Pagina 6 van 11

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 04 okt 2015 00:25
door SaXoKe
het verhaaltje gaat gewoon verder....

Weekje of 2 geleden ging het "oranje motorblokje" branden en op t schermpje in de teller kwam de tekst "Emissiesysteem storing" te staan. De auto reed verder net t zelfde als altijd.

Dag erop maar weer eens ff langs de garage gegaan, en hij mocht weer binnen.

EGR hebben ze toen vervangen. Dat bleek t niet te zijn, dus de oude er maar weer in....
Toen dachten ze dat het de luchtmassameter was. Die hebben ze vervangen en volgens hun was het probleem opgelost.
Vrijdag avond, net voor sluitingstijd de C5 weer gaan ophalen....

probleem was opgelost???
NIET DUS!
K was nog geen 5km ver of hij schokte weer bij optrekken....

Dus ik smaandags meteen weer terug naar hun... Volgens hun kon het niet, er hadden 2 mekaniekers mee gereden en die merkten het niet meer!

Weer reed er een mekenieker mee en hij zei idd dat er toch nog iets mis zou zijn. Nu kon het volgens hem wel eens de mazoutfilter zijn die niet genoeg brandstof doorlaat. (lijkt mij bullshit om dat ie als ik flink optrek wel netjes doortrekt zonder te schokken)

Komende maandag mag ie weer binnen.

K ben eens benieuwd of ie daarna niet meer ratelt en schokt!


#IkBenDaDingKotsBeu!

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 04 okt 2015 09:32
door arendonk
Ja dat snap ik. Jammer dat ze het niet opgelost krijgen. Heb je nog garantie erop?

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 04 okt 2015 09:43
door Menno
Toch vreemd dat ze het niet opgelost krijgen, ik heb dit altijd als zeer prettige en probleemloze motor ervaren ...

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 04 okt 2015 12:56
door BJG
Ik begrijp je frustratie.
Toch zegt dit naar mijn idee meer over de garage dan over de auto.
Maar een brandstoffilter kan in principe ook dit soort problemen veroorzaken, hetgeen weer vrij eenvoudig te diagnosticeren is middels een drukmeting aan de zuigzijde :idea:

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 04 okt 2015 17:06
door SaXoKe
BJG schreef:Ik begrijp je frustratie.
Toch zegt dit naar mijn idee meer over de garage dan over de auto.
dit begint ook meer en meer mijn gedacht te worden.

Zoals Menno zegt, het is verder een zeer fijn motorblok.

Arendonk, ja hoor. Er zit nog tot en met begin maart garantie op.

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 05 okt 2015 08:00
door Roman
Tja Tom, ik begin ook te twijfelen aan de kunde van... :(

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 06 okt 2015 20:01
door SaXoKe
we zullen (nog maar eens) zien.....
intussentijd weer een C3 op de oprit....

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 10 okt 2015 00:43
door SaXoKe
vandaag eens gebeld hoe t met t C5je zat.
na doorverbonden te zijn geworden werd er mij verteld dat ze de brandstoffilter vervangen hebben. verder konden ze niets zeggen omdat de monteur die dr mee bezig is al naar huis was. Meer stond er niet op de werkbon.

DAARVOOR STAAT DA DING DUS AL VAN MAANDAGAVOND BIJ DE GARAGE! OM EEN FCKING FILTER TE VERVANGEN?

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 10 okt 2015 11:24
door bgt
SaXoKe schreef:Volgens hem zou het afstoppen van de EGR-klep het "schokkend" probleem oplossen.
Is dit al gebeurd?

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 10 okt 2015 22:31
door SaXoKe
de complete egr is vervangen en gaf geen verbetering.

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 12 okt 2015 21:08
door Roman
En tom, auto al terug?

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 12 okt 2015 21:19
door arendonk
Tijd om de koop ongedaan te maken lijkt me?

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 12 okt 2015 21:32
door SaXoKe
zo....

C5je is weer trug thuis na een weekje vakantie....

Naar aanleiding van de storing waarvoor de auto 2 weken geleden binnen gegaan was staat het volgende vermeld:
-Aanwezigheid storing P0401 (=storing luchtcircuit)
-Ter test: EGR klep vervangen > Geen effect op klacht
-Luchtmassameter vervangen > Storing blijft weg.
-Controle luchtsysteem met rook > Geen lucht lekkage
-Opnieuw inleren van de IMA Code Verstuivers en Dynamisch inleren van de verstuivers

Daarmee was evenwel het schokken en ratelen bij het optrekken niet opgelost.
Dus vorige week maandag ging ie weer terug naar de garage:
Daarover meldde ze het volgende:
-Vervangen van Brandstofdrukregelaar - Brandstoffilter
-Vervangen van BDP (Bovenste dode punt) sensor van de krukas


nu opletten of het opgelost is. Tijdens de rit naar huis is het NIET gebeurd dat de auto schokte bij het optrekken :shock: Hopelijk blijft het zo!

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 12 okt 2015 21:32
door SaXoKe
Roman schreef:En tom, auto al terug?
jip, C5 is terug en de C3 1.2 is trug weg.... :smt023

Re: inhouden/bokken 2.0HDi 135

Geplaatst: 12 okt 2015 21:34
door arendonk
Nou hopen dat het zo blijft! Ik zou er zo klaar mee zijn.