Pagina 6 van 14

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 17 apr 2020 19:19
door rene hoekstra
Geweldig :smt023

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 17 apr 2020 21:11
door Breeze
Afbeelding

Adri

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 17 apr 2020 23:18
door C5HDI110
Wat een gedoe, ik kan gewoon inloggen en bij de tekeningen met NL IP-adres zonder VPN of wat dan ook.

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 17 apr 2020 23:51
door JW-C5
Kun je bij alle documenten?

Daarvoor moet je betalen, ik kan er via Planète, adhérant zijnde, zonder kosten bij.....

Groet,
JW

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 18 apr 2020 00:29
door C5HDI110
Alleen de onderdelen tekeningen, voor die ene keer dat ik technische info nodig heb, sluit ik een abonnement van een uur af.
Vaak omdat ik dan iemand aan het helpen ben met onderhoud of een probleem, het slachtoffer mag de € 8,40 ruimschoots vergoeden, door de pizza's te betalen, want van sleutelen krijg je honger :D

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 18 apr 2020 00:39
door JW-C5
Ik heb er wat moeite mee geld/vergoeding te vragen als ik mede forummers help op dit forum :smt203

Groet,
JW

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 18 apr 2020 00:51
door C5HDI110
Ik doe het i.c.m. sleutelen waarbij ik alles uitzoek, de enige vergoeding is een lekkere hap, koffie en gezelligheid :D
Hoewel de laatste keer mocht ik trakteren wegens sleutelhulp aan de 407 :lol:
En we zijn nog niet klaar, de distributie en mogelijk de koppeling nog van de 407, ik krijg alweer trek :mrgreen:

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 18 apr 2020 00:56
door JW-C5
Dan kun je die kosten "in rekening brengen" ;)

Maar dat kan en wil ik niet als ik dat hier op het forum doe, door het plaatsen van Doc's, en/of ze toe te sturen.

Met de toegang die ik nu heb gaat dat gratis ende voor niets.
Zoals ik een uurtje geleden even snel die tekening kon oproepen van jouw 407C versterker, dat kost niet meer moeite dan ik vroeger had toen we nog gewoon konden inloggen op de NL site.

Ik ben in elk geval blij dat ik het op deze manier heb kunnen regelen :lol:

Groet,
JW

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 18 apr 2020 08:27
door rene hoekstra
Die Peugeot Doc’s heb ik ook.

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 19 apr 2020 09:13
door bartel67
@JW-C5 Lees nu pas je bericht mooi zeg! dus toch nog succes met windscribe, ik heb hem al aan meerdere mensen aanbevolen prima gratis VPN met maandelijks 10Gb data. Heb hem zelf gebruikt omdat we graag Duitse tv kijken en afleveringen terugkijken uit de mediathek niet ging zonder VPN. Heb je hulp van Windscribe gehad of is het in samenspraak met Planete gelukt?

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 19 apr 2020 10:50
door JW-C5
Windscribe heeft me daarbij geholpen, prima service van die lui :smt038
De gouden tip was dat In-Private venster gebruiken, toen lukte het.

Om te kunnen testen kreeg ik een paar dagen gratis de "pro-versie", maar ook daar lukte het niet mee, totdat ik via het In-Private venster ging werken.

Morgen loopt die Pro-versie af, dan kom ik weer in de normale, gratis versie terecht. Ik verwacht dat het dan ook goed blijft werken via In-Private.

Groet,
JW

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 19 apr 2020 12:04
door bartel67
Mooi! en goede tip van het in private venster die zal ik even noteren.

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 08 mei 2020 14:35
door roelbouwman
Ik kom hier dus net achter, toen ik even een onderdeeltje wilde zoeken. Wat een domme, totaal onzinnige beslissing, genomen door een stel knikkertellers achter een bureau ergens.

Voor mij betekent dit simpelweg dat er nooit meer een auto van PSA komt. Deze openheid van documentatie (die wat mij betreft verplicht zou moeten zijn om de monopoliepositie van een fabrikant te beteugelen) was voor mij de afgelopen 15 jaar de reden om telkens weer een auto van PSA te kopen. Dit was het schoolvoorbeeld van hoe het hoort, net zoals je vroeger als je een TV kocht ook gewoon netjes het schema tussen de documentatie aantrof.

Gelukkig heb ik tot nu toe bij aanschaf van iedere oude de moeite genomen om alle tekeningen even in een PDF'je op te slaan. Dus met de huidige auto's die hier voor de deur staan kan ik vooruit. Maar actuele prijzen vinden is er dus niet meer bij, dus de lokale dealer kan bij elke reparatie of onderhoud een telefoontje verwachten om prijzen voor onderdelen te vragen. Ik geloof niet dat ze daar nu zo blij van worden..

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 08 mei 2020 14:44
door JW-C5
Welke fabrikant heeft die gratis toegang tot de onderdelen catalogus met bijbehorende prijzen dan wel?

Groet,
JW

Re: Toegang tot Service.Citroen.com

Geplaatst: 08 mei 2020 15:05
door roelbouwman
Dat is toch niet relevant? Geen idee. Maar wat ik wel weet is dat die voor mij echt /de/ reden is geweest dat we de afgelopen jaar hier telkens weer een auto van PSA aangeschaft hebben. Toegankelijke informatie en als er iets stuk was had je binnen no-time het onderdeelnummer en de prijs. Een telefoontje naar de dealer om te bestellen en klaar. Niet alleen is dat voor mij als klant prettig, maar ook voor de dealer is het fijn.

Maar wellicht is het tijd om het dan maar in wetgeving te regelen en verordening 715/2007 maar eens te updaten. Zeker met het oog op de "right to repair" beweging die nu erg in opkomst is en waarvoor in Brussel al allerlei wetgeving in de maak is.

De oude verordening 715/2007 verplicht autofabrikanten openheid van informatie, maar geeft hen wel de mogelijkheid om een vergoeding te vragen, voorzover deze redelijk en billijk is en de toegang tot de informatie niet in de weg staat. Maar deze verordening was geheel gericht op commerciele gebruikers van deze informatie - garagehouders dus. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat een toekomstige update van die verordening fabrikanten ook rekening gaat houden met de rechten van consumenten. En bijvoorbeeld fabrikanten verplicht stelt om die informatie kostenloos aan de bezitter van het voertuig te verschaffen.

Overigens ben ik dus zo'n consument die bij de aanschaf van een apparaat altijd eerst kijkt hoe het gesteld is met de toegankelijkheid van informatie, updates, etc. En een fabrikant die op zijn website netjes alle technische informatie publiceert heeft direct een (forse) streep voor. Iets dat stuk is wordt hier in principe zelf gerepareerd.