Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
het verhaaltje gaat gewoon verder....
Weekje of 2 geleden ging het "oranje motorblokje" branden en op t schermpje in de teller kwam de tekst "Emissiesysteem storing" te staan. De auto reed verder net t zelfde als altijd.
Dag erop maar weer eens ff langs de garage gegaan, en hij mocht weer binnen.
EGR hebben ze toen vervangen. Dat bleek t niet te zijn, dus de oude er maar weer in....
Toen dachten ze dat het de luchtmassameter was. Die hebben ze vervangen en volgens hun was het probleem opgelost.
Vrijdag avond, net voor sluitingstijd de C5 weer gaan ophalen....
probleem was opgelost???
NIET DUS!
K was nog geen 5km ver of hij schokte weer bij optrekken....
Dus ik smaandags meteen weer terug naar hun... Volgens hun kon het niet, er hadden 2 mekaniekers mee gereden en die merkten het niet meer!
Weer reed er een mekenieker mee en hij zei idd dat er toch nog iets mis zou zijn. Nu kon het volgens hem wel eens de mazoutfilter zijn die niet genoeg brandstof doorlaat. (lijkt mij bullshit om dat ie als ik flink optrek wel netjes doortrekt zonder te schokken)
Komende maandag mag ie weer binnen.
K ben eens benieuwd of ie daarna niet meer ratelt en schokt!
#IkBenDaDingKotsBeu!
Weekje of 2 geleden ging het "oranje motorblokje" branden en op t schermpje in de teller kwam de tekst "Emissiesysteem storing" te staan. De auto reed verder net t zelfde als altijd.
Dag erop maar weer eens ff langs de garage gegaan, en hij mocht weer binnen.
EGR hebben ze toen vervangen. Dat bleek t niet te zijn, dus de oude er maar weer in....
Toen dachten ze dat het de luchtmassameter was. Die hebben ze vervangen en volgens hun was het probleem opgelost.
Vrijdag avond, net voor sluitingstijd de C5 weer gaan ophalen....
probleem was opgelost???
NIET DUS!
K was nog geen 5km ver of hij schokte weer bij optrekken....
Dus ik smaandags meteen weer terug naar hun... Volgens hun kon het niet, er hadden 2 mekaniekers mee gereden en die merkten het niet meer!
Weer reed er een mekenieker mee en hij zei idd dat er toch nog iets mis zou zijn. Nu kon het volgens hem wel eens de mazoutfilter zijn die niet genoeg brandstof doorlaat. (lijkt mij bullshit om dat ie als ik flink optrek wel netjes doortrekt zonder te schokken)
Komende maandag mag ie weer binnen.
K ben eens benieuwd of ie daarna niet meer ratelt en schokt!
#IkBenDaDingKotsBeu!
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ja dat snap ik. Jammer dat ze het niet opgelost krijgen. Heb je nog garantie erop?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Toch vreemd dat ze het niet opgelost krijgen, ik heb dit altijd als zeer prettige en probleemloze motor ervaren ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik begrijp je frustratie.
Toch zegt dit naar mijn idee meer over de garage dan over de auto.
Maar een brandstoffilter kan in principe ook dit soort problemen veroorzaken, hetgeen weer vrij eenvoudig te diagnosticeren is middels een drukmeting aan de zuigzijde
Toch zegt dit naar mijn idee meer over de garage dan over de auto.
Maar een brandstoffilter kan in principe ook dit soort problemen veroorzaken, hetgeen weer vrij eenvoudig te diagnosticeren is middels een drukmeting aan de zuigzijde

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
dit begint ook meer en meer mijn gedacht te worden.BJG schreef:Ik begrijp je frustratie.
Toch zegt dit naar mijn idee meer over de garage dan over de auto.
Zoals Menno zegt, het is verder een zeer fijn motorblok.
Arendonk, ja hoor. Er zit nog tot en met begin maart garantie op.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Tja Tom, ik begin ook te twijfelen aan de kunde van... 


C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
we zullen (nog maar eens) zien.....
intussentijd weer een C3 op de oprit....
intussentijd weer een C3 op de oprit....
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
vandaag eens gebeld hoe t met t C5je zat.
na doorverbonden te zijn geworden werd er mij verteld dat ze de brandstoffilter vervangen hebben. verder konden ze niets zeggen omdat de monteur die dr mee bezig is al naar huis was. Meer stond er niet op de werkbon.
DAARVOOR STAAT DA DING DUS AL VAN MAANDAGAVOND BIJ DE GARAGE! OM EEN FCKING FILTER TE VERVANGEN?
na doorverbonden te zijn geworden werd er mij verteld dat ze de brandstoffilter vervangen hebben. verder konden ze niets zeggen omdat de monteur die dr mee bezig is al naar huis was. Meer stond er niet op de werkbon.
DAARVOOR STAAT DA DING DUS AL VAN MAANDAGAVOND BIJ DE GARAGE! OM EEN FCKING FILTER TE VERVANGEN?
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Is dit al gebeurd?SaXoKe schreef:Volgens hem zou het afstoppen van de EGR-klep het "schokkend" probleem oplossen.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
de complete egr is vervangen en gaf geen verbetering.
verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
En tom, auto al terug?
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Tijd om de koop ongedaan te maken lijkt me?

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
zo....
C5je is weer trug thuis na een weekje vakantie....
Naar aanleiding van de storing waarvoor de auto 2 weken geleden binnen gegaan was staat het volgende vermeld:
-Aanwezigheid storing P0401 (=storing luchtcircuit)
-Ter test: EGR klep vervangen > Geen effect op klacht
-Luchtmassameter vervangen > Storing blijft weg.
-Controle luchtsysteem met rook > Geen lucht lekkage
-Opnieuw inleren van de IMA Code Verstuivers en Dynamisch inleren van de verstuivers
Daarmee was evenwel het schokken en ratelen bij het optrekken niet opgelost.
Dus vorige week maandag ging ie weer terug naar de garage:
Daarover meldde ze het volgende:
-Vervangen van Brandstofdrukregelaar - Brandstoffilter
-Vervangen van BDP (Bovenste dode punt) sensor van de krukas
nu opletten of het opgelost is. Tijdens de rit naar huis is het NIET gebeurd dat de auto schokte bij het optrekken
Hopelijk blijft het zo!
C5je is weer trug thuis na een weekje vakantie....
Naar aanleiding van de storing waarvoor de auto 2 weken geleden binnen gegaan was staat het volgende vermeld:
-Aanwezigheid storing P0401 (=storing luchtcircuit)
-Ter test: EGR klep vervangen > Geen effect op klacht
-Luchtmassameter vervangen > Storing blijft weg.
-Controle luchtsysteem met rook > Geen lucht lekkage
-Opnieuw inleren van de IMA Code Verstuivers en Dynamisch inleren van de verstuivers
Daarmee was evenwel het schokken en ratelen bij het optrekken niet opgelost.
Dus vorige week maandag ging ie weer terug naar de garage:
Daarover meldde ze het volgende:
-Vervangen van Brandstofdrukregelaar - Brandstoffilter
-Vervangen van BDP (Bovenste dode punt) sensor van de krukas
nu opletten of het opgelost is. Tijdens de rit naar huis is het NIET gebeurd dat de auto schokte bij het optrekken

verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be

C5club Die-Hard


Berichten: 580
Lid geworden op: 25 feb 2015 20:18
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Locatie: Achel (België)
jip, C5 is terug en de C3 1.2 is trug weg....Roman schreef:En tom, auto al terug?

verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906
restauratieproject: 2CV4 Special 1973
Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF
www.tom-thijs.be
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Nou hopen dat het zo blijft! Ik zou er zo klaar mee zijn.