook in de AL4 zou ik deze olie niet gebruiken. De specificaties kloppen ook voor deze automaat niet.
Deze olie is wel geschikt:
http://www.ravenol-shop.de/getriebeoel/ ... tf-5hp-4hp" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 20 aug 2016 14:41
door Mike44a
Ook Kroon Oil geeft GM Dexron II en III
specs op naast de Mobil JWS 3309 specificatie:
https://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/ ... 4026/5221/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook:
http://www.opieoils.co.uk/p-74057-gulf- ... fluid.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier ook:
http://www.royalpurpleindustrial.com/products/max-atf/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mister-Auto.nl uit Lyon vermeld ook de Allison C4 en Ford 138 spec., maar inderdaad niet de Mobil 3309 die er elders wel bij staat in uitgebreidere opsommingen. Het lijkt volsynthetisch genoeg qua kwaliteit en ze zullen het in Frankrijk toch wel weten. Anders hadden ze al massaal aansprakelijkheid claims binnen gekregen.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 20 aug 2016 17:07
door limbobus
Afgelopen woensdag de bak van mijn C5 laden doen bij Jo. Gewoon hele goede service. Ook werd de dame nog even grondig geïnspecteerd van onder en goed bevonden. Op een stabilisatorstangetje na. Daar was wat speling op . Maar wat een verschil als de bak geflusht is. Het is wat ver om alle beurten daar te laten doen ( 220 km heen) maar anders werd dit mijn garage. Jo bedankt .
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 20 aug 2016 17:55
door JW-C5
@ Mikke44a
Die door jou nu geciteerde ATF's voldoen aan JWS 3309, en ook aan DEXRON IIIG en IIIH.
Maar dat wil bepaald niet zeggen dat elke DEXRON III ATF ook aan JWS 3309 voldoet.
Vroeger zeiden we dan: een koe is wel een dier, maar niet elk dier is een koe
Groet,
JW
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 21 aug 2016 01:22
door Mike44a
Die citaten; applications staan inderdaad echt overal gebroedelijk naast elkaar.
Volledig vergelijkbaar met een (vol-synthetische) boerderij.

GM9986195 (Aisin AW, JWS 3309); GM
TASA; GM DEXRON®-II; GM DEXRON®-IID;
GM DEXRON®-IIE; GM DEXRON®-IIIG;GM
DEXRON®-IIIH
http://www.kleenperformance.com/File%20 ... sc_ATF.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal als de Mister Auto bak-olie binnen is nog wel achterop speuren naar dat Mobil JWS 3309-tekstje.
Eigenschappen ontlopen elkaar nauwelijks en verschillen per producent binnen dezelfde specificatie soms nog meer:
http://pds.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... _3309.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chemcorp.co.uk/creo_files/up ... f_3309.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www4.total.fr/middle-east/PDS/Au ... %20III.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.phillips66lubricants.com/doc ... 778847.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenschappen oude bak-olie zullen waarschijnlijk meer afwijken.
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 21 aug 2016 11:03
door JW-C5
Voor welke bak heb jij die olie nodig?
De AL4 en de 4HP20 hebben olie nodig die voldoet aan LT 71141, de Aisin AM6 moet JWS 3309 hebben.
Die laatste heeft als bijzondere eigenschap dat hij om kan gaan met de "limited/controlled slip" in de koppelomvormer. Daar is al eens een verhaal over geschreven op dit forum.
Overigens, hoort deze discussie wel thuis in het "flush-draadje"?
In jouw geval wordt er wat olie ververst, dat is geen flushen.......
Groet,
JW
Re: Spoelen/flushen Aisin6 / AL4 / ZF4HP20 bak
Geplaatst: 06 mar 2017 17:32
door Citroentje
Afgelopen vrijdag heb ik de rit naar Nieuw-Vennep maar eens ondernomen om de BVA6 te laten spoelen. Resultaat? Dat wordt eentonig: weer een heerlijk soepel schakelende bak. Soms schokte de bak bij het terugschakelen van 5 naar 4. En als ik in D voor het stoplicht wachtte en dan de rem losliet zonder gas te geven, was er na een ongeveer seconde een schok te voelen alsof de versnelling dan pas inschakelde. Dat is er nu allemaal uit. Het lijkt ook wel alsof het schakelen tussen de overige versnellingen soepeler verloopt, al vraag ik me ook een beetje af of dat geen verbeelding is.
De C5 heeft niet aan de Lexia gehangen en de bak is dan ook niet gereset. Daarover las ik wel eerder in dit draadje. Is dat een procedure die inmiddels verlaten is? En het resetten van de olieteller wordt ook niet meer gedaan?
Hoe dan ook: ik heb er geen spijt van. Johan heeft de auto verder nog even nagekeken of er binnen afzienbare tijd bijzonderheden te verwachten zijn, maar niets gevonden.
Ook ontmoette ik Menno daar en nam even door wat ik nog kan verwachten. Dat bleek niet zoveel te zijn. Hooguit dat er een rammel in de motor kan komen van de (als ik het goed heb onthouden) nokkenasketting? En dat is dan niet zozeer de ketting zelf als wel de tandwielen (kettingwielen), waar de tanden dan vanaf gesleten zijn. Ik vond er geen draadje over trouwens. Niet goed gezocht?
IMG_4430.JPG
IMG_4445.JPG