Pagina 6 van 26
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 09 apr 2012 22:28
door Herman
Gewoon even met de slijptol bewerken gaat ook wel goed.
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 10 apr 2012 11:56
door C5Paul
Ook ik heb net de blokken voor gewisseld. Het terugdraaien van de zuiger ging prima met een punttang.
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 10 apr 2012 17:35
door EvilTwin
bgt schreef:Heeft iemand dit al bij een Ph3 gedaan? En waar vind je die info als niemand het hier gedaan heeft?
Wel op een C6 (vergelijkbaar met C5-3). Het is stukken simpeler omdat de C5-3 niet de handrem voor heeft en de remzuiger dus niet gedraaid hoeft te worden.
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 15 apr 2012 10:29
door zima
Ik ben vrijdag met de remmen begonnen.
Moet je met het terug draaien van de zuiger nog druk uit oefenen of gaat hij zelf terug.
Ik heb nammelijk geprobeerd om hem terug te draaien maar hij wil niet , kan draaien wat ik wil maar hij blijft op dezelfde stand staan.
Heb wel een nieuwe remklauw besteld want heb een vermoeden dat de zuiger het niet meer doet want de remblok aan de kant van de zuiger was alleen nog maar ijzer.
Gr. Marc.
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 15 apr 2012 10:36
door willy4
voor de zuiger terug te draaien, moet je hem indrukken en draaien
anders werkt het niet
rechts moet je links draaien
links moet je rechts draaien
je moet zien dat de klauw ,niet vast zit
dat deze kan verschuiven,anders heb je dat de ene remblok harder versleten is dan de andere
ook moet de remblok los in de klauw zitten
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 15 apr 2012 11:23
door EvilTwin
Dat is ook exact waarom er een speciaal gereedschap is waarmee je tegelijk draait en duwt. Sterker nog het zijn dus twee gereedschappen met twee verschillnd draaiend schroefdraad: linksoms en rechtsom.
@BGT, ik was iets te snel, want de C6 waar ik het op gedaan heb heeft een afwijkende remklauw.
Er zijn op de C5-3 en C6 verschillende gebruikt en het oude systeem van de klauw aan een kant losschroeven en dan omhoog draaien gaat niet meer. Je moet twee enorme Torx loshalen, waarmee de klauw aan de fusée zit.
Het C5 draai-duw-gereedschap heb ik overigens wel gebruikt om de cilinder netjes naar binnen te duwen op de C6.
Laatste tip: kijk goed uit met de verklikkerdraadjes, in de nieuwste sets zit maar een vervanger, dus je moet hopen dat er eentje over blijft.

Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 15 apr 2012 12:05
door chathanky
Bij de xantia was draaien voldoende. De handrem aan de voorzijde zit schroefdraad (voor de zelfstellende werking) die de zuiger bij het draaien naar binnen trekt.
Een grote schroevendraaier was voldoende om de zuiger in de klauw te draaien.
Is dat bij de C5 anders dan?
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 15 apr 2012 13:07
door JW-C5
Bij de C5 PH1 en 2 is een ander systeem gemonteerd, met Ball in Ramp:
Groet,
JW
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 05 jun 2012 12:54
door Rvs63486
Gisteravond voor het eerst zelf de schijven en remblokken voor vervangen van mijn PH1.
En dat ging prima dankzij alle info van jullie. Had geen speciaal gereedschap voor het terugdraaien van de zuigers maar ook zonder dat was het terugdraaien geen probleem.
Vandaag is de dame naar de garage voor een reguliere onderhoudsbeurt en een nieuwe distributieriem. Op naar de 400.000 km!

Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 05 jun 2012 19:34
door Timo 1972
Herman schreef:Ik denk hier maar even deze gegevens neer zet, nog nergens tegen gekomen.
Remschijven diktes.
Voor dubbele schijf normaal 22mm en minmaal 20mm.
Achterschijf normaal 14mm en minimaal 12mm.
makkelijk met de schijfmaat na te meten
achterschijf klopt wel maar dubbele schijf aan de voorkant normaal 26 en minimaal 24 lees ik elders.
kijk dus even na voordat je er andere opzet

Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 05 jun 2012 19:36
door Herman
Dat was ook voor de Berline phase 1, dat maakt ook wel wat uit.

Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 05 jun 2012 19:39
door Timo 1972
daar heb ik niet naar gekeken

Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 05 jun 2012 19:41
door Herman
Wel nazien voor bouwjaar en Berline of Break dat maakt wel wat uit voor de remmen.!

Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 05 jun 2012 20:38
door bgt
EvilTwin schreef:@BGT, ik was iets te snel, want de C6 waar ik het op gedaan heb heeft een afwijkende remklauw.Er zijn op de C5-3 en C6 verschillende gebruikt en het oude systeem van de klauw aan een kant losschroeven en dan omhoog draaien gaat niet meer. Je moet twee enorme Torx loshalen, waarmee de klauw aan de fusée zit.Het C5 draai-duw-gereedschap heb ik overigens wel gebruikt om de cilinder netjes naar binnen te duwen op de C6.Laatste tip: kijk goed uit met de verklikkerdraadjes, in de nieuwste sets zit maar een vervanger, dus je moet hopen dat er eentje over blijft.

Zal er na de vakantie ns naar kijken. Voorlopig heb ik nog "vlees" genoeg. Thanx,
Re: Vervangen Remschijven + blokjes voorzijde
Geplaatst: 06 jun 2012 20:43
door bgt
ET, weet je de Torx sleutelmaat? Thanx
