Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Ondergetekende is E-technicus, en op W-gebied niet bepaald voorzien van twee linker handen
Schat je dan toch in dat dit mijn mogelijkheden te boven gaat?
Dat is het zeker. Ik ben me daar dan ook actief in aan het verdiepen. Er zijn best wel een aantal aandachtspunten die hierbij om de hoek komen kijken. Een goede voorbereiding is er 1 van. Iedereen kan begrijpen wanneer je ventilator het begeeft en je moet dan gaan zoeken naar deze componenten, dat je wagen dan zo 2 weken niet bruikbaar is. Contact leggen, onderdelen bestellen en vooraf uitzoeken dat je de juiste krijgt, dan moet het met de post bezorgd worden, de ventilator moet uitgebouwd worden waarbij de bumper verwijderd moet worden, ventilator met electronica uit elkaar nemen, schoonmaken, solderen, monteren, testen en weer inbouwen. Daar heb je niet alleen rechterhanden voor nodig maar ook de tijd/kennis/kunde. En dan moet er niets tegenzitten....
Vandaar dat een ruilsysteem mij een mooi initiatief lijkt, zodat je wanneer je de ventilator hebt uitgebouwd een gereviseerd exemplaar snel kunt monteren. Ik denk dat daar wel behoefte aan kan zijn. Uiteraard zijn er onder ons die dit soort zaken volledig zelf kunnen maar dat zijn er minder dan we wellicht denken.
Daarom....ik ga het proberen en zal het verslag hiervan posten.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Ik kreeg het uitbouwen niet voor elkaar bij een Ph2 door de radiateur te kantelen. Bumper is er ook zo af en dan kun je ook mooi de ergste vijand van de condensor, de bladerzooi, mooi verwijderen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Ik heb ook Xenon en die sproeiers. Enige aandachtspunt is de broze, ellendige bevestiging van de kapjes die de sproeiers afsluiten in de bumper. Dat is inderdaad een aandachtspuntje. Als die eenmaal los zijn, valt de rest erg mee. Demontage en montage is prima alleen te doen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Ik zit dit draadje ook even mee te lezen en heb 2 vragen; een "gewone" ventielator kost niet zo veel zie ik ( +/- 100 euro) Is dat gene wat stuk is dan een losse aansturing of zit ik gewoon naar een verkeerd onderdeel te kijken? Bij hel losnemen van de kws sensor gaat de fan voluit draaien in mijn geval is dat oké of juist niet?