Of een onderdeel wel of niet door Citroen gemaakt is vind ik eigenlijk niet relevant.
Qua aansprakelijkheid op zich juist, maar componenten met exact dezelfde qualiteit vind je dus terug in een scala aan auto's en merken. Dus ja een fabrikant kan zich niet achter een toeleverancier verschuilen, maar tegelijkertijd moet je ook niet doen alsof de ene fabrikant beter is dan de ander. Dat kán simpelweg niet omdat de componenten dezelfde oorsprong hebben. En het gaat er hier jusit om dat al deze sensoren, ongeacht hun afkomst last hebben van galvanische corrosie en brosheid. Vandaar dat
alle fabrikanten dezelfde waarschuwingen afgeven.
Dat maakt opmerkingen als nooit meer een merk X, of de volgende keer weer gewoon merk Y, vrij nutteloos en daar begon dit topic mee.
Ik zeg het ook altijd meer als een grapje, maar het blijkt wel iedere keer te kloppen.
Ik heb het nog even opgezocht en ze komen van Siemens/VDO op de C5-3/C6 en ook de C5Ph.II.
Op de C5ph.I zijn ze nog wel "Frans":
http://www.schrader.fr/2008/?lg=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Helemaal mee eens; sowieso maakt citroen bijna geen componenten (laat staan delen van componenten danwel ruwe materialen of halffabrikaten); het is voornamelijk eindontwerp en assemblage.
tja het is maar hoe je het bekijkt,
met eigen motoren (al dan niet uit JV)
eigen gieterijen voor motorblokken (behalve V6HDi),
versnellingsbakken (uitgz. BVA6)
eigen ophangingsdelen (helaas geen HP delen meer, nu Japans

)
of bijvoorbeeld een meerderheidsbelang in de fabrikant van de interieurs, bumpers en stoelen (Faurecia)
zit er nog wel een aardig aandeel "eigen" componenten in. Sowieso is de stalen/alu koets eigen en laat men geen auto's elders assembleren. Alle C5s komen uit Rennes le Janais. Da's met Japanse fabrikanten duidelijk anders.
Voor de garage was het toen een zeldzaam probleem en niets structureel.
Dat zeggen ze altijd en meer dan eens om hun eigen incompetentie te verbergen. Of ze hebben het nog nooit gezien of het is een producteigenschap...